Tandarts, spoed of niet?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Tandarts, spoed of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-20 17:14

De hele dag heb ik geprobeerd om tandartsen te pakken te krijgen, zonder succes helaas. Dus ik hoop dat er bokkers zijn met tandheelkunde ervaring.

Gister is er een vulling uit mijn kies gekomen, ik voel nu dat er een gat zit en de kies is gevoelig. Nu vraag ik me af of dit spoed is of niet? het is zo'n rare tijd met de corona, maar ik zit ook niet te wachten op een wortelkanaalontsteking oid. Wie weet dit?

Ik_is_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 17:15

Als de kies gevoelig reageert, zeker met temperatuur verschil, is het wel verstandig om er naar te laten kijken. Welke regio zit je?

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 17:16

Ik ben geen tandarts.
Ik ben wel iemand die nog niet snel van spoed spreekt.
Maar als ik nu een vulling kwijt raak vind ik dat wel spoed.
De keren dat het hier zo was deed het echt wel pijn.

Succes.

Foaly

Re: Tandarts, spoed of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 17:21

Het is geen bloedspoed, maar ik zou wel bellen. Zo'n gat is de hemel voor bacterieën, dus daar moet wel wat aan gedaan worden.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-20 17:22

Miekje1979 schreef:
Als de kies gevoelig reageert, zeker met temperatuur verschil, is het wel verstandig om er naar te laten kijken. Welke regio zit je?

In Gelderland.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-20 17:23

Bedankt, ik was dus aan het twijfelen of ik de spoed tandarts nu wel of niet moest raadplegen. Dus dat ga ik morgen dan maar wel doen. Ookal sta ik er ook niet om te springen nu.

M1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 17:24

Bellen om te overleggen kan/mag altijd. :)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 17:29

Vulling eruit is niet iets waar a la minute wat aan gedaan moet worden. Maar je kan ook niet ermee wachten tot na de Corona crisis.
Zou even bellen om te vragen of je kan komen :)

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 17:31

In principe is de echte spoed op dit moment:
Levensbedreigende ontstekingen
Trauma
Pijn na een behandeling
Of een nabloeding.

Maar ook ik zou gewoon even bellen om te overleggen. Ik zou het niet raar vinden als ik je aan de telefoon kreeg, en zou dat ook gewoon even met de tandarts overleggen :j

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 17:32

Momenteel mogen tandartsen alleen echte spoedhulp doen, dus nabloedingen en zwellingen enz. Een uitgevallen vulling hoort daar niet bij.

Emj_23

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 17:39

Gelukkig heeft mijn tandarts mij vorige week met iets soortgelijks (afgebroken facing) willen helpen. Moet er wel bij zeggen dat dat ook echt pijn deed en ik heb max. 5 min in de stoel gezeten. Ik was ze echt heel dankbaar. Ik vind het wel bijzonder dat je zoveel moet rond bellen. Ik kreeg mijn tandarts gewoon op t normale nummer aan de telefoon.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 17:40

Spoed verschilt per geval. Zo ben ik als hartpatiënt sneller spoed bij de tandarts dan een ‘ gezond ‘ persoon.

Mijn eigen tandarts belde mij af. Kon ik nog wel begrijpen. Ik bel terug om een nieuwe afspraak te maken of in ieder geval om te horen op welke plek ik stond om gebeld te worden na de crisis. Tandarts verwachtte mij in september te kunnen behandelen aan een ontsteking in mijn kaak.

Tandarts die ik paar dagen later belde om daar op de lijst te komen, schrok zich suf. Moest meteen antibiotica innemen en naar hem toe komen. Zenuw bleek voor een groot deel doorgesneden te zijn door een slecht geplaatste vulling. Ik had geen pijn. Of niet meer dan normaal in ieder geval.

Gewoon bellen en je probleem voorleggen dus.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 17:44

verootjoo schreef:
Vulling eruit is niet iets waar a la minute wat aan gedaan moet worden. Maar je kan ook niet ermee wachten tot na de Corona crisis.
Zou even bellen om te vragen of je kan komen :)

Dit dus. Ik heb dom genoeg wel gewacht, want geen last en wel angst. Was dus een wortelkanaalbehandeling en een kies die er helemaal uit moest. Beide na echt enorm veel pijn omdat het toch gaat zeuren na een tijdje.

Dus nee, je hoeft niet de spoed dienst te bellen tenzij je jouw tandarts niet te pakken krijgt, dan zou ik er 1 zoeken waar je wel heen kan binnenkort.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-20 17:55

Bedankt, ik ga morgen rondbellen..het zeurt wel dus een noodoplossing zou wel fijn zijn.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 18:54

crazycactus schreef:
Momenteel mogen tandartsen alleen echte spoedhulp doen, dus nabloedingen en zwellingen enz. Een uitgevallen vulling hoort daar niet bij.

Echt onzin. Ik heb vorige week een wortelkanaalbehandeling gehad.
TS, morgen je tandarts bellen in de morgen en vertellen wat er gaande is.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 18:58

Mijn zoon had vorige week hetzelfde. Hij mocht komen van de tandarts, (hij was de enige in de praktijk). Het bleek een wortelkanaal behandeling te zijn. Ik ben blij dat hij gebeld heeft. Dus, ja. Bellen. Blijven bellen.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 19:04

Mijn collega is vanmiddag ook naar de tandarts geweest nadat haar vulling er woe uit was.

Succes!

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 19:05

crazycactus schreef:

Geloof hier niks van.
Heb diverse vullingen tot op de zenuw, denk maar niet dat ik daar mee kan wachten.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 19:06

Storm schreef:
crazycactus schreef:

Echt onzin. Ik heb vorige week een wortelkanaalbehandeling gehad.
TS, morgen je tandarts bellen in de morgen en vertellen wat er gaande is.

Wilde net zeggen, mijn tandarts had echt een probleem als ik niet mocht komen als 1 van de vullingen eruit lag. Ik knars meer dan een beetje en laat mij wekenlang zonder vulling lopen, is er geen kies meer over om te vullen. Nou had ik net voor de crisis een inlay eruit liggen, daar mocht ik gelijk voor komen. Maar er is toen gelijk een afspraak gemaakt voor controle, die afspraak is verzet voor onbepaalde tijd.
TS gewoon je tandarts bellen en vragen.

Lagonda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 19:06

Ik had toevallig ook een paar dagen geleden een vulling er uit met gat. In de ochtend de tandarts gebeld en 's avonds kon ik nog terecht! Ik kon ook niet meer kauwen met die kant dus ik vond het persoonlijk best spoed :+

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 19:23

Ik heb vorige week een vulling gebroken bij een val van het paard. Klapte op mijn hoofd, en precies verkeerd klapten mijn kaken op elkaar. Daaag vulling.

Volgende ochtend de dierenarts gebeld, want toen kwam de vulling eruit vallen en kon een dag later al terecht.

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 19:24

Kaitlyn schreef:
Ik heb vorige week een vulling gebroken bij een val van het paard. Klapte op mijn hoofd, en precies verkeerd klapten mijn kaken op elkaar. Daaag vulling.

Volgende ochtend de dierenarts gebeld, want toen kwam de vulling eruit vallen en kon een dag later al terecht.

De DA doet het blijkbaar ook :D

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 19:25

Kaitlyn schreef:

Toch fijn dat de dierenarts je daar mee wilde helpen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 19:29

Kaitlyn schreef:

Met of zonder praam? ;)

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 19:35

Als je vulling eruit is en het geeft last dan is het spoed

Gewoon de tandarts bellen die moeten nog spoed behandelingen doen dus zijn gewoon aanwezig op bepaalde dagen