Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tienn schreef:Ik ben toevallig van de week bij ons nog bij het CB geweest. Ik werd de dag van te voren nog gebeld om te vragen of wij klachten hebben en of we nog wilde komen ivm de hele corona toestand. Ze deden ook vast telefonisch het "gesprekje zodat ze bij de afspraak echt alleen mijn zoon hoefde na te kijken. Mijn zoon is wel bijna 2.
Als het voor jou alleen om meten en wegen gaat, hij het goed doet en jij je zorgen maakt om de afspraak maakt zou ik een andere keer gaan.
Als je wel wil gaan maar twijfelt, kan je altijd even nagaan wat voor maatregelen ze bij jouw cb hebben genomen.
Doordat ze bij mij iedereen van te voren gebeld hebben was het enorm rustig. Normaal is het super druk, maar deze keer was er maar 1 ander kindje in de "wachtkamer" en ik kon meteen door.
Mri schreef:Bij twijfel: niet doen
Volg je moeder gevoel, dat zit goed
En als ik de afgelopen 18 maanden 1 ding heb geleerd: er zijn geen belangrijke afspraken bij het CB. De inentingen zijn handig en mooi meegenomen.
Voor de rest: als je vragen hebt contact opnemen (of met andere jonge moeders overleggen en kijken wat jou het beste lijkt).
snorkel1986 schreef:Zelf wegen en en lekker thuis blijven
Als jij geen vragen hebt ( kan ook per telefoon) en je kind happy is niet gaan vind ik
Chubby schreef:Niet gaan hoor. Bij ons cb kom je nu alleen voor de vaccinaties, de rest gaat telefonisch. Wegen kun je thuis met een gehuurde of gekochte babyweegschaal. Lengte en hoofdomtrek zijn nice to know, maar op deze leeftijd niet essentieel. Idem voor de heupjes, een evt echo wordt toch niet gemaakt voor 3 mnd.
Een tip: probeer borstvoeding te blijven geven! Ook poedermelk wordt gehamsterd en hoor regelmatig dat mensen meerdere winkels langs moeten. Qua antistoffen tegen Corona bij besmetting heeft moedermelk ook de voorkeur uiteraard.
Mri schreef:Bij twijfel: niet doen
Volg je moeder gevoel, dat zit goed
En als ik de afgelopen 18 maanden 1 ding heb geleerd: er zijn geen belangrijke afspraken bij het CB. De inentingen zijn handig en mooi meegenomen.
Voor de rest: als je vragen hebt contact opnemen (of met andere jonge moeders overleggen en kijken wat jou het beste lijkt).
Chubby schreef:Niet gaan hoor. Bij ons cb kom je nu alleen voor de vaccinaties, de rest gaat telefonisch. Wegen kun je thuis met een gehuurde of gekochte babyweegschaal. Lengte en hoofdomtrek zijn nice to know, maar op deze leeftijd niet essentieel. Idem voor de heupjes, een evt echo wordt toch niet gemaakt voor 3 mnd.