Ja en nee, het is dezelfde ziekte, maar toch doet iedereen het net iets anders. Zelfs binnen de VS zijn de verschillen groot. Ik ben gewoon benieuwd hoe anderen het doen.
Ik kreeg vanochtend een e-mail waarin stond dat we maskers nu 5x kunnen herbruiken. Alleen waren er helemaal geen maskers meer in mijn maat, dus ik was blij dat ik mijn oude masker bewaard had. Gelukkig was de andere patient waarvoor ik het gebruikt had al negatief bevonden. Ik weet niet hoe dat straks moet als iemand positief blijkt, of als ik meerdere isolatie patienten per dienst heb ... toch het masker herbruiken met risico op overdracht? Zonder masker werken en dan niet meer mogen werken tot de testresultaten terug zijn, met risico op 2 weken quarantaine als de patient positief blijkt?
Ik ga zo eventjes online een veiligheidsbril bestellen. Over maskers twijfel ik, want dat is al snel $30 per masker. Maar ja, ik weet niet of ik vanuit mijn werkgever nog op maskers kan rekenen en dat ene maskertje valt uiteindelijk waarschijnlijk van ellende uit elkaar. Het is moeilijk ...
Ik hoop toch van anderen te horen hoe het er bij jullie aan toegaat en of jullie nog goede ideeen hebben. Zo zet ik nu bij bloedprikken een piepschuim bekertje op een tafel in de gang, met daarin een plastic zakje voor de tubes. Door de rand om het bekertje te vouwen blijft het zakje openstaan en kan ik zo de tubes er snel in gooien zonder dat de buitenkant van het zakje besmet wordt.