Neuscorrectie: ervaringen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Josienx

Neuscorrectie: ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-20 10:30

Hoi bokkers!

Al een aantal jaar overweeg ik een neuscorrectie te laten doen. Ik ben er gewoon niet blij mee, stoor me er steeds aan en word er onzeker door. Sinds een jaar ben ik afgestudeerd en heb ik een baan, kan ik dus gaan sparen voor deze wens.

Ik ben op zoek gaan naar wat informatie, klinieken etc. Telkens slaat de twijfel een beetje toe omdat ik eigenlijk geen idee heb of zo een kliniek wel echt goed is. Dus ik dacht misschien is hier wel iemand die zijn/haar ervaringen wilt delen!

De volgende vragen heb ik nog:
- Kan je ook via de dokter vragen naar een kliniek?
- Wanneer is een kliniek nou betrouwbaar en goed?
- Hoe was de operatie en daarna?

Ik hoor het graag!

Suzanne F.

Re: Neuscorrectie: ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 15:07

Velthuis kliniek staat goed aangeschreven voor dit soort dingen. Er zijn er nog meer. Bergman bijvoorbeeld. Diana Gabriels.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 15:08

Ik heb een neuscorrectie gehad op medische gronden. Mijn neus was scheef en te smal van binnen.

Uiteraard weet ik niet of dat bij jou het geval is, maar zo ja, dan heeft het misschien zin om naar de KNO arts te gaan

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 15:46

Ja op medische gronden krijg je het nog vergoed ook. Misschien loont het sowieso om eerst langs de huisarts te gaan, daarna kan je altijd nog zelf gaan kijken als je het niet vergoed krijgt.

Josienx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-20 16:34

Suzanne F. schreef:
Ja op medische gronden krijg je het nog vergoed ook. Misschien loont het sowieso om eerst langs de huisarts te gaan, daarna kan je altijd nog zelf gaan kijken als je het niet vergoed krijgt.

Ja klopt. Ik ben alleen bang dat dit niet op medische gronden is. Maar ik dacht inderdaad ook om eens bij de huisarts te informeren.

Velthuis en Bergman had ik ook gevonden, blij dat je deze ook noemt!

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 12:53

Ik ben 14 november geopereerd. Via de huisarts ben ik doorgestuurd ( bij mij was het ook medisch )naar het ziekenhuis in Harderwijk.
Het is mij onwijs meegevallen en ik ben heel blij met het resultaat. Mijn neus stond scheef en ik had een bobbel erop. Ik zou het zo weer doen.

Mijn topic
https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=136&t=1971311

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 13:40

Melvern schreef:
Ik ben 14 november geopereerd. Via de huisarts ben ik doorgestuurd ( bij mij was het ook medisch )naar het ziekenhuis in Harderwijk.
Het is mij onwijs meegevallen en ik ben heel blij met het resultaat. Mijn neus stond scheef en ik had een bobbel erop. Ik zou het zo weer doen.

Mijn topic
https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=136&t=1971311

Idem hier. Als het nodig zou zijn, deed ik het zo weer.

Heb er afschuwelijk uitgezien en het deed ook echt serieus pijn, maar het was het dubbel en dwars waard! :D

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 14:11

Mijn vriend zit momenteel thuis na een operatie op medische gronden. Ik zou vooral niet te bang zijn om het doen, hij is er ontzettend blij mee en dkt is al de tweede keer.

Gewoon naar de huisarts en niet teveel zorgen maken

Josienx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-20 11:46

Dankjewel voor jullie reacties! Ik zal dat topic even doornemen.

Wilde vanmiddag bellen naar Bergman Kliniek. Ik denk omdat het voor mij niet medisch is, heb fysiek geen last van maar mentaal steeds meer. Raden jullie dan aan om toch eerst langs de huisarts te gaan?

Gister heb ik het voorgelegd aan m'n ouders, die zie ik voorlopig niet meer denk ik. 0,0 steun of begrip. Baal er enorm van maar ga het wel doorzetten. Ik word al helemaal blij van het idee als het straks is gebeurd!

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 11:57

Volgens mijn arts is de kans op complete vergoeding klein. De verzekering doet het alleen in extreme gevallen en hij had er bij mij niet veel hoop in. Nou vonden ze bij mij het ernstig genoeg. Denk dat als je geen fysieke klachten hebt, je niet naar de huisarts hoeft te gaan maar een kliniek moet zoeken voor een correctie. Goed dat je gaat informeren.

Wat onwijs naar dat je ouders zo slecht reageerden op jou wensen. Je moet hierin wel echt aan jezelf denken. Als jij gelukkiger wordt als je neus anders is, dan moet je zeker een correctie laten doen. Het gaat om jou en jij moet tevreden zijn. Het is jou lijf en jou keuze en je als je zelfzekerder en gelukkiger kunt worden dan is het dat waard.

Mijn ouders stonden 100% achter mij en mijn vader vind het resultaat heel mooi en vind het nu zelfs jammer dat hij zelf nooit zijn neus heeft laten doen ( ik had zijn neus en hij heeft ook klachten )

Hopelijk moeten je ouders gewoon even wennen aan het idee. Bij mij is het resultaat mooi, maar niet heel extreem opvallend. Stuur je wel een pbtje met mijn resultaat.

Josienx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-20 12:07

Ja ik ben wel altijd verkouden maar dat heeft meer met allergie te maken. Vroeger een keer op mijn neus gevallen maar het zijn allemaal te milde redenen om het te laten vergoeden. Heb er ook lang voor gespaard omdat ik dit al wist haha.

Ja echt heel rot. Ik vroeg enkel of ze mee wilden naar het consult maar dat was al te veel gevraagd. Ik heb geen idee, ze waren erg stellig. Heb de deur keihard dicht gegooid en ben naar mijn eigen huis gegaan. Niks meer van ze gehoord ook. Echt zo belachelijk, het is inderdaad mijn lijf. Maar goed, dan maar even vrienden vragen!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 12:44

Wat naar dat je ouders je hierin niet steunen. Je moet in ieder geval na de operatie iemand hebben die je naar huis brengt. Hopelijk kan je dan een vriendin vragen.
Bergman is prima, Velthuis ook. Laat je weten hoe je consult was? Eerste gesprek is altijd vrijblijvend en puur informatief dus daar gebeurt nog verder niks.

Josienx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-20 13:26

Suzanne F. schreef:
Wat naar dat je ouders je hierin niet steunen. Je moet in ieder geval na de operatie iemand hebben die je naar huis brengt. Hopelijk kan je dan een vriendin vragen.
Bergman is prima, Velthuis ook. Laat je weten hoe je consult was? Eerste gesprek is altijd vrijblijvend en puur informatief dus daar gebeurt nog verder niks.

Ik heb volgende week donderdag mijn eerste consult! Ik had dat inderdaad even nagevraagd dat ik niet meteen eraan vast zit. Al hoewel ik steeds meer 'zin' krijg ik in dit traject! Voelde ook als een opluchting dat ik die afspraak heb gemaakt!

In het consult zal ik nog wel even vragen wat inderdaad de opties zijn voor de operatie zelf, dan kan ik wat kan regelen. Als ik het op tijd weet moet dat vast wel lukken en anders een taxi!

Dankjewel voor de (virtuele) steun!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 10:19

Hoi ts,
Ik ben benieuwd, hoe is het gegaan? Heb je het doorgezet en is het goedgekomen met je ouders? :)