Corona en CenterParcs?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dorientjuh

Corona en CenterParcs?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-20 19:55

Hai!

Wij (mijn vriend, mijn dochtertje van twee jaar, en ik) hebben een vakantie geboekt voor volgende week bij CenterParcs Erperheide (België). Wij twijfelen of we moeten gaan of niet. Wat zouden jullie doen? Het is ons nog onduidelijk of we (kosteloos) kunnen omboeken.

Wat zouden jullie doen?

Doedatje

Re: Corona en CenterParcs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 20:01

Ik zou gewoon gaan. Je loopt daar net zo snel iets op, als wanneer je thuis boodschappen gaat doen.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 20:05

Wij zitten nu op de kempervennen, ik maak me niet druk... Idd net zoveel kans om het hier op te lopen dan thuis in de supermarkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 20:05

Tenzij het ministerie voor buitenlandse zaken echt expliciet aangeeft dat je reist naar een risicogebied (in dit geval is dat heel Italië, Iran, Singapore, Zuid-Korea en China). Zo lang dat net het geval is loop je daar net zo veel risico om besmet te raken als hier en zou ik dus gewoon gaan.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 20:08

Ik zou ook gewoon gaan.
Tenzij er tegen volgende week een corona-haard ontdekt wordt daar in de buurt natuurlijk :+

Mlt94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 20:13

Wij zitten er toevallig ook over na te denken. Volgende week hebben wij een lang weekend geboekt op de kempervennen. Waarschijnlijk gaan wij gewoon maar toch houden we het nieuws over corona wel in de gaten!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 20:48

Je woont in Heesch, volgens mij ben je buiten Brabant veiliger dan daarbinnen :+

Moeten jullie natuurlijk wel klachtenvrij zijn, anders besmetten jullie daar iedereen ;)

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 21:03

Ik zit momenteel in een hotel in zuid duitsland. Vorige week geboekt, en niet getwijfelt eigenlijk

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 21:40

Ik zit momenteel in Denemarken. Gewoon gaan, beetje extra handhygiëne en gewoon genieten.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 22:14

Wij gaan dit weekend naar ons vakantiehuis op de Veluwe (staat op een vakantiepark en wordt dus gewoon verhuurd aan gasten) en om eerlijk te zeggen heb ik er helemaal niet aan gedacht om niet te gaan.

Geniet van jullie vakantie!

bloementje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 22:21

Ik denk niet dat je kosteloos kan annuleren. Ik werk zelf bij een grote keten vakantieparken en daar kan je alleen annuleren volgens de Recron voorwaarden tenzij er een negatief reisadvies wordt afgegeven voor Nederland. Ik zal gewoon lekker gaan! Je kan het overal oplopen. Als je echt niet durft te gaan kan je altijd vragen of je van reisperiode mag wijzigen.

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 22:39

Gewoon lekker gaan ;)

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 13:19

verootjoo schreef:
Je woont in Heesch, volgens mij ben je buiten Brabant veiliger dan daarbinnen :+

Moeten jullie natuurlijk wel klachtenvrij zijn, anders besmetten jullie daar iedereen ;)

Heesch is inderdaad heel veilig :+ :P

Ik zou ook gewoon gaan..
Het hele advies om 7 dagen geen contact te maken met mensen vind ik persoonlijk erg ver gaan.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-20 15:45

Dank voor de reacties. Wij neigen ook naar gaan. Uiteraard hebben we zelf geen symptomen, anders zouden we sowieso niet gaan.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 16:20

Wij hebben dit weekend een tripje naar onze caravan in Luxemburg op de planning staan. Er moet voor de 15e eea gedaan worden om de caravan voorjaarsklaar te maken.
Wij hebben momenteel geen van beide klachten en in principe zijn we zelfvoorzienend in onze caravan en hoeven we met niemand contact te hebben dus ik zie daar ook niet het probleem van.

Briiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 20:25

Hier ook aan het twijfelen.
Volgende week naar vossenmeren.
Volgens centerparcs is het veilig maar ik twijfel. Ik werk met ouderen en wil niet dat hun door mij ziek worden.

Gabrielletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 20:29

Hylkje schreef:
Volgens centerparcs is het veilig maar ik twijfel. Ik werk met ouderen en wil niet dat hun door mij ziek worden.

In dat geval zou ik zeker niet gaan. Center Parcs kan zoveel zeggen, het gaat om jouw gezondheid en vooral om je oudere cliënten / patiënten, toch?

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 20:42

Ik zou gaan maar, wel zelf overal even een schoonmaakmiddeltje overheen doen.

Goed je handen wassen en zou een zwembad ontwijken.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 20:45

Hylkje schreef:

Heb je Rutten gehoord? Niet gaan dus. Ik werk als verpleegkundige ook met ouderen en neem geen onnodige risico's en houd mij aan het beleid. Heel erg vervelend, maar zou niet degene zijn die dit wil verspreiden en tevens verwacht ik dat mijn vakantie over een aantal weken niet door kan gaan i.v.m de vele zieken.

Boterbloem90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 21:02

Wat staat er op de planning voor jullie? Het verblijven in een huisje zal geen risico zijn. Ligt meer of je veel op pad gaan naar drukke plekken. Anders veel spelletjes/speelgoed meenemen en niet veel van het park gaan?

Briiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 08:41

Boterbloem90 schreef:
Wat staat er op de planning voor jullie? Het verblijven in een huisje zal geen risico zijn. Ligt meer of je veel op pad gaan naar drukke plekken. Anders veel spelletjes/speelgoed meenemen en niet veel van het park gaan?

Planning is op het park blijven. Zwembad, huisje en mischien daar in 1 van de restaurants daar eten.

blondies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 08:51

In België moet sowieso alle horeca dicht en zwembad kan ik me voorstellen dat ook dicht gaat.
Als je geen problemen hebt met enkel het huisje en de natuur te zien kun je gewoon gaan.

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 08:51

Hylkje schreef:
Boterbloem90 schreef:

Planning is op het park blijven. Zwembad, huisje en mischien daar in 1 van de restaurants daar eten.

Als je van plan bent om het zwembad in te duiken en daarna weer met kwetsbare ouderen te werken dan zou ik thuis blijven.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 13:09

De vakantieparken van Center Parcs en SunParks in België sluiten.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 16:09

Hier moet je reserveren om te mogen zwemmen (kempervennen) Max 1.5 uur incl uit/aankleden

Wij gaan iig niet, ben veelste bang dat ik wat op loop en zo mijn al ernstig zieke moeder besmet