poes schreef:Nou volgens mij ving mijn man je post ook op want hij heeft net weer een hele heftige night terror gehad. Vind het altijd zo zielig voor hemhoorde hem echt de verdieping onder de slaapkamer schreeuwen. ‘Er zaten spinnen achter me aan en eentje at me op’ *en sliep verder*
Pffff!
En van jezelf: weet je het dan nog? Of van je partner?
1 van mijn ervaringen:
Ik sliep en hoorde een knal waar ik wakker van werd. Ik luisterde en hoorde geritsel, alsof er een kat in onze kamer liep. Normaal blijven die beneden en is de tussendeur dicht, maar het lijkt alsof ze die zelf open kunnen maken. Dus ik kijken, heb normaal lenzen dus zie niet veel. En ja, een kat stond bij de deur alsof ie eruit wou, voorpootjes ertegenaan en uitrekken. Ik dus al pissig tegen mijn vriend dat er een kat boven is.
Hij wakker en zei dat dit niet kon. Ik nog geïrriteerder dat ie daar zat, doe het licht aan en loop naar de deur. Geen kat, die was natuurlijk onder bed gaan zitten. Maar ik zie bijna niks dus daaronder zoeken had niet veel zin. Ik liep naar beneden om te kijken, is die deur dicht? Hmmm, was de kat erdoor geglipt en heeft mijn vriend hem daarna dicht gedaan? Dus ik naar binnen, doe het licht aan, kijken er twee versufte katten mij aan.

Huh? Er was dus écht geen kat boven. Zo apart, want ik zag hem wél. Tja, conclusie: ik droomde nog terwijl ik wakker werd. Ik zie dan dingen die er niet zijn.

Een keer ervoor heb ik mijn vriend de stuipen op het lijf gejaagd: we sliepen, ik draaide me om en werd even wakker, kijk op zie een grote spin op het dekbed. Ik gil dus, hou daar niet van

Vriend schrikt en vraagt wat er is. Ik zeg dat er een spin loopt, maar dat ik hem niet meer zie. Vriend kijkt ook maar ziet niks.
‘Oh laat maar’ en ik draai me om slaap weer verder.
Vriend vraagt volgende dag wat dit voor actie was? Tja, ik zag hem echt, maar daarna niet meer en hij liep toch zijn kant op.
Hoe ik daarna verder kon slapen? Tja, geen idee. Ik zag hem echt maar kon toch niks doen. Beetje het idee van ‘als je het niet meer ziet is het er niet’.
Nu weet ik dus nog altijd niet of die spin er echt was, maar ik vermoed dat dit weer zo’n droom was waar ik dus wakker was..
Misschien ook handig te vermelden: ik weet bijna altijd dat ik aan het dromen ben, het topic over lucide vond ik dus ook erg leuk om te lezen. Misschien maakt dat nog verschil ?