Festival, kamperen en emetofobie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Badeendje

Festival, kamperen en emetofobie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-20 21:29

Hi bokt,

Al mijn hele leven ben ik bang voor overgevende mensen. Nu wil ik ook al behoorlijk lang een keer naar een (muziek)festival, bv. pinkpop. Dat is niet bepaald dichtbij, dus als ik dan toch ga, dan het liefst een heel weekend. Ik ben alleen heel bang voor dronken, lallende mensen rond m’n tentje. Iemand hier ervaring mee? Hoe hoog is het bezopen-gehalte op festivals? Mede emetofoben met ervaring hiermee? :).

Dreamy

Re: Festival, kamperen en emetofobie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 21:37

Ik heb precies hetzelfde! Ik ben vorig jaar voor het eerst echt op een festivalcamping wezen overnachten en dit heb ik gedaan op een vriendencamping, dus een afgezet stukje met mensen die ik kende. Deze weten van mijn angst en dat ging dan ook goed. Op ons stuk zijn ook geen vreemden gekomen, geen last van gehad!

Zorg dat je tent omringt is met die van vrienden, dat kan helpen. :) Ik heb het daarna nog een keer gedaan en ging ook prima. Durf het dit jaar ook wel weer aan!

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 21:42

Ik ben vorig jaar voor het eerst op een weekend festival geweest met camping. Niks gezien van kotsende mensen rond om de tent. De meesten zijn echt wel slim genoeg om zo iets bij de wc’s te doen

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 21:48

Ik ben een paar keer op een festivalcamping geweest en vond er flink wat dronkelappen bij zitten eigenlijk. Maar niet elke dronkenlap geeft over natuurlijk.

Vleddertje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 21:50

Je kan natuurlijk ook gewoon in de omgeving overnachten als je risico op dronken personen rond je tent wil voorkomen...

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 22:07

Ik zou me meer zorgen maken over kotsende mensen om je heen op het terrein zelf.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 22:13

Ik heb eigenlijk om alle festivals waar ik ben geweest in mijn leven misschien nog maar 1 of 2 mensen zien kotsen. Ik kijk gewoon de andere kant op haha. Tja dronken mensen kom ik altijd weer vrij makkelijk vanaf. Zo had ik met een klein vriendengroepje een dronken man wijsgemaakt dat één van hun mijn moeder was toen was voor hem de interesse er wel af. En voor ons een hoop lol.

Ik reageer er meeste gewoon vrij nuchter op zelf drink ik geen liters want ik vind dat duizelige gevoel gewoon naar. Zonder alcohol zou ik ook een prima avond kunnen hebben. Dus ik drink echt met mate.

Slapen op terrein geen ervaring mee. Mijn voorkeur gaat uit naar een hotel of bij vrienden/familie in de buurt.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 22:20

Op zich valt het reuze mee op de festival campings met de echt straalbezopen mensen. Mensen willen ook echt genieten van hun festival en hoeven dus niet perse tot het gaatje.

Naar welk festival wil je graag?

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 10:14

ik ben echt naar heel veel festivals geweest, inclusief campings en heb nog nooit iemand zien overgeven. Als je op de camping wil staan, kun je een rustigere camping kiezen. Bijvoorbeeld camping C op Pinkpop of 1, 6 of 7 op Lowlands bijvoorbeeld. Ga niet helemaal bij het hek staan, als er ergens overgegeven/gepist wordt, is het daar.

Jessica_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 10:27

Ha, grappig dit topic. Ik ga dit jaar naar Pinkpop maar logeer bij een familielid, omdat ik als emetofoob ook bang ben voor kotsende mensen op het campingterrein.

Als ik die mogelijkheid niet had, zou ik in elk geval zorgen voor goede oordoppen zodat ik 's nachts geen last heb van geluiden en verder neem ik altijd een geurzakje o.i.d. mee zodat ik altijd aan iets lekkers kan ruiken. En idd, wat velen hier zeggen: de kans dat er iemand tegen je tent aan kotst is gelukkig niet zo groot.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 10:29

Ik heb 6 keer op de Werchter Camping gestaan en 1 keer op PinkPop. Ga er niet vanuit dat je lekker kunt slapen: je staat op elkaar gestapeld en er is 24/7 herrie. Tussen 7 en 8 uur s morgens is het in mijn ervaring het rustigst.

Overgeven heb ik één jaar meegemaakt, omdat we de domme pech hadden naast echt een extreme groep te staan. Maar die namen ook niet de moeite om naar de toiletten te gaan, die waren zo bezopen dat ze in hun eigen koelboxen pisten en kotsten. Dat was echt meer dan walgelijk. Ik vraag me serieus af of die groep überhaupt wel voor het festival kwam. Het is geen typisch festival gedrag.
Voor ons echt dikke pech.

De laatste keer helaas naast een stel jonge meiden die gewoon tussen de tenten gingen pissen. Recht in het zicht ja.
Toen heb ik besloten dat ik te oud word voor de festival camping :+ ik wil nog steeds naar het festival, maar kies in het vervolg voor andere overnachtingsopties.

Vaak zijn er ook campings van het festival die wat verder van het terrein zijn, die vele malen rustiger zijn. Dat is ook een goede optie om te overwegen met oog op je fobie. Op de hoofdcampings / campings waar ook een feesttent is zal het niet aan de lopende band voorkomen, maar het komt zeker voor.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 10:34

Kun je niet gewoon een hotel/b&b boeken?

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 11:21

elnienjo schreef:
Kun je niet gewoon een hotel/b&b boeken?

Mijn idee. Dan is de kans dat je überhaupt wat uren slaapt aanzienlijk groter en minder kans op overlast van overgevers.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-20 11:34

Wow, wat een fijne reacties! Zo te lezen is het misschien ook qua slapen een goed idee om in de buurt wat te boeken en dan enkel naar het festival zelf te gaan. Ik wil dus graag naar pinkpop, kan toevallig kaartjes kopen van een vriend van me en dan ben ik ook gelijk met iemand samen. Nu begint het toch steeds meer te kriebelen. Bedankt allemaal, ik ga eens kijken wat mogelijk is!

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 11:37

Ik kies er ook altijd voor om thuis te slapen of een hotel/b&b te boeken! Zelf vind ik het niet prettig om ongemakkelijk in een tentje tussen honderden anderen te slapen, daarbij heb ik ook erge rugpijn en is zo'n dag festival al erg zwaar. In een goed bed slapen vind ik dan wel een must :)) Nadeel is wel dat een hotel of b&b óf belachelijk duur is in die periode óf allang volgeboekt..

Zo ga ik bijvoorbeeld naar Graspop en dan slaap ik gewoon thuis, scheelt dat dat maar een uur rijden is voor mij :)

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 11:43

Ik heb een keer op een festival camping geslapen en voor mij absoluut de laatste keer, avond 1 meteen iemand kotsend over mijn tent (had een tent in mijn eentje omdat ik dat lekkerder vond slapen) daarna struikelde hij er over tentstokken verbogen, tent half ingestort en mijn koffer in 2 stukken gebroken. kan je zeggen dat ik daar niet meer rustig durfde te slapen :') was ook een duur grapje zo meteen, hij was mooi weggerend en ik kon voor de kosten en zooi opdraaien.
Volgende keer heen en weer rijden of als dat te ver is iets in de omgeving boeken :j

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 16:03

Ik zou wat boeken inderdaad..

Toen ik op Pinkpop was (2012) heb ik zowel op het terrein als op de camping (C, dus de "rustigere") meerdere kotsende mensen aanschouwd, ik heb ook wel wat last van emetofobie dus dat was niet echt een succes. Daarna heb ik ook niet meer naar een festival durven gaan. Wat wel jammer is, want overdag vond ik het heel erg leuk :) Gezellige sfeer, leuke dingen te doen.
Dus als we nog eens gaan boek ik sowieso wel wat in de omgeving.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 16:25

B&b is inderdaad ook een optie, dat heb ik twee jaar terug gedaan. :)

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 16:41

Ik heb in mijn 9 jaar festivalervaring pas 1 keer iemand zien kotsen, en dat kwam door een voedselvergiftiging en niet door de drank oid :+ Een dag later stond ik ernaast... Dit was overigens op het festivalterrein zelf, niet op de camping.

Op de campings maak ik het weinig tot niet mee, maar er gebeuren daar wel genoeg andere rare dingen en echt rustig slapen komt er niet van. Lees: duizenden mensen op een veel te klein oppervlak, vaak onder invloed.

Mocht je het toch wat spannend vinden zou ik inderdaad wat in de buurt boeken. Meer rust, normaal slapen en vervolgens echt kunnen genieten van je festival! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 16:50

Misschien heeft deze camping nog plaats:
https://www.limburgerhof.nl/pinkpop

Heb dat buiten pinkpop als hele fijne plek ervaren. Je zou met ze kunnen overleggen of ze een rustige hoek voor je hebben.

maxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 20:07

Ben een jaar of 7 geleden en weekend op defqon geweest. Chaos tot en met maar geen enkel kotsend persoon gezien..
slapen was er alleen niet bij. Feest ging bijna 24/7 door.

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 12:55

Wij gaan jaarlijks naar Graspop. Eigenlijk nog niet echt kotsende mensen gezien...
Omdat we al wat ouder zijn, en wat op ons comfort gesteld, gaan we niet op de camping, maar in een festihut. Dit jaar logeren we zelfs in het nabijgelegen bungalowpark. Er is een shuttlebus, dus lekker makkelijk én onze eigen douche en toilet! :D

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 14:37

Op de camping zal ik niet op rust rekenen in elk geval. Weet niet hoe het bij pinkpop is, maar bij de weekendfestivals die ik ken is het 24/7 gekte. Heel leuk, maar kan me voorstellen dat niet iedereen daar op zit te wachten :D
Icm je fobie zal ik in jouw geval vast kijken naar een leuke naastgelegen camping (fiets mee dan :D ) of een b&b.
Ik zal sowieso gaan, zo'n weekend is een hele gave ervaring!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 14:47

Eerlijk? Als je emetofobie echt erg is zou ik denk ik niet op een festivalcamping gaan liggen. Het is niet alsof er constant kotsende mensen zijn maar iemand heeft een keer tegen mijn tent aan gekotst en je hoort wel eens wat op de achtergrond, vooral als je in de buurt van het toiletgebouw staat.

Ik zou eerder kijken naar een bungalow of glamping, daar heb je vaak iets meer comfort en privacy. En goede oordoppen kopen, niet alleen voor de emetofobie maar ook in het algemeen.