Natuurlijke deo

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Boras
Berichten: 9951
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Natuurlijke deo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 13:14

Ik zweet ook met Nuud. Maar ik zou ook niet anders willen, zweten heeft een functie.
Maar mijn okselzweet ruikt niet.

Een collega had Nuud geprobeerd. Het werkte voor haar, maar ze vond de Nuud zelf niet fijn ruiken.
Een andere bekende vond het maar lastig van haar handen te wassen.

Ik ben alleen maar positief. Maar de meningen zijn verdeeld. :)

FrNo
Berichten: 3658
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Re: Natuurlijke deo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 13:50

Maar nuud voorkomt luchtjes, niet het zweten op zich. Van de handen af wassen vond ik ook irritant. Maar ik gebruik nu de cap erbij. Dat smeert weer iets minder fijn uit, vind ik. Maar daarna hoef je niet meer je handen te wassen.

pmarena

Berichten: 48128
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Natuurlijke deo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 21:01

Ja dat het zo aan je handen "kleeft" vind ik ook vervelend. Ik heb de cap wel maar gebruik hem niet op 1 of andere manier. Ben dat uitsmeren met 2 vingers zó gewend.... wel super onhandig als ik met verstand op 0 's avonds dat spul sta te smeren en daarna dan nog mijn lenzen uit moet doen -O-

Ik vind het wek fijn dat er geen geurtje aan zit :)

Heb ook het idee dat ik minder zweet. Als ik het een keer vergeet op te doen merk ik dat vaak aan dat mijn oksels nat aanvoelen, dat ben ik niet meer gewend, ook al heb ik toch regelmatig dat ik me in het zweet werk.....

Spenk
Berichten: 21776
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Natuurlijke deo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 21:43

Die cap is ideaal hoor! Dan ben je het smeren met je vingers zo vergeten. Gaat veel makkelijker.

Biks2
Berichten: 1266
Geregistreerd: 28-08-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 22:08

Bij mij duurde wel twee maanden voordat nuud ging werken

Valerie_V

Berichten: 1735
Geregistreerd: 01-06-07
Woonplaats: Steenwijk

Re: Natuurlijke deo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 11:40

Ik gebruik het nu bijna 3 maanden maar kan nog niet zeggen dat het optimaal werkt, ook moet ik het elke dag gebruiken.
Hoe vaak per week weer smeer jij?

FrNo
Berichten: 3658
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 15:31

Spenk schreef:
Die cap is ideaal hoor! Dan ben je het smeren met je vingers zo vergeten. Gaat veel makkelijker.

Klopt, inderdaad veel fijner.
Maar de eerste paar keer is dat nog best stroef. (Vond ik althans)




Valerie_V schreef:
Ik gebruik het nu bijna 3 maanden maar kan nog niet zeggen dat het optimaal werkt, ook moet ik het elke dag gebruiken.
Hoe vaak per week weer smeer jij?

Ik smeer om de drie dagen. En heb dan niet het idee dat ik begin te ruiken

kally
Berichten: 5246
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Re: Natuurlijke deo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 20:37

Gebruik het nu 3 jr en gebruikte in het begin om de drie dagen en nu gemiddeld om de 6.

betadine

Berichten: 3241
Geregistreerd: 19-08-10
Woonplaats: Belgie

Re: Natuurlijke deo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 15:18

Grappig hoe veranderlijk zweet kan zijn. Vroeger gebruikte ik rexona en andere supermarkt deo's. Toen moest dat echt wel dagelijks en rook ik mezelf wel is. Nu sinds overgang naar de cotton fresh gebruik ik nog amper deo. Ik ruik mezelf wel eens, maar douchen en eventueel cotton fresh en het is vergeten. Had niet verwacht dat ik zo weinig deo ging gebruiken waar dit zo een standaard routine was. Ik denk dat je na een tijdje gezondere producten wel ontgift zeg maar en die zware zweetlucht dan ook verdwijnt. Kan anders echt niet verklaren waarom ik het niet meer heb. Hormonen en voeding spelen ook wel een rol op zweet en geur, maar merk echt wel verschil sind ik natuurlijke cosmetica gebruik. Denk toch dat vele producten door gewenning en gifstoffen meer doen uitzweten als zonder. Kan tegenwoordig ook echt niet meer tegen die overaanwezige deogeuren. Dat ik me dagelijks met dat spul inspuitte en nog wel een zweetgeur kon ruiken en ik nu met 1 rollertje bijna 2 jaar doe is wel een verademing. Het enige dat ik nog doe tegen zweetgeur is geen synthetische tshirts en hemdjes meer dragen tenzij een katoen onderlaag.