Opgesloten in een spookhuis....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Taucha

Opgesloten in een spookhuis....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-20 16:11

Naar aanleiding van de extra ellende die de corona crisis nog meer kan veroorzaken en deze posting https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?p=101846697#p101846697 open ik dan toch maar eens een topic.

Situatieschets;
Vriend woont al ruim 25 jaar in hetzelfde huis, arbeidersbuurtje, hier en daar wat sociaal "aparte" gezinnen, maar directe buren zijn aardig en huis is gelegen op 200 meter van de duinen, 500 meter van het strand en een winkelstraat op een km afstand. Huizen zijn door de woningbouwvereniging een paar jaar terug helemaal opgeknapt en zijn nu super om in te wonen. Kortom vriend, huis en locatie zijn geweldig, dus verhuizen is echt geen optie.

Ik ben 5 jaar gelegen bij hem ingetrokken. Zelf geen kinderen, nooit kinderwens gehad, zal ook nooit komen. Nu is de buurt net weer aanbeland in een fase met gezinnen met kinderen tussen 4 en 10 jaar. Geen punt. Ik heb niets tegen kinderen, zolang ze maar niet hier in huis rond rennen. Soms is het wat rumoerig rond het huis, maar dat kan ik goed hebben, ook als ik midden zomer in de tuin zit. Gewoon negeren, meestal is het gegil na een paar minuten wel weer weg.

Het probleem:
De kinderen uit de buurt hebben ons huis 'gevonden' als leuk tijdverdrijf. Aan alle kanten wordt isolatiemateriaal, dat niet helemaal super is weggewerkt tijdens de renovatie, gesloopt. Ze zijn zelfs met stokjes in kieren aan het purren om het spul eruit te krijgen. Vind je vervolgens weer overal op straat tot het weg waait, milieuvervuiling waar niemand wat aan heeft. Ok, tot daar aan toe. Moet de bouwvereniging oplossen en die zien dat niet als een noodzaak, duurt dus nog minstens een hele tijd.

Daarnaast zijn er andere terroristjes op pad met stenen en andere harde materialen. Onder de onderdoorgang naast het huis is speciaal materiaal gebruikt dat een leuk geluid maakt als je er over heen krast of bonkt met iets hards. Bijkomend probleem; ze slopen zo ook de sierstrips en de voegen uit de muur. Zal mij een zorg zijn, ik zie dat aan de binnenkant niet. Moet de bouwvereniging oplossen en die zien dat niet als een noodzaak, duurt dus nog minstens een hele tijd. ...Alleen dat geluid.....

De poort in de tuin sluit niet super aan op de sponning. Het is natuurlijk reuze spannend om deze open te duwen en binnen te kijken. Sommige zijn zelfs zo stoer dat ze de poort een trap geven en als deze niet met de 2 sloten op slot gedaan is, dan geeft het hengsel uiteindelijk mee en kunnen ze op de plaats komen. Als we thuis zijn overdag, even boodschappen doen of een korte wandeling dan is het in deze buurt mbt inbraak echt niet nodig om beide sloten op de poort te doen, dus deden we dat tot voor kort niet, tot we iedere keer de poort open zagen staan. Er komt binnenkort een nieuwe poort, maar zover is het komende maanden nog niet. En op dit moment twijfel ik om er een nieuwe poort in te zetten met het oog op opgroeiende, sterker wordende stoere ventjes die dan de nieuwe poort aan gort trappen.... |o

Ik hoopte eerst dat het een voorbijgaande fase zou zijn, maar het duurt langer dan goed voor mij en mijn vriend is. We beginnen nu beide zo langzamerhand toch een beetje genoeg van deze kinder-ellende te krijgen. Ik weet dat ik het me niet verbeeld. Mijn vriend is een gigantische kinderliefhebber, heeft zelf een paar volwassen kinderen en heeft er eigenlijk nooit echt problemen mee gehad, maar nu begint het zelfs voor hem de spuigaten uit te lopen. Het is namelijk niet minder erg dan ik hier schets, laat zelfs nog het eea weg, omdat alle losse dingen te veel in detail jullie ook niet helpt. Het is een stukje erger dan de 3 dingen hier boven. Zelfs mensen op bezoek kijken me af en toe aan als er weer het eea gebeurt en vragen me dikwijls hoe ik het hier uit hou als niet-kindliefhebber.

Mijn vraag aan jullie is; hoe kan ik deze lieve, aardige, schattige, oh zo vriendelijke buurtkindertjes duidelijk maken dat als ze iets dergelijks willen doen dat ze dat maar thuis gaan doen? _-:(

Het lastige is dat het niet helpt het huis uit te sluipen of te stormen, met of zonder geluid. Er staat er altijd 1 op de uitkijk om de anderen te waarschuwen als voor of achterdeur open gaat en zijn dus weg voor je ook maar iets kunt doen. De ramen zitten zo gesitueerd dat een emmer water niet tot de mogelijkheden behoort en omdat we boven geen wateraansluiting hebben, is een tuinslang uit het raam ook niet mogelijk.

Het werkt ook niet om de ouders aan te spreken, aangezien die je in je gezicht uitlachen en dan bij wijze van antwoord na het zuipen een bierfles in je tuin gooien. Een camera ophangen zal ook niet helpen. Ook weer vanwege de soort buurt. Als je zoiets doet dan heb je meteen het plakplaatje "daar valt iets te halen" en vervolgens komen ze gerust een keer binnen winkelen.

En negeren zijn we druk mee bezig, maar nu de corona gekte heeft toegeslagen zitten we echt opgesloten in een spookhuis.... -O-

Help?

Foaly

Re: Opgesloten in een spookhuis....

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 16:15

Mijn eerste gedachte: ergens een grote, gevaarlijk blaffende (maar niet bijtende) hond in de tuin zetten voor een paar dagen/weken. Kijken hoe snel ze dan kunnen rennen :D

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 16:17

Wil je mijn hond te logeren? Dan is het zo opgelost.
Een flink bazooka waterpistool zal ik zeggen en anders alles eens opnemen en langs oom wijkagent of buurt bemiddelaar.En anders hoe mooi gelegen ook,verhuizen.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 16:19

Voor dit soort buurt problemen bestaat de wijkagend toch?

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 16:20

Is jouw vriend gelovig? Geboren op het dorp? Woonde jij op het dorp of ben je er geboren?

De buren: zijn die er geboren? Zijn die lid van een van de kerkjes?

Zodra het antwoord op een van de eerste vragen 'nee' is en op de tweede reeks vragen 'ja' geef het dan maar op. Je ben buitenstaander, dat zul je altijd blijven ook al woon je er 70 jaar en de kinderen uit de buurt zullen het leuk blijven vinden om juist jullie huis te slopen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 16:30

Heb je die kinderen uberhaupt al eens goed aangesproken, weg gestuurd en op hun flikker gegeven (te beginnen met eerst aanspreken dus)?
Hoe oud zijn deze kinderen?

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 16:35

Eens andersom denken vanuit mijn hondenvisie.Belonen? Er eens heen gaan met een doosje met snoepjes en vragen of ze zin hebben in iets?
Mensen die aardig gevonden worden ,worden ook niet snel gepest. Gewoon eerst vriendjes worden. Blijven ze het nog doen kan je zeggen joh dat klinkt zo vervelend voor ons zou je dat niet willen doen en je douwt er al lachend nog een kilo suiker in.

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 16:40

Apple schreef:
Is jouw vriend gelovig? Geboren op het dorp? Woonde jij op het dorp of ben je er geboren?

De buren: zijn die er geboren? Zijn die lid van een van de kerkjes?

Zodra het antwoord op een van de eerste vragen 'nee' is en op de tweede reeks vragen 'ja' geef het dan maar op. Je ben buitenstaander, dat zul je altijd blijven ook al woon je er 70 jaar en de kinderen uit de buurt zullen het leuk blijven vinden om juist jullie huis te slopen.

Zou goed kunnen.. maar dan betekent het tegelijkertijd ook dat de ouders van deze kinderen in feite de “aanstichters” zijn, door dit gedrag aan te moedigen of in elk geval niet te bestraffen, oftewel stilzwijgend goed te keuren..

Ik denk ook dat een andere niet voor de hand liggende benadering wel eens zou kunnen werken, zoals eens met ze gaan praten op een vriendschappelijke manier etc. Maar het is natuurlijk lastig om aardig te doen als je gevoel iets heel anders zegt vanwege hun gedrag.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 16:44

Vervelend zeg. Ik weet nooit hoe zoiets op te lossen.Ouders aanspreken of bij grotere jeugd de buurtagent werkt dus niet daar? Een stoere waakhond misschien?

IsabelleN

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 16:48

Oei, dat is echt geen fijne situatie TS! Ooit, lang geleden, had ik exact dezelfde situatie. Ik woonde toen echter alleen, dat maakte het nog vervelender. Boos worden werkte niet, precies wat je omschrijft: er stond altijd wel een klier op de uitkijk.
Toen het een keer mooi weer was heb ik de poort opengegooid en ben een praatje begonnen. Ik had een doos ijsjes gekocht, iedereen mocht er eentje. Er lag een oude rol tapijt, aan de koters gevraagd om ze mij konden helpen sjouwen. Dat vonden ze wel stoer en tof, verder nooit meer last gehad...
En dat terwijl ik ze feitelijk met z'n allen een enkeltje naar de maan gewenst had :+
Edit: zie net Beatjes reactie, dat lijkt er veel op. Snap best dat je ze spuugzat bent, maar soms helpt een andere aanpak ;)

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 16:52

Hoe harder jullie je best doen om deze ettertjes weg te jagen, hoe leuker ze dat vinden. Negeren is de enige optie en het huis zo saai mogelijk maken door alles weg te werken. Wijkagent zal weinig uit gaan halen. Negeren is de enige manier.

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-20 17:02

beatje schreef:
Eens andersom denken vanuit mijn hondenvisie.Belonen? Er eens heen gaan met een doosje met snoepjes en vragen of ze zin hebben in iets?
Mensen die aardig gevonden worden ,worden ook niet snel gepest. Gewoon eerst vriendjes worden. Blijven ze het nog doen kan je zeggen joh dat klinkt zo vervelend voor ons zou je dat niet willen doen en je douwt er al lachend nog een kilo suiker in.
Edit: en posting van IsabelleN
Ja da's een goeie. Was helemaal niet bij me opgekomen om de manier waarop ik heel natuurlijk met beessies om ga, op voet van: belonen werkt beter dan bestraffen, dat dat natuurlijk voor die terroristjes ook zou kunnen gelden. Goede tip. Ga ik proberen.... als ik bij ze in de buurt kan komen wanneer ze weer ergens de buitenkant aan het slopen zijn.... O:)

Hond is geen optie, huis is te klein daarvoor en we werken beide nagenoeg fulltime, anders was er al lang en breed een mechelaar oid geweest. Een leen- of logeerhond vind ik daarom ook niet eerlijk naar zo'n beessie :j

Inderdaad Apple, nee en vervolgens ja.... heerlijk buitenbeentje dus.

Nickeltje; wijkagent is van hetzelfde laken een pak; "och laat die kindjes toch. Je bent vroeger toch ook jong geweest"

En verder realiseerde ik me ook op het moment dat ik op de knop versturen drukte, dat ik waarschijnlijk niet echt iets kan bereiken met dit topic, buiten un bietje frustratie van me af schrijven. ^)

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 17:20

Wat vervelend zeg, ik begrijp dat het je frustreert. Heb geen tips voor je maar hoop dat er snel een oplossing komt

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 17:21

Dan misschien de kinderen voeren met snoep.

Als je er niet bent geboren en niet lid bent van een van de kerkjes dan gaat het nooit iets worden vrees ik.
Verhuizen naar een van de nabijgelegen dorpen.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 17:43

Als je oorlog wil zou ik de poortdeur onder stroom zetten *\o/* maar dat mag vast weer niet.
Met slijmen bereik je meestal meer.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 17:50

Flink suiker erin (snoep en cola) dan vinden ze jullie waarschijnlijk geweldig en een uur later zitten ze thuis te stuiteren :=
Als je boos wordt vinden ze het waarschijnlijk alleen maar grappig.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 17:55

De gaten en kieren waar ze in zitten te porren vol smeren met iets goors en plakkerigs wat na 3 dagen nog op hun handen zit? Of sambal..

silverdapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 18:08

Het huis ontoegankelijker maken, werkt wellicht enkel averechts. De kinderen staan er waarschijnlijk niet eens bij stil hoe jullie het ervaren en door ze proberen af te weren, creëer je enkel een kloof: het verandert van een "levenloos huis" (gezichtsloze mensen) in "deze mensen mogen we niet". Dat is juist wat je níét wilt...

Mijn (suikerloze) suggestie? Ik hoop dat je tijd hebt, volgende week wordt het weer wat beter. Misschien kun je met een boekje op een klapstoel bij de voordeur gaan zitten? Of besluit je dat de voortuin noooooooodig een middagje lang onderhoud nodig heeft, precies op het moment dat de kinderen tevoorschijn komen. En bij ieder kind dat van een afstandje komt loeren, roep je enthousiast "hoi!" of probeer je misschien een praatje te maken (hangt een beetje af van de leeftijd, bij jongere kinderen werkt een compliment geven super ("Wat een gave schoenen joh!"), bij oudere kinderen misschien een opmerking, "Je vindt het vast niet erg nu vrij te zijn, haha!")

Het punt is dat je de kinderen een beeld geeft van wie je bent. Dan wordt jullie huis minder toegankelijk, immers, "die aardige mevrouw woont daar".

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-20 22:52

silverdapple schreef:
Het huis ontoegankelijker maken, werkt wellicht enkel averechts. De kinderen staan er waarschijnlijk niet eens bij stil hoe jullie het ervaren en door ze proberen af te weren, creëer je enkel een kloof: het verandert van een "levenloos huis" (gezichtsloze mensen) in "deze mensen mogen we niet". Dat is juist wat je níét wilt...
....
Het punt is dat je de kinderen een beeld geeft van wie je bent. Dan wordt jullie huis minder toegankelijk, immers, "die aardige mevrouw woont daar".

Ik stond er eigenlijk niet bij stil hoe die kinderen dat zien. Eyeopener! Dank je wel.
Nu aan de slag met niet nog hoger prikdraad proberen opgooien, maar tuindeur open zetten en eens babbelen met de kiddo’s.

Sjong

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 23:19

Ik had een hondje die altijd heel blij werd van de bel. Blaffen! Het was nooit zon probleem totdat ik een baby had die heel slecht sliep en kinderen het wat leuk vonden om belletje te trekken. Ik ben toen achter de deur gaan zitten en heb die meteen opengetrokken waarbij de hond blaffend achter de kinderen aanrende ( zij dacht jippie bezoek). Er is nooit meer belletje getrokken. Dus het heeft indruk gemaakt.