Lang haar los dragen. Hoe dan?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nagini

Lang haar los dragen. Hoe dan?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-20 12:35

Ik zie vaak meiden met prachtig lang haar.
En ze dragen dit los. Dus niet in een staart, of bobby pins. Maar mooi los in golven of met een pony.

Maar somebody.. anybody.
Vertel me! Hoe!!?
Hoe krijg je het voor elkaar dat je haar niet voor je gezicht vliegt en daar hangt als een gordijn?
Dat je je haar niet half in je mond hebt zitten zodra er een licht vlaagje wind is of je je hoofd iets te snel draait?
Hoe raakt het niet in knopen of hoe zorg je dat je er niet uitziet alsof iemand een ballon op je hoofd geeft gewreven?

Het moge duidelijk zijn. Ik weet niets van haar.

Ik gebruik gewone shampoo en conditioner.
Geen haarproducten (al heb ik maskers, olien, anti frizz dingen geprobeerd maar nooit met success). Verf mn haar wel eens in de x maanden zelf. Donkerder, dus geen blonderen etc.
Fohn mn haar soms (maar vaak laat ik ‘t los drogen).
Draag het voornamelijk in een staart of een knot (en neem dan niet eens de moeite het te borstelen).

Maar graag zou ik t meer los willen hebben. Met meer volume, of golven.. of toch weer die scheve pony knippen. Ik heb de oplossing nog niet gevonden (en sochtends langer dan 20 minuten bezig zijn is echt niet mn ding).

Foto van desbetreffend staarthaar:

Afbeelding

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 12:37

een klein beetje schuimgel om het opzij te houden?
Meestal gaat het vanzelf opzij vallen als je het vaker los draagt.
Laatst bijgewerkt door mystery1980 op 05-03-20 12:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 12:38

De zeldzame keer dat ik het los heb is het stijf van de haarlak, zodat het niet in mijn nek kan kriebelen of in mijn gezicht kan wapperen of vast plakt aan mijn lipstick en vervolgens roze strepen op mijn wangen zet.....

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 12:39

Zelfde probleem hier, ik heb het opgegeven.. Altijd in een staart, makkelijk en praktisch :') Ik heb sowieso raar haar, onderin veel volume en op mijn hoofd lekker plat. Ziet er heel idioot uit :=

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 12:39

Uit je gezicht fohnen, zodat het anders valt.
Ik gebruik zelf een krulfohnborstelkamding. Daarmee föhn ik dan de voorste plukken weg van mijn gezicht. Helpt ook tegen de wegvliegers.

edit/ https://www.bol.com/nl/p/babyliss-as81e ... oductTitle zoiets bedoel ik.

Heb jij met jouw haar type wel eens na gedacht over de curly girl methode?
Laatst bijgewerkt door Kana op 05-03-20 12:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 12:40

Jouw haar lijkt een beetje op het mijne zo te zien... ik heb het opgegeven. :') Borstelen doe ik inderdaad ook zelden, deels ook omdat het er zo pluizig van wordt. Eens in de week haal ik met m'n vingers de klitten en losse haren eruit (en ik was het uiteraard), maar that's it. Het valt bij mij gewoon nooit mooi of charmant als het los is.

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 12:42

Je kunt wat droogshampoo gebruiken om meer textuur te creëren, dan valt het iets minder snel voor je gezicht. Maar ik had hetzelfde als jij, en het is ook deels gewoon gewenning :D
Daarnaast zit ik ook wel vaak aan mijn haar, haal ik mijn hand er doorheen en "flip" ik het gewoon de andere kant op als ik er last van heb.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 12:43

Kijk eens naar de CG (Curly Girl) methode. Ik droeg mijn haar ook nooit los, maar sinds ik mij (grotendeels) aan deze methode houd zit mijn haar een stuk beter, ook los! Er schuilen hele theorien achter en het vraagt wat verdieping, maar het scheelt echt :D.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 12:43

Afknippen :+

Is het enige wat bij mij hielp. Ik heb heel fijn haar en ik kan fohnen en product erin smijten wat ik wil, maar het hielp allemaal niet. Na een uur, twee als ik geluk had, hingen er weer twee stijle gordijntjes naast m'n gezicht. En hoe meer ik er mee deed, hoe vetter het ook werd. Had ik ook geen zin in, dus heb de schaar erin laten zetten en ben nog nooit zo blij geweest. Het is wel wat meer werk om het in model te krijgen dan een simpele staart erin flatsen, maar het waait tenminste niet meer alle kanten op en daar doe ik het voor :')

noox

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 12:44

Voor krullen is het heeeel fijn om glisskur te gebruiken! Je haar wassen, handdoekdroog maken (nog heel nat wel) en dan behoorlijk wat glisskur er doorheen. Krullen worden prachtig en niet pluizig, nadeel is dat het wel enkele uren duurt voor het volledig droog is.
Dit bedoel ik
https://www.etos.nl/producten/gliss-kur ... S0QAvD_BwE

Wat je natuurlijk ook kan doen is zo’n halve updo, bijv een klein knotje bovenaan waar je voorste plukken in vast zitten
Laatst bijgewerkt door noox op 05-03-20 12:50, in het totaal 1 keer bewerkt

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 12:44

Bij mij altijd in een staart. Ik heb dus exact dezelfde problemen als jij, TS :D

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Lang haar los dragen. Hoe dan?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 12:45

Bij mij altijd in een speld. Anders staat het helemaal wijd en zit het enorm door de war :')

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 12:45

Ik draag het altijd los.

Op het moment dat het 'als een gordijn' valt is het nodig tijd voor de kapper.
Bij mij zit het eigenlijk al gewoon goed als ik wakker word.

Alles valt en staat met een goed geknipt model.

Pas geknipt draag ik het schuin :

Afbeelding

Afbeelding

En als ik bijna weer naar de kapper moet draag ik het recht:

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Matheno op 05-03-20 12:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Lang haar los dragen. Hoe dan?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 12:46

Maar ook dat goed geknipte model valt in je gezicht en wappert in de wind toch?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 12:46

Maar dat vind ik niet echt onder lang haar vallen maar meer onder halflang haar.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 12:50

Anoniem schreef:

Tja, met harde wind wappert alles, maar dan doe ik gewoon mijn haar over 1 schouder.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 12:52

Ik kon mijn lange haar juist absoluut niet in een staart of knot hebben. Dat zakte uit of ging pijn doen. En ja, los haar komt met wind in je gezicht, dat prop ik achter oren of houd het even vast. Of doe 2 tellen een losse staart in en zodra ik uit de wind ben gaat het elastiek er weer uit.
Met in gezicht vallen, ja dat doet het en dan haal ik mijn hand er doorheen en veeg ik het eruit. :') Als ik mijn hoofd draai zit het niet meteen in mijn mond, het glijdt er gewoon langs en is zo zwaar dat het toch wel weer naar beneden valt.

Gewenning. Ik doe eigenlijk niks, geen producten er in, behalve iets om het beter door kambaar, want dat werkt toch niet, niet fohnen want daar ben ik een uur mee bezig. Gewoon een borstel erdoor en dan hand erdoor om het te flippen als het nodig is. Na veel wind wel opnieuw een borstel erdoor.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 13:05

Ik heb al zeg ik het zelf prachtig lang haar (komt echt tot mijn achterste) maar los is niet te doen. Ik heb het opgegeven, ik draag het altijd in 1 of 2 vlechten. Het ooit wel eens korter geknipt maar toen was het los ook een drama en kon ik ieder uur opnieuw vlechten. :') Ik knip enkel met regelmaat de puntjes even bij en laat het verder zo, misschien niet het meest knappe kapsel maar doe mij maar praktisch dan.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 13:11

Matheno schreef:
Ik draag het altijd los.

Op het moment dat het 'als een gordijn' valt is het nodig tijd voor de kapper.
Bij mij zit het eigenlijk al gewoon goed als ik wakker word.

Alles valt en staat met een goed geknipt model.

Pas geknipt draag ik het schuin :

[ [url=m/cKstnA.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/rig2pn.jpg]Afbeelding[/url] ]

En als ik bijna weer naar de kapper moet draag ik het recht:

[ [url=m/uA3JAT.png]Afbeelding[/url] ]

Jaloers, maar dat werkt echt niet voor iedereen zo :') Ik beweeg te veel in mijn slaap daarvoor denk ik.

Ik heb geen krullen, gebruik shampoo zonder silliconenen ed. en conditioner in de punten. En 's ochtend borstel ik het.

En ja haar waait op het moment dat het buiten waait, dan kan je op dat moment even een staart in doen.
Voor krullen zou ik zeker even zoeken naar de Curly Girl Method :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 13:12

Matheno schreef:
Anoniem schreef:

Tja, met harde wind wappert alles, maar dan doe ik gewoon mijn haar over 1 schouder.

Je hebt mooi haar hoor. Dat van mij is flink lang, in laagjes, behoorlijke bos, ik kan er alles mee, behalve het zonder haarlak los op zijn plek houden.
Meestal denk ik na een uur, okeeeee dit was leuk, waar is mijn klem?

steefvicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 13:14

Crème gebruiken in plaats van een mousse. Gewoon Etos huismerk werkt voor mij. Inbrengen als het haar nog een beetje nat is van het douchen.

Je krullen niet meer borstelen, maar tijdens het douchen met je conditioner even met je vingers door je haar. Als je je haar niet borstelt, dan voel je ook niet dat er klitten in zitten :Y).

Regelmatig naar de kapper gaan!

Doordat je je haar altijd in een staart draagt, kan het zijn dat een deel van je haar is verstikt en dat geeft weer pluis en klitten. Los dragen is juist goed voor je haar.

Als het erg hard waait, moet je het gewoon even vast doen.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 13:16

Haar wappert altijd. Mijn oplossing: Als ik het los heb zit er ook een borstel in mijn tas. Er zit ook ergens een reserve elastiekje en als het nodig is doe ik er een losse vlecht in. Hangt het ook niet in mijn gezicht.

En ja, ik moet mijn haar wel fohnen en stijlen :)

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 13:17

Heb beetje soortgelijk haar.
Ik was elke ochtend mijn haar met andrelon curl en care shampoo gemengd met conditioner. Borstel het daarna, doe er een flinke dot taft mouse in, borstel het nog een keer. Daarna buk ik voorover en knijp er een flinke dot andrelon krul mouse in.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 13:17

Mijn advies: emigreren :D
Ik had dat probleem ook altijd totdat ik uit winderig NL weg ging. Sindsdien heb ik ook mijn haar zonder problemen vaker los _O-

rozebadeend

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 13:19

Ik heb ook altijd moeite met mijn haar. Wen er wel steeds meer aan om het los te dragen, maar dan scheelt het ook dat ik een kantoorbaan heb, dus geen last van wind. Maar het went wel, ook buiten.
Ik weet ook altijd heel slecht in welk model ik het moet knippen. Voor mijn idee is er zo weinig mogelijk, ik heb het tijden in lagen gehad, maar het is aan de bovenkant heel plat, dan staat het ineens heel erg naar buiten en dan van onder hou je van die dunne plukken over.
Ik heb ook best dun haar, maar wel veel zegmaar, en dan ook nog een slag erin.

Op dit moment is het helemaal recht afgeknipt, op advies van de kapper. wel met wat korter aan de voorkant. Maar het word heel gauw pluizig. Ik kan het enigszins in bedwang houden met olie e.d. maar het zit nooit naar mijn zin.

Graag zou ik het wat korter hebben, rond schouderlengte of iets daar boven, maar dan krijg ik gauw van die gekke krullen, maar als ik het langer laat is het snel zo suf en modelloos..

En dan wil ik ook nog dat het normaal opdroogt zonder veel werk, borstel erdoor en klaar.....