Uk en het Corona virus

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cubone

Uk en het Corona virus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-20 00:42

Ik vraag me oprecht af.

De UK heeft nog altijd geen verplichtingen zoals Nederland, België en andere landen om de bevolking te beschermen. Voor mijn gevoel komt dit door de Brexit. Er is simpelweg geen geld om dergelijke ondernemingen op te pakken en de bevolking te beschermen (denk ik!).

Iemand enig idee hoe dit werkelijk zit? Ben oprecht benieuwd waarom de regering daar nog geen geen actie heeft ondernomen behalve advies, terwijl de hele wereld op zijn kop staat.

Whale

Re: Uk en het Corona virus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 00:44

Volgens mij zijn nu wel pubs, restaurants, sportclubs enz. gesloten of niet?

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-20 00:45

Whale schreef:
Volgens mij zijn nu wel pubs, restaurants, sportclubs enz. gesloten of niet?

Je hebt gelijk. Vanaf vanavond inderdaad. Maar nog steeds erg laat voor mijn gevoel.

Majolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 00:48

Ze kregen eerder al het advies om thuis te blijven... Maar inderdaad geen verplichtingen. Er gaan wel geruchten dat London misschien op een Lockdown gaat.

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 00:54

Enig idee van de enorme rijkdom van de koningin van Engeland? Geld lijkt me dus niet het probleem eerlijk gezegd.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 01:00

Denk je echt dat de Queen haar geld gaat uitdelen? :')

Ik denk dat het in de VS nog erger gaat worden... Mensen die niet kunnen thuisblijven omdat ze anders geen geld hebben, die geen ziekenhuis kunnen betalen,....
Die zijn echt compleet verloren daar.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 01:10

Pocca_Locca schreef:
Enig idee van de enorme rijkdom van de koningin van Engeland? Geld lijkt me dus niet het probleem eerlijk gezegd.

Dat is privé geld, niet van de staat. Dat is hier net zo

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 01:11

Schemerdier schreef:

Ik denk dat het in de VS nog erger gaat worden... Mensen die niet kunnen thuisblijven omdat ze anders geen geld hebben, die geen ziekenhuis kunnen betalen,....

En iedereen die wapens aan het inslaan is.... Typisch Amerika. Gedreven door angst grijpen ze naar wapens.

Vrouwtje op het nieuws zei letterlijk dat ze een kinderopvang (daycare) had en toch wat bescherming wou....

Felinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 01:12

Langzaam maar zeker gaat alles hier dicht. Veel mensen (inclusief mijn partner)die ik ken die afgelopen week begonnen zijn met vanuit huis werken, lege winkels en dichte pubs en clubs.

Ikzelf moet maandag weer beginnen met werk als receptioniste in een tandartspraktijk nadat ik meerdere weken thuis heb gezeten ivm leverproblemen.. Blijkbaar hebben ze de laatste week al veel mensen af moeten bellen, waaronder iedereen onder 17 jaar / mensen met ziektes etc.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 01:12

cp112 schreef:
Schemerdier schreef:

En iedereen die wapens aan het inslaan is.... Typisch Amerika. Gedreven door angst grijpen ze naar wapens.

Vrouwtje op het nieuws zei letterlijk dat ze een kinderopvang (daycare) had en toch wat bescherming wou....

Wat gaan ze met die wapens doen? Het virus neerschieten? Of verwachten ze één of andere zombie apocalyps? >;)

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 01:24

Het werd langzaamaan maar eens tijd dat die hele elite kliek waaronder queen Elizabeth, dat “ privegeld” (wat ze gewoon op een zogenaamd legale manier van het volk geroofd hebben door de jaren heen) weer eens beetje bij beetje terug gaan geven. Niks privegeld. Achterhaald instituut dat koningshuis. Sorry dat wou ik even kwijt. :') mag dat?

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 01:35

Whale schreef:
Wat gaan ze met die wapens doen? Het virus neerschieten? Of verwachten ze één of andere zombie apocalyps? >;)

The Battle of the Plee-Rol :')

kallipooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 23:42

Gisteren is hier ook officieel een lockdown afgekondigd, we mogen nu alleen nog maar naar buiten om boodschappen te doen en 1 keer per dag mogen we buiten wandelen/fietsen (en er zijn nog een paar uitzonderingen). De supermarkten zijn hier in Cambridge grotendeels leeggeroofd en de straten zijn redelijk verlaten. Ik kreeg ook een sms van de overheid vandaag:
GOV.UK CORONAVIRUS ALERT
New rules in force now: you must stay at home. More info & exemptions at gov.uk/coronavirus
Stay at home. Protect the NHS. Save lives.

Ik vind het goed dat er eindelijk concrete actie wordt ondernomen, het voelde voor mij erg alsof het VK achterliep. Zelf werk ik als zzp'er sowieso thuis, en mijn vriend is 2 weken geleden al naar huis gestuurd om thuis te werken. We gaan zo weinig mogelijk boodschappen doen en blijven verder thuis. Ik maak me vooral zorgen wanneer ik toch oudjes langs m'n raam zie wandelen, terwijl er in mijn gemeente een heel netwerk vrijwilligers is opgezet en er overal flyers in de bus zijn gestoken. Ik denk dat ouderen het heel moeilijk vinden om braaf thuis te blijven.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 00:13

Ik meld me ook even. Ik ben vorige week tijdelijk (maar wie weet voor hoe lang?) op onbetaald verlof gezet, en heb daarop besloten in ieder geval tijdelijk naar NL te gaan. Dit was voordat de overheid de 80% regeling aankondigde. Na de lockdown van gisteren alles nog een dag naar voren gehaald, want we zijn heel bang dat de grenzen anders misschien ook nog dichtgaan. Dan zou ik hier alleen zitten (in een inmiddels leeg huis) zonder inkomen, en dat is natuurlijk verre van ideaal. Ik wacht nu op mijn mams die hopelijk zo aankomt, en morgenavond hebben we de boot terug naar NL.

Zes jaar lang hier gewoond, gewerkt, geleefd, carriere opgebouwd, veel meegemaakt, en nu moet ik door deze omstandigheden naar NL... al mijn meubels verkocht de afgelopen dagen. Het hakt er behoorlijk in.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 00:15

Een bokker in Amerika poste in een ander topic dat politie nu alleen komt bij leven op dood situaties, dus misschien om hun eigen huis tegen te beschermen.

Een zorgverzekering is daar ook niet echt standaard, dus veel mensen komen denk ik echt in de problemen als ze hulp nodig hebben.

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 00:23

Annash schreef:
Ik meld me ook even. Ik ben vorige week tijdelijk (maar wie weet voor hoe lang?) op onbetaald verlof gezet, en heb daarop besloten in ieder geval tijdelijk naar NL te gaan. Dit was voordat de overheid de 80% regeling aankondigde. Na de lockdown van gisteren alles nog een dag naar voren gehaald, want we zijn heel bang dat de grenzen anders misschien ook nog dichtgaan. Dan zou ik hier alleen zitten (in een inmiddels leeg huis) zonder inkomen, en dat is natuurlijk verre van ideaal. Ik wacht nu op mijn mams die hopelijk zo aankomt, en morgenavond hebben we de boot terug naar NL.

Zes jaar lang hier gewoond, gewerkt, geleefd, carriere opgebouwd, veel meegemaakt, en nu moet ik door deze omstandigheden naar NL... al mijn meubels verkocht de afgelopen dagen. Het hakt er behoorlijk in.

Sterkte.

kallipooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 10:59

Annash schreef:

Wat ongelooflijk rot... Heel veel sterkte :(:)

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 14:04

Even kort, maar ik ben thuis.