Kies is niet te verdoven

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Kies is niet te verdoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 10:11

Wie heeft hier ervaring mee -O-

Gister na aantal dagen zeurderige pijn in kies, wat steeds heftiger werd. Toch maar tandarts gebeld. Aangezien de kies toch al op de lijst stond om verwijdert te worden

Kon gisteren om 3 uur al terecht. Maar na tig verdovingen, bleef de kies gevoelig zodra er druk op werd gezet. En de tandarts zei nog niet druk maken, ik krijg hem wel verdoofd. Niet dus :+

Dus ik werd weer naar huis gestuurd en moest vrijdag maar weer bellen -O- verdoving was ook zeeeer snel uitgewerkt >;)

Helaas doet nu mijn hele kaak gebied zeer. Tanden op elkaar zetten is veelste gevoelig. En durf eigenlijk niet weer heen morgen. Tenzij mijn eigen tandarts er is.

tyleysmiley

Berichten: 1896
Geregistreerd: 25-01-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Kies is niet te verdoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 10:13

Misschien anders een roesje?

Allejandro
Berichten: 18540
Geregistreerd: 21-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 10:17

Waarschijnlijk zit er een ontsteking in, die zorgt ervoor dat de kies moeilijk te verdoven is.
Ik had hetzelfde een paar weken terug, dit is een wortelkanaalbehandeling geworden, maar wel met veel pijn (niet goed te verdoven dus)

chanicha

Berichten: 12156
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 10:20

Dan zou ik naar de kaakchirurg gaan!
Die zijn zoveel meer ervaren met verdoven en dergelijke!
Succes TS!

Thomas5

Berichten: 1036
Geregistreerd: 08-11-06
Woonplaats: Wieze

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 10:21

Onlangs een gelijkaardige ervaring gehad. 3 kiezen naast elkaar die moesten gevuld worden omwille van gaatjes... Tandarts zei dat het in één keer kon gebeuren dus zo gezegd zo gedaan.

De verdoving trok naar m'n oog en lip maar niet naar de kiezen. Na een kwartiertje 'inwerken' vond ze het wel goed geweest en begon ze met boren. Alleen, ik voelde nog ALLES %)

Tandarts deed gewoon verder, ook na dit te melden. Toen het eindelijk klaar was zei ze: je hebt dat goed gedaan >;)

Ik geef toe dat mijn tandarts angst nu wel groter is geworden :(

Tips heb ik niet voor jou maar wens je wel veel sterkte en een snelle oplossing!

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 10:24

chanicha schreef:
Dan zou ik naar de kaakchirurg gaan!
Die zijn zoveel meer ervaren met verdoven en dergelijke!
Succes TS!


Ja dit. Ik heb mijn verstandskiezen laten trekken bij de kaakchirurg. In eerste instantie zetten ze een mandibulair (?) blok, als in: een spuitje in de zijkant van je wang aan de binnenkant zodat je hele helft van je gezicht verdoofd is. Dat bleek toen niet te werken (misgeprikt?), of iig maar deels. Dus toen ik aangaf dat het toch pijn bleef doen, hebben ze een totaal van 24 spuiten erin gezet (ja, ik heb meegeteld) en hebben ze toch beide kiezen kunnen verwijderen zonder teveel pijn.

lauwie

Berichten: 1904
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: waskemeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 10:27

Ik heb het ook gehad, ik was voor controle doorgestuurd naar de kaakchirurg. Die heeft ondanks de ontsteking en dus een verdoving die niet werkte m'n kies getrokken. Sindsdien angst voor de tandarts. Ik zou eerst de ontsteking laten verhelpen voordat de kies getrokken wordt.

Pluttersput

Berichten: 15018
Geregistreerd: 11-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 10:28

Kan zijn dat er een ontsteking onder zit, en dan krijg je het niet verdoofd..
Je zou kunnen kijken of je een antibioticum kan krijgen. In overleg. Maar dan moeten ze wel zeker zijn dat er een ontsteking onder zit..

MissAnnemijn

Berichten: 2376
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: København

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 10:29

Mijn ene verstandskies onder was erg ontstoken en is getrokken. Is meerdere keren bijverdoofd maar helaas werkte het echt niet genoeg. Uiteindelijk heeft het bijna 20 minuten geduurd voor hij eruit kwam want zat erg lastig ook. Nog nooit zoveel pijn gehad kan ik je vertellen |(

MyWishMax

Berichten: 25324
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 10:29

Ik heb het ook gehad met een kies die getrokken moest worden. Door ziekte zijn berovingen bij mij sowieso al lastig, werkt heel slecht en kort. Na meerdere malen verdoven hebben ze in de zenuw verdoofd en toen was het te doen. Voor die verdoving leek het telkens te werken, tot ze hem beetpakten. Dat ging echt niet.

Maar dat kon bij mij omdat die kies dus gebroken was en de zenuw vrij lag :')

Foaly

Berichten: 4859
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 10:30

Een ontstoken kies is heel lastig te verdoven, sprak ze uit ervaring :+ Ik had gelukkig een lieve tandarts die het bleef proberen en stug bleef testen met een koud watje totdat ik echt niets meer voelde, maar dat koste ook iets van tien spuiten voordat de kies eruit kon _O-

Als de pijn te harden is, zou ik wachten tot je eigen tandarts beschikbaar is of anders vragen om een doorverwijzing naar de kaakchirurg. Die hakken vaker met zulke bijltjes :j

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 10:34

Ik heb hetzelfde gehad. Ook een kies waar zo’n dikke ontsteking onder zat dat er echt een bol onder het tandvlees zat. Ik heb hem toen gewoon zo zonder verdere verdoving laten trekken. Als je dat niet wil zou ik idd bij een kaakchirurg gaan (eventueel volledig verdoofd worden?).

roekes

Berichten: 755
Geregistreerd: 05-04-14
Woonplaats: Drenthe

Re: Kies is niet te verdoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 10:38

Ik heb dat ook gehad helaas. Bij mijn eigen tandarts en bij de kaakchirurg. Ik mis al heel wat kiezen en heb in de rest al zenuwbehandelingen gehad. Helaas heb ik 2x pech gehad. Het maakt wel dat ik nu nog meer opzie tegen het tandarts bezoek wat ik minstens 2x per jaar doe voor controle.

Anoniem

Re: Kies is niet te verdoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 10:45

Roesje of onder narcose is helaas geen optie. Kost mij iets teveel geld.

Laten trekken zonder dat goed verdoofd is, durf ik ook absoluut niet. Durf juist nu na een aantal jaar weer na de tandarts :+

Ayasha
Blogger

Berichten: 57949
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Kies is niet te verdoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 10:54

Dan zijn de opties dus nog proberen de ontsteking weg te krijgen of met pijn blijven lopen..

LWDaisy

Berichten: 4777
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 10:57

Ik krijg normaal maar een half spuitje, omdat ik érg lang (lees: een half jaar!) last heb van de verdoving. In mijn neus en lip vooral.
Twee jaar geleden een tand moeten laten trekken die 3/4 was afgebroken. Daar waren 4 volle spuiten voor nodig, ik was echt volledig van de wereld, kon daarna niet meer autorijden, ik was zo weg als een huis.

Ik zou in jouw geval kiezen voor een volledige verdoving, want je wilt die pijn écht niet voelen.

Succes & beterschap!

kiki1976

Berichten: 16856
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Kies is niet te verdoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 11:01

De tandarts had mijn verstandskies afgebroken met trekken en verwees me toen door naar de kaakchirurg. Zenuw lag bloot en helaas moest ik nog 5 dagen wachten voordat ik terecht kon.
Eenmaal bij de kaakchirurg foto's gemaakt en zeiden al, logisch kies heeft kromme wortels en kon er nooit normaal uit getrokken worden.

Maar goed het verdoven, erom heen ging goed maar de zenuw die bloot lag niet. Zodra ze aan de kies kwamen, nou dat zat je bijna aan het plafond.
Ze hebben toen een verdoving in de zenuw gezet.
Toen eenvoudig te verwijderen, en niets meer van gevoeld.

Hevonen

Berichten: 5621
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 11:03

Pluttersput schreef:
Kan zijn dat er een ontsteking onder zit, en dan krijg je het niet verdoofd..
Je zou kunnen kijken of je een antibioticum kan krijgen. In overleg. Maar dan moeten ze wel zeker zijn dat er een ontsteking onder zit..


Dit klopt helemaal. Ik heb het een aantal keren bij de hand gehad. Als er een ontsteking zit, lukt verdoven niet of deels niet.
Antibiotica helpt, maar soms helpt ook om de kant waar die ontsteking zit helemaal niet te gebruiken met kauwen etc. Dan kan de ontsteking tot rust komen. Eventueel geregeld spoelen. Als de ontsteking rustiger is kan hij getrokken worden. Ik had vorig jaar twee kiezen met een ontsteking eronder. Bij de eerste verging ik van de pijn. Drie weken later kon de tweede zonder heel veel pijn worden getrokken doordat ik erg had opgelet dat ik die kant niet gebruikte.
Misschien is het niet voldoende, maar zou het gewoon proberen.

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 11:12

Dan liggen je zenuwen op een andere plaats, ik heb dat ook.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Kies is niet te verdoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 14:43

Het kan zijn dat er een ontsteking in zit,
Dan is verdoven heel lastig
Eerst ontsteking verhelpen en dan pas trekken is dan het devies
Mijn tandarts trekt ook echt niet als er een actieve ontsteking gaande is

Goof

Berichten: 28799
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Kies is niet te verdoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 15:30

Heb ik ook wel eens gehad, ik bleek toen een fikse ontsteking te hebben.
Ik ben toen naar huis gestuurd met een flinke dosis ontstekingsremmers en pijnstillers. Toen ik 2 dagen later terugkwam was de ontsteking minder heftig en was ik wel goed te verdoven. Heb je iets meegekregen?

Morganlefay

Berichten: 8696
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Re: Kies is niet te verdoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 15:52

Ik had eind vorig jaar een kies met wat problemen die er een week voor de Kerst is uitgehaald. Na 3 van de max 5 spuiten was mijn mond enigzins tot rust gekomen. Kies eruit. Heeft helaas tot half januari geduurd voordat het geheel geheeld en de pijn weg was.
Succes.

Anoniem

Re: Kies is niet te verdoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 17:26

Vandaag 2e poging en weer mislukt. Tandarts snapt er niks van, aangezien ik ook geen kiespijn meer heb.

Hij gaat het nu in de groep gooien en een collega die al met pensioen is om raad vragen. Hoor maandag hier meer over.

Jojoju

Berichten: 3791
Geregistreerd: 06-08-09
Woonplaats: Dordrecht

Re: Kies is niet te verdoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 17:47

Wat vervelend dat ook de tweede poging mislukt is zeg, en vreemd dat je nu geen pijn meer hebt. Er zou inderdaad een ontsteking kunnen zitten die nu weer even rustig is?

Ook mijn kies waarvan de wortelpunten ontstoken waren viel niet te verdoven. Na de behandeling zei ik 'de belofte om me nooit pijn te doen heeft u bij deze gebroken.' Is nog een speciale bange poeperd tandarts ook

Sammy2000

Berichten: 355
Geregistreerd: 04-01-07
Woonplaats: Katwijk

Re: Kies is niet te verdoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 17:54

Weet hoe jij je voelt, precies hetzelfde gehad, bij mij zijn ze twee keer gestopt, was ook een raadsel. Vervolgens nog een antibiotica kuur gehad waar ik vervolgens allergisch voor was.
Mijn tandarts heeft een paar maanden gewacht en toen ging het wel. Ik was inmiddels zover dat ze de tand van mij eruit mochten trekken, nu achteraf blij dat het niet hoefde maar jeetje wat heb ik een pijn gehad.

En ik ben ook panisch voor de tandarts, zulke dingen helpen niet mee!

Heel veel sterkte!