Ten eerste wil ik vooraf even zeggen dat ik weet dat ik hiermee het beste bij de huisarts terecht kan. Echter is mijn huisartsenpraktijk nu semi gesloten en zijn ze alleen open voor spoedgevallen. Ik moet dit toch even kwijt en ik vraag me af of er lotgenoten zijn.
Mijn gedachten staan letterlijk nooit stil. En nu hoor ik je denken, ja zo werkt het menselijk brein gewoon, maar in mijn geval voelt het anders. Ik ervaar een constante stroom van gedachten en voordat ik de ene gedachte goed heb verwerkt ben ik alweer met de andere bezig. Dit zorgt ervoor dat ik me nooit kan focussen op de handeling waar ik mee bezig ben. Ik ben altijd 'afwezig' omdat terwijl mijn lichaam bezig is met punt A mijn hoofd al bij punt B is. Dit zorgt ervoor dat ik echt heel erg vaak als ik dingen probeer te pakken of iets probeer te doen, misgrijp of dingen omstoot. Dit ervaar ik echt als heel erg frustrerend.
Soms zit m'n hoofd helemaal vol, en proberen mensen tegen me te praten. Ik heb dan moeite met goed aandacht geven aan wat ze zeggen, omdat m'n hoofd zo vol zit. Ik moet dan ook nog hetgeen verwerken wat zij zeggen. En dit lukt vaak niet goed. Ik probeer wel actief te focussen maar dat kost erg veel moeite.
Het komt ook vaak dat ik zoveel gedachten heb en dat deze zo snel gaan, dat ik helemaal overprikkeld raak. Ik merk aan mezelf dat ik dan erg geïrriteerd raak aan mezelf en soms ook mijn omgeving, omdat ik het gevoel heb alle 'stimulaties' om me heen niet goed te kunnen verwerken. Het maakt studeren ook erg lastig omdat ik m'n volle aandacht erbij moet houden maar dit als een enorme opgave ervaar. Ik moet erbij zeggen dat dit ook komt omdat ik een angststoornis heb die zich vooral focus op school en prestaties.
Verder wil ik nog even een afbeelding toevoegen die voor mij heel herkenbaar is. Ik heb geen ADHD diagnose en ik wil ook niet impliceren dat ik het heb, maar de afbeelding voelt voor mij gewoon heel herkenbaar:

Enorm bedankt voor het lezen van mijn verhaal:)