Corona patiënten op bokt?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dejavu

Berichten: 3576
Geregistreerd: 22-03-07

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 22:33

Beterschap, Morrie. Volgens mij mag je na 10 dagen al uit isolatie, ook al heb je dan nog verschijnselen. Dan zijn dan restklachten. Je bent dan niet meer besmettelijk. Of is dit alweer herzien?

madeliefw

Berichten: 2667
Geregistreerd: 14-10-05

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 23:05

Klopt zei de mevrouw van de ggd ook bij mij. Ik weet niet wat ik heb. Ben serieus 2 dagen klachtenvrij geweest, toen die buikgriep en nu weer verkouden.

tokedri
Berichten: 1561
Geregistreerd: 17-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 10:29

madeliefw schreef:
Klopt zei de mevrouw van de ggd ook bij mij. Ik weet niet wat ik heb. Ben serieus 2 dagen klachtenvrij geweest, toen die buikgriep en nu weer verkouden.


Ik denk dat t geen buikgriep is maar bij deze variant vaak voorkomt
Veel mensen hebben het
Mss een zelftest doen ?

Morrie

Berichten: 22333
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 11:20

dejavu schreef:
Beterschap, Morrie. Volgens mij mag je na 10 dagen al uit isolatie, ook al heb je dan nog verschijnselen. Dan zijn dan restklachten. Je bent dan niet meer besmettelijk. Of is dit alweer herzien?

op de website van de GGD en het RIVM spreken ze alleen van isolatie, niet van quarantaine, ik kan er geen touw meer aan vast knopen.
Mijn verkoudheid is al weg, ik hoest alleen nog, maar aangezien ik COPD heb, is dat niets bijzonders voor mij.
Ik heb wel alle afspraken (normaal heb ik NOOIT afspraken, deze week wel 5) af moeten zeggen en kan nu ook mijn vakantie gaan annuleren. We zouden half september nog een weekje met de caravan weggaan en dat was al gereserveerd (privé sanitair), maar de caravan is kapot en zou woensdag naar de reparateur gaan. Nu kunnen we hem natuurlijk niet ophalen en wegbrengen.

Needje

Berichten: 19215
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 13:04

Je man is toch niet positief? Kan hij m niet brengen dan?

Morrie

Berichten: 22333
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 13:11

Needje schreef:
Je man is toch niet positief? Kan hij m niet brengen dan?

mijn man is inmiddels ook positief, hij is nu naar de GGD voor een test om het te bevestigen (80 +)

Wij wonen op 80 vierkante meter en ondanks al mijn ontsmetten, is hij toch besmet geraakt. Was te verwachten natuurlijk.

madeliefw

Berichten: 2667
Geregistreerd: 14-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 13:34

tokedri schreef:
madeliefw schreef:
Klopt zei de mevrouw van de ggd ook bij mij. Ik weet niet wat ik heb. Ben serieus 2 dagen klachtenvrij geweest, toen die buikgriep en nu weer verkouden.


Ik denk dat t geen buikgriep is maar bij deze variant vaak voorkomt
Veel mensen hebben het
Mss een zelftest doen ?


Zelftesten kunnen ook tot 8 weken na de corona positief blijven testen.

Needje

Berichten: 19215
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 09:26

Zelftesten niet volgens mij.
Pcr wel.

tokedri
Berichten: 1561
Geregistreerd: 17-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 10:16

madeliefw schreef:
Klopt zei de mevrouw van de ggd ook bij mij. Ik weet niet wat ik heb. Ben serieus 2 dagen klachtenvrij geweest, toen die buikgriep en nu weer verkouden.


Ik denk dat t geen buikgriep is maar bij deze variant vaak voorkomt
Veel mensen hebben het
Mss een zelftest doen ?[/quote]

Zelftesten kunnen ook tot 8 weken na de corona positief blijven testen.[/quote]


Nee dat klopt niet
Alleen pcr

conejo

Berichten: 1413
Geregistreerd: 07-03-06
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 10:26

Hier ook corona (gehad) precies 2 weken geleden een positieve test. We waren toen nog in zweden op vakantie met de caravan. In overleg met de camping eigenaren besloten de dinsdag vroeg in de ochtend naar huis te rijden. Omdat in isolatie/quarantaine in de caravan niet te doen is met 2 kinderen van 6 en 8 jaar.

Een vreselijke rit naar huis van 19.5 uur terwijl ik ruim 38 graden koorts had hoofdpijn en hele lichaam die pijn deed. Ondanks de paracetamol en ibuprofen. Veel geslapen voor zo ver dat ging met de kids. Gelukkig een wc in de caravan.

GGD heeft het idd over dat de besmette persoon in isolatie moet. Heel leuk, maar in osn huis is dat niet mogelijk. Mijn man was 2 dagen later ook positief. En dag er na mijn oudste dochter, jongste is negatief gebleven ook geen klachten gehad.

Ousdte dochter dit keer bijna geen last 1 avond (van positieve test) keelpijn en hoofdpijn en misselijk. En de ochtend er na. Daarna geen klachten meer.

Mijn man is 1 dag echt heel ziek geweest daarna erg moe en snel buiten adem en hoofdpijn. Nu nog wel wat moe, maar is weer volledig aan het werk.

Ik paar dagen echt ziek. Met veel klachten. Hoofdpijn verhoging/koorts buiten adem met bijna niks doen, duizelig, geïrriteerde ogen, moe, spierpijn, diarree.

Inmiddels gaat het langzaam de goede kant op. Hoofdpijn is een stuk minder en niet elke dag. Ben nog wel snel buiten adem, maar kan beetje bij beetje steeds meer. En ben nog moe. Werk nog niet. Wil deze week wel kijken of ik het langzaam kan opbouwen, wil dit via de arboarts doen, want weet dat mijn werk mij te snel wilt laten gaan. (Al is mijn supervisors niet zo).

Beleid is nu 5 dagen isolatie (wij zijn als gezin gewoon met zijn allen in quarantaine gegaan omdat isolatie hier niet mogelijk is). Na 5 dagen en bepaalde klachten 24 uur vrij (even uit mijn hoofd, hoesten, benauwd koorts/verhoging en keelpijn). Mag je weer uit isolatie. En je mag zo ie zo na 10 dagen uit isolatie ongeacht klachten.

Morrie

Berichten: 22333
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 11:04

die isolatie kon hier ook niet en mijn man begon 2 dagen na mij en testte positief.
Als ik moet wachten tot mijn hoestje weg is, kom ik nooit meer de flat uit, want ik heb copd.

We kijken elkaar nu al de 80 vierkante meter uit, na 2 dagen en we moeten nog zo lang -O-

Zebrastreep

Berichten: 9843
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 12:40

Morrie schreef:
die isolatie kon hier ook niet en mijn man begon 2 dagen na mij en testte positief.
Als ik moet wachten tot mijn hoestje weg is, kom ik nooit meer de flat uit, want ik heb copd.

We kijken elkaar nu al de 80 vierkante meter uit, na 2 dagen en we moeten nog zo lang -O-



Na 10 dagen ook al hoest je nog mag je er weer uit hoor! Ik heb ook nog cliënten die naweeën hebben en nog hoesten maar na 10 dagen vonden we het ook beter om ze gewoon maar weer uit isolatie te halen ook de medische dienst deelde dezelfde mening.

Sommigen zijn alweer verkouden geworden. Maar in isolatie hoeft dan niet meer.

Eentje hebben we zelfs helemaal niet in isolatie gedaan was niet mogelijk

conejo

Berichten: 1413
Geregistreerd: 07-03-06
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 14:25

Morrie schreef:
die isolatie kon hier ook niet en mijn man begon 2 dagen na mij en testte positief.
Als ik moet wachten tot mijn hoestje weg is, kom ik nooit meer de flat uit, want ik heb copd.

We kijken elkaar nu al de 80 vierkante meter uit, na 2 dagen en we moeten nog zo lang -O-


Na 10 dagen mag je er zo ie zo uit. Ongeacht klachten die je nog hebt. Omdat je na 10 dagen niet meer besmettelijk bent.

Morrie

Berichten: 22333
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 14:28

dat duurt in mijn geval nog t/m zondag en voor mijn man t/m volgende week woensdag *gaat echtscheiding vast aanvragen*. Dan is 80 vierkante meter erg klein.......

conejo

Berichten: 1413
Geregistreerd: 07-03-06
Woonplaats: Bennekom

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 14:49

Hier dit keer gelukkig mooi weer en hebben een grote tuin en een zwembad voor de kids.

In februari hadden de kids corona en was het hebben we uiteindelijk 14 dagen in quarantaine gezeten omdat de jongste verhoging bleef houden en als laatste besmet is geraakt. Wij zijn toen negatief gebleven. Maar toen was het geen weer voor de tuin. Dus kan me goed voorstellen hoe je nu voelt. Was blij toen we er ui mochten. Zou zeggen overleg anders met de GGD of huisarts.

MoniqueT

Berichten: 8850
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 14:55

Morrie schreef:
dat duurt in mijn geval nog t/m zondag en voor mijn man t/m volgende week woensdag *gaat echtscheiding vast aanvragen*. Dan is 80 vierkante meter erg klein.......


Wij hebben we wat meer vierkante meters, maar hebben pas omdat ik ziek was een week of vijf op elkaars lip gezeten. Om nog maar niet te spreken over de strenge Spaanse lockdowns waarbij we de poort niet uit mochten. En nog steeds verliefd en elkaars beste maatjes hoor.

Ben blij dat jullie niet doodziek op bed liggen allebei ...

tokedri
Berichten: 1561
Geregistreerd: 17-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 16:34

Morrie schreef:
dat duurt in mijn geval nog t/m zondag en voor mijn man t/m volgende week woensdag *gaat echtscheiding vast aanvragen*. Dan is 80 vierkante meter erg klein.......



Al die tijd ben je zo bang voor corona geweest ( ik ook hoor) mss nu blij zijn dat het mee lijkt te vallen
Dan is tien dagen toch wel te overzien?

Sheran

Berichten: 17247
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 17:54

Inderdaad, fijn dat het meevalt toch?
80m2 klinkt ook weer niet heel klein :x maar als je anders gewend bent kan het natuurlijk heel vervelend zijn!

Morrie

Berichten: 22333
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 19:00

Sheran schreef:
Inderdaad, fijn dat het meevalt toch?
80m2 klinkt ook weer niet heel klein :x maar als je anders gewend bent kan het natuurlijk heel vervelend zijn!

ik heb vroeger tot m'n 27ste op een kamer van 3 x 3 gewoond, met gedeelde keuken en badkamer, dat was pas echt klein, maar daar zat ik wel alleen en niet met z'n tweeën.

Maar ik vind het nu ook klein, mijn "buiten"is een piepklein balkon op het zuiden, daar ga ik nu ook niet zitten, dus aangewezen op binnen. Maar veel slapen, dan is het snel volgende week maandag.

Ik wilde enthousiast aan de schoonmaak beginnen toen mijn man beneden lag te slapen, maar na 5 minuten droop het zweet van me af en zag ik sterretjes, maar even niet dus, helaas...... %)

conejo

Berichten: 1413
Geregistreerd: 07-03-06
Woonplaats: Bennekom

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 13:00

Herkenbaar huishouden willen doen, maar niet ver komen door klachten. Hier inmiddels 2 weken niet veel kunnen doen. En wel de caravan leeg moeten halen. Dus staat overal van alles wat.

baudyh

Berichten: 4299
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 09:09

Zo na 2,5 jaar geluk heb ik sinds gisteren ook Corona. Samen met mijn schoonmoeder van 90 die bij ons in woont. Mijn vriend is voor nu nog klachten vrij.

Ik heb best wel klachten. Koorts ( schommelt tussen 37.8 en 38.4 ) kop vol snot. Loopneus, niezen, schuurpapier keel, die af en toe ook kriebelt. Beetje hoofdpijn en nu iets diarree.
Nu dag 2.

Iris82

Berichten: 39862
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 09:58

Ik heb waarschijnlijk op vakantie weer covid gehad. Ik had twee dagen wat keelpijn, brandende neus, vermoeid. Niet getest omdat ik heel erg vaak verkouden ben als bijwerking van medicijnen die ik slik.

Thuis wel en toen licht positief. De 5 dagen waren toen inmiddels al voorbij vanaf het moment dat ik dacht dat ik t mogelijk had.

Nu 2 weken verder en net als vele anderen nu een keelontsteking. Test inmiddels weer gewoon negatief.

Bizar dat er meerdere mensen na een besmetting keelontsteking krijgen zo te lezen in dit topic.

Zebrastreep

Berichten: 9843
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 10:13

Iris82 schreef:
Ik heb waarschijnlijk op vakantie weer covid gehad. Ik had twee dagen wat keelpijn, brandende neus, vermoeid. Niet getest omdat ik heel erg vaak verkouden ben als bijwerking van medicijnen die ik slik.

Thuis wel en toen licht positief. De 5 dagen waren toen inmiddels al voorbij vanaf het moment dat ik dacht dat ik t mogelijk had.

Nu 2 weken verder en net als vele anderen nu een keelontsteking. Test inmiddels weer gewoon negatief.

Bizar dat er meerdere mensen na een besmetting keelontsteking krijgen zo te lezen in dit topic.



Keelpijn hoort er ook bij net als dat je nu aldoor hoort dat diarree en overgeven veel meer voorkomt.

De keelontsteking is vaak een van de eerste symptomen.

baudyh

Berichten: 4299
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 10:49

Ja ik begon ook met een zere keel

Morrie

Berichten: 22333
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 11:32

baudyh schreef:
Ja ik begon ook met een zere keel

Ik ook en diaree