Glucosamine oid voor rug

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Glucosamine oid voor rug

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 21:48

Mijn rug is al jaren redelijk naar z’n grootje.
Te vaak op gekukeld, op Röntgen mri en scan is wel eea aan schade te zien.
Nu bleek ik ook een vitamine d gebrek te hebben en nu ik dat bij slik, evenals magnesium, zijn de klachten wel een stuk verminderd.

Echter zijn er wel dagen dat ik echt wel last van mijn rug heb.
Naast wat oefeningen en regelmatig laten masseren, zoek ik nog een supplement zoals wellicht glucosamine...
Slikken meer mensen dat en helpt het echt??

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 22:03

Ik heb heel veel last van mijn schouders gehad, toen ben ik glucosamine gaan slikken en ben doorgegaan met de oefeningen van de fysio en het is helemaal goed gekomen!
Ik ben het blijven slikken omdat ik snel overbelaste pezen heb. Het supplement wat ik gebruik is van het Kruidvat: glucosamine met chondroitine en MSM.
Heb echt het idee dat het helpt, duurt wel weken voordat je effect hebt!

Janneke2

Re: Glucosamine oid voor rug

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 23:10

...natuurlijk kunnen supplementen helpen, maar het is wel belangrijk te weten hoe en wat.

Als aanvulling op het vitamine D supplement kan bijvoorbeeld een calcium/ magnesium pil diensten bewijzen.

Mbt artrose (gesteld dat je dit zou hebben) doe ik het prima op curcuma, zwarte peper, boswellia, gember en rozemarijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 00:18

Magnesium slik ik al.
Er zit oa artrose ja..

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 19:50

Dat weet ik; een vitamine D tekort betekent dat je de afgelopen tijd weinig calcium in je botten hebt kunnen opslaan, vandaar dat ik denk dat een pil calcium plus magnesium goede diensten kan bewijzen. :)

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 19:59

Bij mij heeft glucosamine goed geholpen tegen de heup- en kniepijn. Kon daarvoor in de winter echt mank lopen van de pijn, nu helemaal pijnvrij.
Aanbevolen bij "mijn" merk is 2 pillen per dag. Ik kom toe met 1 pil om de dag. Top dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 20:01

Welke slik jij?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 20:58

bij mij doet glucosamine net weer helemaal niks.
wel curcumine/peper.
gember en vitamine B en ik gebruik cbd olie,5% van medihemp :j

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 21:32

Glucosamine Puur van de Kruidvat :D

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 23:16

Andere, stuk minder bekende insteek, kijk eens naar P.E.A. = palmitoylethanolamide.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 23:57

Wat is dat precies alwiene??

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 00:24

Ook een supplement. Een stof die van nature al in ons lichaam voorkomt maar als supplement al veel interessante resultaten heeft geboekt bij pijnklachten, chronische laaggradige ontstekingen maar ook (niet op jou van toepassing maar even ter info) overreactieve mastcellen kan kalmeren en daarmee positief kan werken bij allergische reacties. Het wordt wel een natuurlijke pijnstiller en ontstekingsremmer genoemd. Er zijn vrij breed onderzoeken mee gedaan en heeft zelfs positieve (geen genezende) resultaten laten zien bij mensen met ALS, maar bv ook bij artritis. Het geeft geen instant reactie zoals bij paracetamol trouwens, je moet het echt wat langer gebruiken om resultaat te merken. Ca 1 op de 2 mensen reageert er goed op. Is er na 2 maanden geen enkele verbetering ben je helaas de ander van die 2.
Ik gebruik het van Vitalize daar zit geen zooi bij in en relatief betaalbaar iig t.o.v. andere merken.

Google maar eens, is veel over te vinden en gewoon bij Etos te koop en tegelijk nog heel onbekend bij ons. Schijnt in Amerika bekender te zijn.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 12:09

PEA werkt vaak het beste in combinatie met vitamine D (houd je tekort dus goed in de gaten!) L-Theanine en curcuma plus zwarte peper.