vraag over corona en quarantaine

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

flooooo

vraag over corona en quarantaine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-20 18:19

Hoi,

Vorige week ben ik naar school geweest, zelf woonachtig in het Noorden maar school in Nijmegen. Daar waren wat klasgenoten die hoest en koortsklachten hadden, deze kwamen ook nog uit Brabant. Sinds gisteren heb ik last van mijn keel en koorts, 38.5 graden. Ik werk al vanuit huis en doe dit nu dus ook.
Nu is mijn stiefdochter bij haar moeder, deze werkt in het ziekenhuis. Morgen zou ze bij ons komen en 's avonds weer naar haar moeder gaan. (mag niet naar de opvang) Er bestaat dan een groot risico op overdracht natuurlijk. Wat is wijs om hierin te doen? Het meisje is 6 jaar oud dus nog vrij jong, geen ernstige gezondheidsproblemen, moeder en wij ook niet. Ik zelf zit uiteraard verder in quarantaine sinds ik koorts heb, dus sinds vanmorgen. (afgelopen week nog overal geweest maar ja dat is dan maar zo, volgens school kon het allemaal geen kwaad en viel het wel mee met het besmettingsgevaar als je met 30 in een klas zit. Dus toen ik geen klachten had ook maar niets preventief gedaan.)

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 18:20

Logisch toch. Kind niet laten komen.

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 18:22

Waarom mag ze niet naar de opvang?
ouder in de zorg toch?
Bij jou kan ze in ieder geval niet.
Laatst bijgewerkt door justkid op 18-03-20 18:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 18:23

Niet laten komen. Het gaat niet alleen om hun en jouw gezondheid, maar om het hele zorg systeem. Dus thuis blijven, niemand erin, niemand eruit.

Destination

Re: vraag over corona en quarantaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 18:31

Absoluut niet laten komen. Stel jij hebt Corona en je besmet het kind. Het kind heeft er wellicht niet zoveel last van en besmet dan de moeder, die nog aan het werk moet zolang er geen koorts is. Op het werk kan de moeder dan veel meer mensen besmetten.

Waarom zou ze niet naar de opvang mogen trouwens? Voor de kinderen waarvan de ouders in belangrijke beroepen werken wordt opvang geregeld.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 19:30

Niet laten komen. Je slaat jezelf voor je hoofd als je het wel doet en het blijkt corona te zijn.

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 19:57

Bespreek het gewoon met de moeder dat je zelf ziek bent en in quarantaine.

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-20 21:10

Moeder wil dat ze hier is, voor haar wel zo makkelijk want dan kan ze de avonden naar haar vriend. Vader werkt niet in de zorg dus wat dat betreft zouden wij haar kunnen opvangen. Alleen ben ik dus nu idd ziek, of tenminste, ik heb koorts.
Voor mij dus ook vrij logisch om te zeggen, wij blijven thuis en voorkomen het risico op meer besmettingen. Maar voor andere mensen lijkt dit dus toch anders te liggen.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 21:14

Stiefdochter kan bij jullie komen, maar dan valt zij automatisch ook onder strikte isolatie.
Dus niet naar buiten met andere kinderen spelen. Hooguit frisse neus in de tuin halen. Niet van het erf af.
En vanaf nu dus minimaal 15 dagen onafgebroken bij jullie.
Als jij 24 uur klachten vrij bent, gaat de incubatie tijd voor haar en je partner in.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 21:17

Als je in quarantaine zit mag je toch helemaal niemand in je huis nemen voor tijdelijk? Wat zegt de GGD hiervan? Die begeleid normaal gesproken de quarantaines?

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 09:37

Gewoon niet doen...zeker niet als die moeder in een ziekenhuis werkt.

Is niet voor niks advies van het RIVM

lnvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 10:01

nou zo klaar als een klontje... niet doen.... jij zal niet getest worden maar je hebt koorts en bent in aanraking geweest met.... grote kans dat je het hebt... mss niet mss wel.. maar neem het zekere voor het onzekere... blijf thuis tot je klachtenvrij bent... en ga in quarantaine.. dus geen bezoek en je stiefdochter helders onder laten brengen...

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 15:10

Vanwege de grote hoeveelheid aan topics die betrekking hebben op de coronacrisis, is er een speciaal subforum over corona gekomen namelijk CV Corona Vragen. Omdat dit topic over Corona gaat verplaats ik dit topic daarheen.

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 03:45

Tibamar schreef:
Gewoon niet doen...zeker niet als die moeder in een ziekenhuis werkt.

Is niet voor niks advies van het RIVM

Helaas zegt rivm anders na tel gesprek. Als er 1 verdachten is zonder test dan mag de rest die geen klachten heeft alles doen zoals werken/buiten/supermarkt.