De nu nog meer eenzame ouderen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

De nu nog meer eenzame ouderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-20 20:34

Hoewel ik al lang geen opa en oma meer heb en mijn ouders en schoonouders godzijdank nog zelfvoorzienend zijn, brak mijn hart toch wel nu ook de verzorgtehuizen gesloten worden. En ja, ik snap de noodzaak, maar ik vind het enorm zielig voor die mensen.

Ik wil graag ook bijdragen aan alles zodat die mensen zich niet alleen voelen. Welke acties zijn er om aan mee te doen? Grote al lopende acties, maar wellicht ook individuele acties. Ik wil mijn bijdrage leveren, en wellicht zijn er nog meer bokkers die deze mensen een hart onder de riem willen steken.

secricible

Re: De nu nog meer eenzame ouderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 20:37

Actie van het rode kruis loopt. Verder kaartjes sturen, bloemen brengen, lekkere taart bakken en afzetten bij de deur.
En als de boel straks echt explodeert denk ik dat een maaltijd voor de zorg brengen oid ook heel helpend kan zijn.

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 20:38

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-20 20:42

Even voor de duidelijkheid, ik wil het vooral doen voor vreemden. Op dit moment ken ik niemand die in een verzorgingstehuis zit. :)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 20:43

Dat begreep ik. Vandaar mijn meer algemene dingen.
Ik denk dat als je je dichtstbijzijnde verpleeghuis belt ze met al die opties heel blij zijn.

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 20:45

Mijn tante zit in een verzorgingstehuis, half verlamd en heel zwaar verleden die ze nu (zo’n 50 jaar later) nog aan het verwerken is. Wij wonen 1,5 uur van haar vandaan en haar dochter woont wel dichtbij, maar met 4 kinderen is dat ook druk (en vaak iets te druk). Verder heeft ze eigenlijk niemand. Mocht er iemand hier haar graag een kaartje willen sturen is dat altijd welkom. Mochten er nog meer mensen een kaartje kunnen gebruiken stuur ik het ook graag!

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 10:55

Ik ben hier ook wel benieuwd naar. Ik lees ook dat er bijvoorbeeld heel veel bloemen over zijn, kunnen we niet massaal bloemen kopen en vergezeld met een kaartje naar verzorgingshuizen sturen om de ouderen een beetje op te fleuren?

bantu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 15:28

Ik heb kaartjes in de bus gedaan bij het verzorgingshuis hier in het dorp.