Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Femkeeex schreef:Ik haal dit topic even naar boven. Doordat we nu de hele tijd binnen moeten zitten, is het bingen erger dan ooit. Ik heb het nog nooit zo extreem gehad. Ik kom 10 kg in 1 week aan. Ik durf nu niet de huisarts lastig te vallen omdat die het druk genoeg hebben. Bovendien mocht ik doorverwezen worden naar een dietist , zou ik met meer mensen in contact komen en dat lijkt mij nu niet slim. Zijn er meer mensen die er in deze tijd heel erg mee worstelen? Mag ik iemand eventueel PB'en? Ik merk dat ik dit niet kan doorbreken alleen.
Memories schreef:Schop dit topic eventjes omhoogHoe is het nu met je TS en/of andere mensen hier die met hetzelfde worstelen?
Ik loop al jaren met binge eating problemen, af en aan gaat het beter/slechter. Tijdens de ergste lockdown periode ging het wel maar nu de boel deels weer is opgestart met als resultaat dat ik een ritme van niks heb is er geen land meer mee te bezeilen. Mijn eigenwaarde en zelfbeeld liggen ergens op de bodem van de oceaan momenteelHet helpt niet mee dat ik recentelijk ben verhuisd en eigenlijk niet zo goed naar mijn nieuwe HA durf met deze problematiek. Ik schaam me echt kapot voor mezelf en mijn gedrag en ik weet heus wel dat een HA er is om te helpen maar ik krijg het echt even niet aan mezelf verkocht.
Weet niet zo goed wat ik met deze post probeer te bereiken maar wilde het zo graag van me afschrijven, bijna niemand in mijn echte leven weet dat ik hier mee zit, wederom ivm enorme schaamteik hoop van harte dat het met iedereen hier op dit moment een stuk beter gaat
Memories schreef:Wat goed om te horen dat het met jou al een stuk beter gaat! Echt enorm fijnHet klinkt idd alsof jij nu heel helder voor jezelf hebt wat de oorzaak is en dat dat ook al veel doet. En goed dat je ook een manier hebt gevonden voor jezelf om die eetbuien te verminderen. Ik heb bij mezelf ook wel vermoedens waar de eetbuien (deels) vandaan komen en andere mentale klachten waarvan ik sterk vermoed dat die hiermee in verband staan. Het geeft hoop om de verhalen van jou en anderen te horen en ook dat het jullie lukt om het roer om te gooien, ook al gaat het langzaam. Neemt voor mij een stukje schaamte weg te weten dat er ook anderen mee worstelen. Nu mijn eigen afspraak nog
![]()
Ik hoop dat de stijgende lijn zich bij jou voort gaat blijven zetten! Het is je gegund.