Slecht slapen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LiannePuthzy

Slecht slapen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-20 22:37

Van mijzelf ben ik al geen goede slaper, vaak val ik pas laat in slaap (ook als ik electronica optijd weg leg) en word ik af en toe snachts nog een keer wakker. Uitslapen kan ik sowieso niet. Als ik echt laat naar bed ga (bijv 3 uur snachts) na bijvoorbeeld een feestje ben ik vaak gewoon weer om 7 uur wakker.

Nu is het zo dat ik tijdens stageperiodes nog slechter slaap en dus nog vaker wakker word snachts of pas heel laat in slaap val. Af en toe sliep/slaap ik dan maar 3 uur per nacht.
Heeft iemand een tip/advies hoe ik ervoor kan zorgen dat ik een beetje normaal kan slapen?

Castilja

Re: Slecht slapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 22:41

Ik luister/kijk ASMR video's om in slaap te vallen. Heb verder ook melatonine geslikt, alleen hielpen sommige merken niet heel goed en werd ik vaak doodmoe wakker. Best gek. :+ Ben daar dus weer mee gestopt.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 22:42

Hier ook met grote regelmaat last van, ook al ga ik op tijd naar bed en elke dag zelfde tijd eruit.

Ik heb een tijdje valdispert voor in de nacht gebruikt en daar sliep ik heel goed op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 22:46

Hier ook na verhuizing heel lang extreem slecht geslapen.
Warme mok drinken , warme douche , 2 valdispert extra sterk nacht en na 2 weken terug naar 1 stuk.

Het went niet en na totaal 6 weken weer daarmee gestopt.
Nu zo nu en dan pak ik er weer eens 1 als ik merk dat ik onrustig ben.

Ik deed echt in het begin echt hazenslaapjes en stond op het punt naar de huisarts te gaan voor slaap medicatie.

Cilli96

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 23:11

Ik ben zelf op een bepaalt moment naar de huisarts gegaan en dat heeft enorm geholpen. Door te kijken waar bij mij de knelpunten zaten ipv het algemene beeld heb ik juiste slaap medicatie gekregen om mijn lichaam een 'normaal' slaapritme aan te leren.

Soms gaat dat nog mis maar dan kan ik bellen en uitleggen wat de reden was (of we gaan samen kijken wat de reden was, bv 2 weken elke avond ander tijdstip naar bed en niet naar mijn lichaam luisteren). Indien nodig krijg ik dan weer 1 of 2 pilletjes..

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 23:41

Bij mij helpt het om iets van ruis te hebben. Bijvoorbeeld het geluid van een ventilator of iets dergelijks. Je kunt filmpjes/ geluidsfragmenten vinden als je zoekt op white noise (YouTube of spotify) maar bij mij werkt dat minder goed dan het geluid van een ventilator.
Verder helpt het vaak om magnesium te slikken, dan ontspannen je spieren beter.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 23:50

Wanneer ik snachts moet plassen laat ik alle lampjes uit. Zo word ik niet wakker en slaap ik door..