Cryotherapie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Moon10

Cryotherapie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-20 12:52

Ik ben benieuwd of hier iemand ervaring heeft met Cryotherapie en zijn of haar ervaringen wil delen.

Zelf ben ik afgelopen zaterdag geweest voor een proefsessie n.a.v. een aanbieding die op FB voorbij kwam. Ik had er nog nooit van gehoord maar was wel nieuwsgierig en heb mijn dochter meegesleept. Die vond het helemaal niets en voor haar was het eenmalig maar nadat ik me gisteren helemaal heb ingelezen begin ik steeds enthousiaster te worden en heb een 4-strippenkaart gekocht om te kijken wat het met mijn lijf doet als ik het 2x per week doe. Een abonnement vind ik te duur voor nu.

Ik lees dus graag ervaringen (positief/negatief).

Matheno

Re: Cryotherapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 13:17

Dat is toch voor het "bevriezen" van vetcellen?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 13:19

Alleen ervaring mee bij de paarden. Een plaveisel cel tumor op het oog is met cryo behandeld. Maar ik gok dat jij voor iets anders gaat ;)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 13:20

Cryotherapie is alles wat je met cryogenen doet: dat gaat van wratten, pijnbehandeling, kanker verwijderen tot cryosauna dus ik ben benieuwd waar je nu precies geweest bent, ik gok even op cryosauna :D

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 13:39

Ik ben ook wel benieuwd of het werkt

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 13:41

Een van de klanten die ik beheer verkoopt die dingen een andere klant verkoopt de stikstof maar weigert de stikstof voor cryosauna te verkopen :')

Moon10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-20 13:48

Sizzle schreef:
Cryotherapie is alles wat je met cryogenen doet: dat gaat van wratten, pijnbehandeling, kanker verwijderen tot cryosauna dus ik ben benieuwd waar je nu precies geweest bent, ik gok even op cryosauna :D

Als cryosauna hetzelfde is als die cabine van -85C en -110C waar je in staat is, dan bedoel ik die ja :-)

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 13:55

Moon10 schreef:
Sizzle schreef:

Als cryosauna hetzelfde is als die cabine van -85C en -110C waar je in staat is, dan bedoel ik die ja :-)

Er is wel verschil. Je hebt die met stikstof en je hebt ook met een hele koude cabine. Zoals deze:https://freezfit.nl/cryotherapie/

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 14:01

Mijn vriend heeft eens een proefabonnement gehad. Hij voelde zich erna fitter en kon beter tegen de kou. Vooral na een pittige training herstelde zijn spieren sneller

Feanyth

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 14:05

Ik volg. Ga binnenkort de cryosauna in om te kijken of ik daarmee wat verlichting kan vinden in mijn chronische pijn.

Moon10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-20 14:22

janderegelaa schreef:
Er is wel verschil. Je hebt die met stikstof en je hebt ook met een hele koude cabine. Zoals deze:https://freezfit.nl/cryotherapie/

Ik ben echt een leek wat dat betreft, het gaat dus om die hele koude cabine.

Mijn lijf heeft de laatste jaren wel wat te verduren gehad en ik heb wat mankementen en het schijnt dat wanneer je regelmatig een sessie doet (3 minuten) je pijnverlichting ervaart. En daar ben ik dus benieuwd naar.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 14:34

Let op dat er cryokamers/saunas zijn die toegelaten zijn voor medisch gebruik en ook die voor ‚sport‘ gebruik, die laatste vallen in feite onder cosmetisch gebruik.
De werking is uiteraard hetzelfde (koud is koud).
Als je echt gaat om chronische pijn dan zou je kunnen overwegen om naar een mecische instelling te gaan omdat je dan ook eerst door een arts bekeken wordt of je fit-for-use bent.
In het geval van een sportschool oid, altijd goed de veiligheid bekijken (is er iemand bij, noodknop etc).

Moon10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-20 14:43

Goed advies Sizzle, ook omdat er nogal wat contra-indicaties zijn. Ik ben onder behandeling bij de sportfysio op Papendal, ik zal hem eens vragen hoe hij er over denkt mbt mijn klachten. Ze zijn wel bekend met deze therapie want er zijn een aantal Papendalsporters die er regelmatig komen.