Corona patiënten op bokt?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
friezenfan2

Berichten: 2640
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 19:35

Ik zag zondag een dag na het Harry Styles concert zaterdag dat er iemand positief testen. Dan vraag ik me toch af of ze niet al eerder klachten had.

Ik zou het inderdaad best asociaal vinden als je nog binnen die 5 dagen zicht en toch naar een concert gaat. Vooral als je dan naast mij komt te staan. Dat wil je niet hoor.

Needje

Berichten: 19209
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 19:39

Nou volgens mij wil jíj dat niet. :D

Zebrastreep

Berichten: 9828
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 19:41

Maar aan andere kant je kan het nu overal oplopen , daarvoor hoef je niet perse naar een concert. Als ik nu in een winkel loop hoor ik ook zoveel mensen hoesten en snotteren. Bij een vriend van mij ging het ook wel raar hele dag niks aan de hand zelfs nog een triatlon gedaan en hij komt over de finish en moest sinds dat moment regelmatig hoesten. Dag aangekeken want we gooide het op de triatlon en ik had nog een beetje een snotneus want ik was ziek geweest maar negatief getest. Het was warm en drinken had hij ook niet goed gedaan dus we hebben nooit aan corona gedacht.

Dag erna voelde hij zich nog meer beroerd en de zelftest was positief en de GGD test ook. 2 dagen erna gaat hij weer naar de GGD ( vraag mij ook niet waarom) en test negatief en mag uit quarantaine. Het verspreid dus heel gemakkelijk op die manier. Ik heb al gezegd dat ik niet langskom voor hij volledig klachtenvrij is. Dus als mensen zo gemakkelijk ermee omgaan maakt het niet uit waar je maar loopt....

manzano

Berichten: 23994
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 19:43

Needje schreef:
Nou volgens mij wil jíj dat niet. :D

Dát..... Ik ben al ruim een week aan het "nagenieten" van concert van Queen in de Ziggo. Maar ja, doe je niks aan.... Ja niet gaan als je geen risico wil lopen.

BigOne
Berichten: 38409
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 19:44

Zo snel positief testen dan kun je je inderdaad afvragen of mensen het al niet onder de leden hebben gehad.
Inmiddels bijna 1000 in het ziekenhuis, grootste gedeelte door Corona of door verergerde aandoening door een besmetting en nog 1000 thuis met zuurstof ondersteuning. Ic valt gelukkig mee, ongeveer 45.

Urielle

Berichten: 50076
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 21:04

Nou ja, dat dus.

Ik ben al een paar dagen aan het kuchen en niezen, maar de test bleef, ook bij de ggd, negatief. Ik ben naar de supermarkt geweest en naar de sportschool in die dagen.

Plus, mits klachtenvrij uiteraard, zou ik om 20 uur niet naar dat concert mogen, maar 4 uur later weer wel het nachtleven in.

Als ik nog klachten heb blijf ik sowieso thuis, maar ik wil echt ontzettend graag, het enige concert van dit jaar waar ik echt graag bij wil zijn. Dus bij klachtenvrij twijfel ik.

Verder lijk ik wel de enige die nog braaf in isolatie gaat, echt veel mensen zijn er klaar mee en blijven helemaal niet meer thuis...

Urielle

Berichten: 50076
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 21:06

Zebrastreep schreef:
Dag erna voelde hij zich nog meer beroerd en de zelftest was positief en de GGD test ook. 2 dagen erna gaat hij weer naar de GGD ( vraag mij ook niet waarom) en test negatief en mag uit quarantaine.

Ik dacht dat het sowieso 5 dagen was?

Daihyo

Berichten: 88091
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 21:08

Wij zijn wel 10 dagen thuis gebleven. Na 5 dagen nog steeds symptomen, dus gewoon de 10 dagen uitgezeten. Het is zoals het is.
Ik had overigens vanaf maandag klachten en testte pas donderdagochtend positief. Ik heb dagelijks een test gedaan. Die positieve test was ook wel een knalrood streepje bij de T nog voor die van de C kleurde. Dat was wel overduidelijk. Mijn man testte nog pas een dag later positief. Ik heb dinsdag- en woensdagavond ook nog gewoon mensen gezien. Zelfs nog muziek gespeeld. Omdat ik negatief was. Vanaf de positieve test ben ik niet buiten geweest, alleen naar de paarden. Waar ik alleen sta, dus ook niemand kan besmetten. Maar dus wel moet voeren en water moet geven.

Zebrastreep

Berichten: 9828
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 21:23

Urielle schreef:
Zebrastreep schreef:
Dag erna voelde hij zich nog meer beroerd en de zelftest was positief en de GGD test ook. 2 dagen erna gaat hij weer naar de GGD ( vraag mij ook niet waarom) en test negatief en mag uit quarantaine.

Ik dacht dat het sowieso 5 dagen was?



Ja dacht ik ook maar de ggd houdt nogal vast aan negatief is negatief. Ik had ook wel van hem verwacht dat hij zich verantwoordelijk zou gedragen maar die avond had hij alweer mensen over de vloer. Ik vindt het ook een vreemde situatie.

Himyar

Berichten: 4539
Geregistreerd: 14-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 21:28

Wanneer je bij een geringe inspanning gelijk het zweet op je rug hebt staan, is dat dan nog een symptoom? Ik heb geen werkende thermometer, dus ik kan mijn temperatuur niet vaststellen. Vandaag is de laatste dag van mijn isolatie (5e dag) en ik zou mijn moeder zo snel mogelijk op willen zoeken in het ziekenhuis, maar weet niet of dit kan. Afgezien van snel vermoeid niet echt symptomen.
Woensdag of donderdag moet iemand mijn moeder van het AMC terug naar Friesland brengen, maar ik durf mij nog niet aan te melden als vrijwilliger, want dat gaat knap vermoeiend worden.

Needje

Berichten: 19209
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 21:57

Sneltest doen

BeFunny

Berichten: 10769
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 22:30

Urielle schreef:
Hoi iedereen, ben ik weer, voor de derde keer raak :roll:

Beterschap voor iedereen.

Vorige week was mijn oudste dochter verkouden. Die zou met school naar Duitsland afreizen op zaterdag dus ik zei dat ze voor de zekerheid maar een testje moet doen. Dikke streep. Andere dochter ook een dikke streep. Zoon zo'n licht streepje dat je de test gewoon moest kantelen om het te kunnen zien. Bij de ggd alledrie positief, ik negatief. Ondanks verkoudheidsverschijnselen en enorme vermoeidheid bleef ik negatief, maar vannacht koorts, hoofdpijn, keel in de fik.. Jawel, toch ook positief nu.

Balen, ik zou vrijdag naar Ed Sheeran gaan. Ben nog in dubio of ik ga als ik vrijdag wel klachtenvrij ben. Zal sowieso wel niet, maar je weet het niet.


Nou heel simpel nee.
Je moet sowieso 5 dagen in quarantaine. Dat is als je geen klachten hebt. Als je wel klachten hebt is het ook 5 dagen en max 10 dagen. Maar als je bij 5 dagen klachtenvrij zou zijn dan duurt het nog 24 uur. Maar die 5 dagen beginnen bij de dag van testen
Dus vandaag positief is op zijn vroegst zaterdag weer uit quarantaine.

Ik ga morgen voor het eerst weer aan het werk. Heb helemaal geen klachten gehad. En heb me braaf aan die regel gehouden.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 22:50

Als je geen klachten hebt, tel je vanaf het moment van je positieve test. Als je wel klachten hebt tel je vanaf het moment dat je klachten begonnen. Zodoende kun je dus bijv. prima al op dag 3 van je isolatie zitten op het moment dat je je positieve uitslag krijgt.

Zonnetje81
Berichten: 18696
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 00:08

Na 4+ maanden kan ik nu pas zeggen dat ik bijna de oude begin te worden op soms onverklaarbare off days na.

Bizar is het.

Himyar

Berichten: 4539
Geregistreerd: 14-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 07:36

Juist weer een zelftest gedaan, nog steeds positief. Naar mijn moeder gaan, kan ik echt wel schudden.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 08:46

Ook al heb je op dag 5 van je isolatie geen klachten meer en mag je 24 uur later er dan uit, het advies blijft om 10 dagen erg voorzichtig te zijn met kwetsbare mensen. Ik denk dat je er goed aan doet om idd niet naar het ziekenhuis te gaan, hoe lastig ook.

manzano

Berichten: 23994
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 09:17

Je zelftest kan nog weken positief blijven....

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 10:11

Ik kom me ook maar melden -O-

Donderdag kriebelhoestje gehad nadat ik een hele dag in de lucht van droge ventilatie heb gezeten op het werk. Vrijdag paar keer goed moeten niezen, even hoofdpijn en paar stevige kuchen maar verder niets. Ik werk nog steeds verplicht met mondmasker + achter beschermend glas en ben gevoelig voor sinusitis en keelontsteking. Normaal voel ik me dan gelijk ellendig, nu geen last van. Zaterdag hele dag kiplekker, niks problemen maar zondag... Hohooooo! Hoofd vol watten, snotneus, hoesten en niezen en jawel, sneltest was sneller gekleurd bij de T dan de C.

Dus ik zit nu nog tot en met zondag in quarantaine. Vriend test nog steeds negatief. Intussen wel duffe momenten, hoofdpijn (frontaal, aan de slapen en neusbrug), hoofd vol snot wat er niet uit wil en constant spierpijn aan de rug. Ik kan nog wel wat, maar iig geen immense prestaties op dit moment. Zonet voor het eerst een paracetamol genomen tegen de hoofdpijn. Ook mijn oren lijken verstopt te zitten.

Ik ben reeds 4x geprikt (laatste in mei) en werk in de zorg. Kans is immens dat ik het daar heb opgelopen, aangezien mensen gewoon doodleuk op consultatie komen met klachten ook al wordt dat streng afgeraden. Mondmaskers hangen meer als kinzakjes of mutsjes scheef over het hoofd en aangezien testen voor een ingreep niet meer verplicht is tenzij bij klachten (waar 99% gewoon rechtuit over liegt) of bij standaard verblijf op IZ, verwacht ik dat ik het daar wel zal opgeraapt hebben.

Himyar

Berichten: 4539
Geregistreerd: 14-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 11:55

Vayo schreef:
Ook al heb je op dag 5 van je isolatie geen klachten meer en mag je 24 uur later er dan uit, het advies blijft om 10 dagen erg voorzichtig te zijn met kwetsbare mensen. Ik denk dat je er goed aan doet om idd niet naar het ziekenhuis te gaan, hoe lastig ook.



Bedankt voor de info. Is dat tien dagen na begin verschijnselen of na positief testen?

Needje

Berichten: 19209
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 12:15

Himyar schreef:
Vayo schreef:
Ook al heb je op dag 5 van je isolatie geen klachten meer en mag je 24 uur later er dan uit, het advies blijft om 10 dagen erg voorzichtig te zijn met kwetsbare mensen. Ik denk dat je er goed aan doet om idd niet naar het ziekenhuis te gaan, hoe lastig ook.



Bedankt voor de info. Is dat tien dagen na begin verschijnselen of na positief testen?


Jij hebt klachten vanaf de 6e als ik het zo teruglees (9e was je 3 dagen ziek zei je)
Dus vanaf nu is het als je 24 uur klachtenvrij bent mag je er uit.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 12:24

Hier kun je invullen wanneer je klachten kreeg of indien symptoomloos wanneer je positieve testte. Vervolgens zie je precies het advies. Hierin staat op dat stukje over 10 dagen voorzichtig zijn bij kwetsbare mensen.

https://mijnvraagovercorona.nl/nl/situa ... ona-passen

Daihyo

Berichten: 88091
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 12:40

Ik word echt knettergek van die moeheid. Gister 2x een uur online vergaderd (ochtend en middag) en compleet leeg. Vanmorgen 1,5 uur vergaderd en daarna gewoon weer een uur geslapen. Nu wel wakker, maar kan me totaal niet focussen. Ik ben nog ziek gemeld, zodat ik kan afhaken wanneer nodig. Dus dat doe ik ook. Maar baal er wel van.
Fysiek gaat het wel beter. Nog wel puddingbenen, maar kan wel meer doen met pauzes ertussen.

Himyar

Berichten: 4539
Geregistreerd: 14-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 12:45

Bedankt voor jullie hulp.

L_iek
Berichten: 9722
Geregistreerd: 11-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 13:10

Daihyo schreef:
Ik word echt knettergek van die moeheid. Gister 2x een uur online vergaderd (ochtend en middag) en compleet leeg. Vanmorgen 1,5 uur vergaderd en daarna gewoon weer een uur geslapen. Nu wel wakker, maar kan me totaal niet focussen. Ik ben nog ziek gemeld, zodat ik kan afhaken wanneer nodig. Dus dat doe ik ook. Maar baal er wel van.
Fysiek gaat het wel beter. Nog wel puddingbenen, maar kan wel meer doen met pauzes ertussen.


Ik heb net voor het eerst mijn hond weer ‘fatsoenlijk’ uitgelaten. Als in geen hoognodige plaspauzes maar een ‘rondje’ om het blok. Ben 10 min onderweg geweest en het voelt alsof ik een marathon gelopen heb. Heb tot nu toe elke middag echt de hele middag geslapen, wil er nu eigenlijk niet aan toegeven maar ik val bijna om.

Daihyo

Berichten: 88091
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 13:18

Hoe lang ben je nu ziek? Frustrerend hè :\
Ik ben nu 2 weken onderweg.