Wond behandelen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Photograph

Wond behandelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-20 17:02

Hoe moet ik dit behandelen? Het is al sinds gisteren vochtig.

Afbeelding

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 17:05

Gewoon goed schoon houden met lauw water, eventueel wat isobetadine/flamigel en een pleister.

marleen_88

Re: Wond behandelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 17:08

Ik zou er zo min mogelijk aan doen. Aan de lucht drogen en genezen de meeste wondjes het snelst.

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 17:57

marleen_88 schreef:
Ik zou er zo min mogelijk aan doen. Aan de lucht drogen en genezen de meeste wondjes het snelst.

Ja, dit.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 18:51

Idd aan de lucht laten drogen, anders duurt het alleen maar langer en het wondje ziet keurig schoon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 22:58

De losse randjes laten zitten, en het wondje aan de lucht laten drogen.

Als je met je handen in bijvoorbeeld viezigheid zit, dan doe je er iets vettigs op zoals purol of schaapvet. Daar op een pleister.
Het vocht van de wond trekt anders in de pleister, en als je dan de pleister er af haalt, trek je de wond open.

Photograph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-20 23:01

Bubblewrap schreef:
De losse randjes laten zitten, en het wondje aan de lucht laten drogen.

Als je met je handen in bijvoorbeeld viezigheid zit, dan doe je er iets vettigs op zoals purol of schaapvet. Daar op een pleister.
Het vocht van de wond trekt anders in de pleister, en als je dan de pleister er af haalt, trek je de wond open.

Dat s dus wat er elke keer gebeurde, ii heb net gedoucht en het voelt nu al veel fijner aan

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 23:09

Zoals gezegd, lekker open laten.
En als je de viezigheid in ga zou ik een klodder honingzalf er op doen en dan een pleister. Helpt voor de genezing en tegen het plakken aan de pleister.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 23:35

'snachts open laten - voor ik naar stal ga strooi ik groene leem op dit soort wondjes.
Dan ontstaat er in één keer een ('groene') korst, die beschermt tegen vuil etc en onder het korstje kan de wond genezen.

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 10:24

Flamigel!
Ik ben onlangs nog op mijn bek gegaan, twee handen vooruit gezet en dan lekker nog wat geschoven. Handpalmen aan beide kanten een wonde van 2cm x 2cm. Regelmatig flamigel erop, week later was alles netjes toe (zonder korstvorming) .

Wonden genezen het beste (ondanks wat de meeste mensen denken) in een vochtige wondomgeving. Dus goeie laag flamigel, en daar een pleister over.

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 16:23

Florenc schreef:
Flamigel!
Ik ben onlangs nog op mijn bek gegaan, twee handen vooruit gezet en dan lekker nog wat geschoven. Handpalmen aan beide kanten een wonde van 2cm x 2cm. Regelmatig flamigel erop, week later was alles netjes toe (zonder korstvorming) .

Wonden genezen het beste (ondanks wat de meeste mensen denken) in een vochtige wondomgeving. Dus goeie laag flamigel, en daar een pleister over.

Ik zou er dus niks op smeren en ook geen pleister opplakken. De huid is bij een gezond persoon uitstekend in staat om zulke wonden zelf te laten helen.

Boterbloem90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 17:18

Ik zou hem openlaten zo. Ik heb een soort gelijke op mijn knokkels zitten. Omdat ik aan het bouwen was een pleister op gedaan, maar door het vocht verweekte de wond randen steeds. Zag er best vies uit toen :Y)

Photograph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-20 17:19

Het ziet er nu heel vies uit, dus heb er een pleister opgedaan. Moet zo vakkenvullen dus leek me het handigste