Nemen jullie extra gezondheidsmaatregelen ivm Corona?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Nemen jullie extra gezondheidsmaatregelen ivm Corona?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-20 11:53

Het viel me op dat niet alleen het toiletpapier en de handgel overal wordt gehamsterd, maar ook bv vitamine C.

Ik ben benieuwd: doen jullie iets extra’s voor jullie gezondheid nu? Slikken jullie iets bij? Eten jullie gezonder? Wassen jullie je handen vaker?
Denken jullie dat het zin heeft, of juist niet?

Zelf slik ik niks bij, en waste mijn handen al regelmatig. Ik probeer alleen erop te letten dat ik in de supermarkt bv niet te veel aan mijn gezicht zit, zeker als ik een winkelwagen of mandje vast heb.

Ik heb al jaren een slowjuicer die ik heel veel gebruikte, maar de laatste maanden iets minder.. maar daar ben ik wel weer mee begonnen :))
Afbeelding

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 11:56

Nee geen extra wc papier of vitamine.
We doen altijd op zondag onze wekelijkse boodschappen, hoop wel dat er morgen nog wat is :D
En anders kijk ik van de week wel weer.

Ik was nu inderdaad wat extra mijn handen.
Ik ben nu ook verkouden, wie weet wat het is, dus ga nu dit weekend niet bij mijn moeder langs, heb haar gisteren al gebeld.

Anoniem

Re: Nemen jullie extra gezondheidsmaatregelen ivm Corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 12:01

Extra vitaminen ben je al te laat mee. En overigens helpt het ook niet. Als je ziek bent, kan een enorm hoge dosis vitamine c helpen, dan moet je denken aan 30.000 eenheden. Dit kan maar een week en onder ziekenhuis behandeling.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-20 12:10

Joman schreef:
Extra vitaminen ben je al te laat mee. En overigens helpt het ook niet. Als je ziek bent, kan een enorm hoge dosis vitamine c helpen, dan moet je denken aan 30.000 eenheden. Dit kan maar een week en onder ziekenhuis behandeling.

Tegen het coronavirus niet inderdaad, maar ik kan me voorstellen dat gezond eten bijvoorbeeld wel kan helpen om je weerstand op peil te houden en je afweersysteem daarmee wel bv een simpele verkoudheid of misschien zelfs een longontsteking kan voorkomen.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 12:11

Ik was mijn handen wel vaker. Zeker voor en na mijn clienten en als ik gemeenschappelijke deuren/producten oid heb aamgeraakt.

vienna1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 12:35

Ik heb geen mild en ben darm patiënt. Gezond eten en veel water drinken doe ik gelukkig al. Koorts is voor mij gevaarlijk ik heb standaard antibiotica in huis wat ik direct moet slikkende bij koorts. Extra handen wassen ja dat doe ik. Zeker als ik naar de winkel ben geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 12:37

8nnemiek schreef:
Joman schreef:

Tegen het coronavirus niet inderdaad, maar ik kan me voorstellen dat gezond eten bijvoorbeeld wel kan helpen om je weerstand op peil te houden en je afweersysteem daarmee wel bv een simpele verkoudheid of misschien zelfs een longontsteking kan voorkomen.

Je topic gaat toch over Corona? Corona zorgt als je pech hebt voor virale longontsteking. Dat ga je niet met weerstand kunnen voorkomen helaas. Je overlijden daarentegen als het goed is wel. Die kans is met een een goede weerstand en goede gezondheid gelukkig vooralsnog klein.

Divers

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 13:12

Ik probeer overal met Apple Pay te betalen zodat ik niet aan de pinautomaat hoef te zitten en verder... eigenlijk niks

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 13:24

Ik leef al gezond en met voldoende hygiëne. Heb vroeger al geleerd om telkens bij thuiskomst de handen te wassen, dus dat doe ik sowieso altijd.
Ik woon geisoleerd, de supermarkten zijn ook niet druk, maar bij de kassa voel ik me wel ongemakkelijk omdat je daar de minste ruimte tussen mensen hebt en zo liep ik ook mij verkoudheid op...
Ik moest vandeweek naar de longarts en dat voelde ook wel een beetje als in het hol van de leeuw kruipen.
Maar ik hamster niet, maar gezien het feit dat ik 10 km van de dichtsbijzijnde winkel woon, heb ik sowieso wel voorraad van dingen.

Er zijn hier mensen die ik atijd begroet met een omarming, maar dat doen we nu ook even niet meer.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 14:21

Ik doe niets bijzonders, let altijd op de hygiene en eet altijd al gezond (noodzakelijk) ben wel ook iets kwetsbaarder door slechte gezondheid dus gisteren wel thuis gewerkt. Verder ben ik nog niet in de supermarkt geweest, dat doe ik maar 1x in de week en die dag is nog niet aangebroken..dus ben benieuwd of er nog wat is als ik ga haha.

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 14:55

Eerlijk gezegd niet.. Ik probeer mijn handen vaker te wassen maar ik zit de hele dag in de auto en de plaatsen waar ik vaak kom die wcs tja denk niet dat mijn handen daar echt schoner van worden :+ Ik heb ook het nadeel dat ik op heel veel verschillende plaatsen kom en met veel mensen (indirect) in contact. Ik heb mij er al bij neergelegd dat de kans groot is dat ik corona ga krijgen #)

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 00:21

Laulitz schreef:
Eerlijk gezegd niet.. Ik probeer mijn handen vaker te wassen maar ik zit de hele dag in de auto en de plaatsen waar ik vaak kom die wcs tja denk niet dat mijn handen daar echt schoner van worden :+ Ik heb ook het nadeel dat ik op heel veel verschillende plaatsen kom en met veel mensen (indirect) in contact. Ik heb mij er al bij neergelegd dat de kans groot is dat ik corona ga krijgen #)

Ik heb een fles desinfectie gel voor mijn handen in de auto liggen. Inderdaad omdat ik veel in de auto zit en niet overal de gelegenheid heb om goed mijn handen te wassen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 00:24

En kennelijk geen ibuprofen gebruiken als je milde klachten hebt. Mocht het toch het corona virus zijn, dan help je het daarmee.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 00:29

Ik heb als ik de deur uit ga desinfectie gel bij me, of het echt werkt geen idee maar het voelt nu wel fijn en nu merk ik echt hoevaak je iets aanraakt wat anderen al aangeraakt hebben. M'n handen waste ik al regelmatig. Ik heb wat extra vitamine d en b12 gehaald maar dat slik ik al een hele tijd wegens te kort, leek me nu alleen wel handig wat op voorraad te hebben stel dat drogisten zouden sluiten.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 00:30

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 00:55

Laulitz schreef:

Ik heb van die schoonmaakdoekjes van dettol in de auto liggen daar maak ik mijn handen mee schoon. Vast beter als bij zo toilet je handen wassen

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 01:02

Iris82 schreef:
En kennelijk geen ibuprofen gebruiken als je milde klachten hebt. Mocht het toch het corona virus zijn, dan help je het daarmee.

Oh, dit is wel goed om te weten. Ik gebruik altijd ibuprofen en nooit paracetamol. Maar toch maar een doosje in huis halen dan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 01:02

Desinfecterende handgel werkt dus niet, tenzij 70% of meer alcohol.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 01:09

Ik ben vatbaarder als ik veel stress heb en slecht slaap merk ik. Was voor Corona al grieperig tot aan van de week. :=
Dus eet die hele tijd al heel gezond en ga op tijd naar bed en vroeg er uit. Maar ben sowieso de pineut als ik het krijg want ben gevoelig voor longontsteking.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 01:13

Ik ben begin dit jaar voordat het Coronavirus uitbrak al begonnen met gezonder eten. Ik slik geen supplementen en ben ook niet van plan dit te gaan doen. Ik let op de richtlijnen van het RIVM en was dus vaker mijn handen en let erop dat ik als ik openbare dingen heb aangeraakt niet aan mijn gezicht zit. Elke keer als ik ergens van thuis kom was ik eerst mijn handen voordat ik wat anders doe. Hoesten en niezen in de elleboog deed ik al omdat ik al 8 jaar in de horeca werk. Macht der gewoonte. Verder heb ik deze week al preventief thuis gezeten voordat de hogescholen überhaupt helemaal dicht gingen vanwege een verkoudheid. Ik ga momenteel ook niet op bezoek bij mijn moeder (lage weerstand) en mijn peettante (COPD). Het enige waar ik me niet aan hou is het handen schudden, omdat ik daarna toch mijn handen was bij de eerstvolgende mogelijkheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 01:19

xPabloBokt schreef:
Ik ben begin dit jaar voordat het Coronavirus uitbrak al begonnen met gezonder eten. Ik slik geen supplementen en ben ook niet van plan dit te gaan doen. Ik let op de richtlijnen van het RIVM en was dus vaker mijn handen en let erop dat ik als ik openbare dingen heb aangeraakt niet aan mijn gezicht zit. Elke keer als ik ergens van thuis kom was ik eerst mijn handen voordat ik wat anders doe. Hoesten en niezen in de elleboog deed ik al omdat ik al 8 jaar in de horeca werk. Macht der gewoonte. Verder heb ik deze week al preventief thuis gezeten voordat de hogescholen überhaupt helemaal dicht gingen vanwege een verkoudheid. Ik ga momenteel ook niet op bezoek bij mijn moeder (lage weerstand) en mijn peettante (COPD). Het enige waar ik me niet aan hou is het handen schudden, omdat ik daarna toch mijn handen was bij de eerstvolgende mogelijkheid.

Maar een ander mogelijk niet?

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 01:21

Hoe bedoel je? Ik stel me meestal afwachtend op - als de ander gewoon een hand wil geven, maak ik daar geen probleem van. Als diegene dat niet wil, dan doe ik dat ook. En dat preventief thuis zitten was ook eigen keus. Dus ik denk ook wel aan anderen dan alleen mijn moeder en peettante.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 01:24

xPabloBokt schreef:
Hoe bedoel je? Ik stel me meestal afwachtend op - als de ander gewoon een hand wil geven, maak ik daar geen probleem van. Als diegene dat niet wil, dan doe ik dat ook. En dat preventief thuis zitten was ook eigen keus. Dus ik denk ook wel aan anderen dan alleen mijn moeder en peettante.

Dat je een hand kunt schudden, en dat jij misschien relatief goede hygiëne toepast, maar een ander wellicht niet. Jij kunt daarna je hand wel wassen, maar misschien doet een ander dat niet en zit hij/zij daarna aan de neus, mond of ogen. Jij kunt ook Corona met je meedragen, via een deurklink of wat dan ook. Zo kun je dus een ander besmetten. Die maatregel van niet handen schudden is er niet voor niks.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 03:06

Iris82 schreef:

Heb je daar een bron van?
Waarom alleen geen ibuprofen en andere NSAID's wel?

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 08:24

Ik doe niks extra's. Wij werken gewoon door, de paarden beleren zichzelf immers niet :')
Ik slik altijd al extra vitamines en supplementen dus dat is niet anders dan anders :)

Ik ben op het moment zwaar verkouden, wie weet wat het is :)