Er zijn vast meer mensen met mij gezegend met moeilijke voeten. Een van de tips die ik vaak krijg is koop stevige schoenen. Waar waar? Welke merken? Heeft iemand aanraders?
Dokter Martens staan bekend om hun stevigheid, toch?
chanicha
Geplaatst: 13-03-20 12:37
Ik heb moeilijke voeten en loop heerlijk op Skechers en de halfhoge verterlaarsjes van Ara!
Marie111
Geplaatst: 13-03-20 21:29
Heb je ook steunzolen? Moet je er veel op lopen? Zelf ben ik erg tevreden over Wolky's. Vandaag een paar schoenen gepast van Xsensible. Zaten ook heel erg lekker (had er nog nooit van gehoord).
Ik heb Meindl wandelschoenen. Gekocht voor mn werk als verkoopster maar draag ze nu altijd. Goed stevig, mooi leer. En t mooiste is dat ik bijna geen zere voeten meer heb. Binnenzool is ook los dus eventuele steunzolen passen erin. Kost wat, maar dan heb je ook wat
Een winkel die veel keuze heeft zodat je goed kan passen en uitproberen is stap 1. Dan: elke schoen waarvan de hiel kap stevig is, wat wilt zeggen dat je die niet zomaar kunt induwen, en waarvan de zool stijf is onder de middenvoet, die dus alleen buigt waar hij dat moet doen (de lijn achter je tenen) en niet kan ‘uitwringen’, is stevig. Liefst een vetersluiting of in ieder geval iets wat je stevig om je voet kunt sluiten. Wat betreft merken: durea, waldlaufer, xsensible zijn over het algemeen heel geschikte schoenen, maar bijvoorbeeld ook de Adidas superstars zijn stevig. Hoog betekend niet per definitie stevig. En last but not least, bijna elk merk heeft goede en minder goede schoenen, om het lekker makkelijk te houden Als je wilt zou ik je ons schoen advies kunnen pb-en, ik ben podotherapeut.
Stevige schoenen zonder bergschoenuitstraling en met verwisselbare binnenzool: Durea. Duur maar gaan lang mee. Ook de sneakers van Aco zijn prettig en hebben een stevige zool.
Mountain horse classic rider en stal schoenen van hetzelfde merk met stalen neuzen. Heel stevig, niet te duur, geschikt voor inleg zolen en ze geven veel steun aan de voet. Loop er al jaren op