Topdekmatras, maar welke?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Faline

Topdekmatras, maar welke?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-20 16:36

Ik was eigenlijk al een tijdje op zoek naar een super zacht topdekmatras, maar nu met de corona ga ik dus niet even rustig naar de winkel om van alles uit te proberen.

Wellicht kunnen jullie uitkomst bieden?

Ik zoek er eentje die lekker zacht ligt, want ik heb zomaar last van mijn heupen (Ben een zijslaper) als het te stevig of hard is.
Mijn huidige matras is al best wel zacht, maar de laatste tijd toch wel weer eens last van mn heupen en dus zoekende naar een topper die extra zacht is.

Wie heeft advies voor mij?

MamaMiesje

Re: Topdekmatras, maar welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 16:39

Ik krijg juist extra pijn - ook als zijslaper, als het te zacht is.
Wij hebben matrassen van de ikea en een topper van de ikea. Matrassen zijn SUPER, topper niet zo: daar zitten nu kuilen in (na 1,5 jr), dus daar moeten we mee terug.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 16:43

Oh en tip:
weet niet of je een tweepersoons bed hebt/ een partner die erbij in ligt: maar wij gaan wel over op een tweepersoons topper dan, ipv twee 1 persoonstoppers. Ondanks de anti-slip eronder, schuift het toch en dan heb je in het midden weer een spleet.
Nadeel is: nu moeten we dan ook andere matrashoezen, want ik heb dus alleen maar 1 persoons matrashoezen :')

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 17:06

Ik heb hele dure matrassen van Auping, maar die liggen pas lekker sinds ik er een topper van Lidl (online besteld) op heb liggen. Ze hebben er verschillende en zijn niet duur dus de moeite van het uitproberen waard!

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-20 17:39

MamaMiesje schreef:
Ik krijg juist extra pijn - ook als zijslaper, als het te zacht is.
Wij hebben matrassen van de ikea en een topper van de ikea. Matrassen zijn SUPER, topper niet zo: daar zitten nu kuilen in (na 1,5 jr), dus daar moeten we mee terug.

Ik had voorheen een stevigere matras en sinds ik deze zachtere heb, had ik juist minder last van mijn heupen. Ik weeg ook maar net 50kg dus lig amper een deuk in een pakje boter :+
Vandaar dat het voor mij wel vrij zacht mag zijn, want qua gewicht zak ik niet snel ergens in weg.

Heb nu 2 verschillende gezien van nasa traagschuim die hele positieve beoordelingen hebben. De een is 9cm dik en de andere 12cm. Ik twijfel wat beter is.

Ik heb nu idd ook 2 matrassen van 200x90 en wil een 2 persoons topper, dus moet idd ook meteen nieuwe hoeslakens bestellen. :+

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 18:00

Ik heb een 3D watergel topper gekocht. Een heerlijk zacht matras. Het is een zacht schuim met een soort gel korrel in het midden. Ik vind het echt fantastisch liggen.

Traagschuim is oliebol als je in de winter een koude slaapkamer hebt.

octavodia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 18:22

Ik heb ook al van alles geprobeert...heb ook last van mijn heupen op praktisch iedere matras...behalve onze 12 jaar oude matrassen, met traagschuimtopper van Ikea..We hebben nu de M line Wave op proef(125 dagen) Deze zou redelijk zacht zijn(je kan de bovenlaag omdraaien naar stevig), maar voor mij nog te hard...ik heb de Ikea traagschuimtopper(160 breed) er maar weer opgelegt, dat slaapt een stuk beter, maar ik denk dat we een nieuwe moeten omdat hij op onze oude matrassen heeft gelegen, dat waren 2 1 persoons, en ik voel duidelijk dat hij de topper in het midden geknakt is...Zo lastig een goede matras...vooral een zachte(soepel heet het geloof ik in matrastermen) Dus iemand die een goede tip heeft...graag...Ik vind traagschuim verder heel comfortabel..

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-20 06:25

Naar aanleiding van jou post, octavodia en goede reviews op internet, heb ik een tencel traagschuim topper besteld van 12cm dikte :j
Ook een voordeel is dat je er 100 dagen op mag proefslapen. _/-\o_

Qua prijs een middenklasser en heel netjes vergeleken met die uit het hogere segment, waarvan ik eerlijk gezegd uit de omschrijvingen en reviews het prijsverschil niet te verklaren vond. Ook maar weinig die 12cm dikte gaven.
Ik zat nog wel te twijfelen tussen deze en de geltopper van de lidl, die ook goede reviews had, maar erg dun was. Dan had ik er 2 besteld denk ik, op elkaar hadden ze dan wel redelijk substantie en qua prijs kon dat ook wel. Wat me daarbij tegenhield is dat je geen periode kan proef slapen, ook al is het maar een week. Als het niet bevalt is het toch zonde geld.

Ben wel heel benieuwd. Daarnaast is het ook erg handig als ik straks tijdelijk weer bij mijn ouders moet slapen in verband met het waken over de drachtige merries. Normaal zeul ik elk jaar mn eigen matras mee :o en da's best een gedoe. Zo'n topper is hoop ik veel makkelijker mee te nemen. :j

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 09:08

Ik had eentje van Ikea, van traagschuim. Na 2 jaar was deze ingedeukt in het midden. Dus dan lag je kont in een gat. Dus die is geen aanrader. DAarna geen nieuwe gekocht.