Kunnen jullie meedenken? Gezwollen oogleden / allergie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Undefined

Kunnen jullie meedenken? Gezwollen oogleden / allergie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-20 09:13

Hi!
Na enkele jaren in het buitenland woon ik weer in Nederland. De afgelopen jaren heb ik elke keer als ik terug kom in Nederland gehad dat ik erg gezwollen/ driedubbele oogleden kreeg elke keer als ik terug kwam. Mijn ogen voelen dan ook echt zwaar aan. Meestal wordt ik er 's ochtends mee wakker en trekt het iets terug in de loop van de dag. Ik heb me hier nooit druk om gemaakt omdat het zodra ik weer thuis was het over was, alleen nu ga ik niet meer weg :')
Ik weet niet precies of het specifiek aan mijn moeders huis ligt of dat het aan de lucht hier oid ligt.

Normaal als ik allergisch voor iets ben (huisstofmijt en katten) krijg ik rode ogen, soms uitslag en eigenlijk altijd last van mijn astma. Nu is het echt puur de oogleden. Heeft iemand tips? Ik ga vandaag even ander wasmiddel halen om te proberen en nieuw beddengoed kopen, maar verder kom ik eigenlijk niet. Allergie pilletjes heb ik al geprobeerd. Ik vind het een beetje overdreven om voor naar de huisarts te gaan maar wellicht doe ik dat later nog.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Kunnen jullie meedenken? Gezwollen oogleden / allergie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 09:20

Heb je het ook wanneer je weer terug bent in het buitenland? En ga je met het vliegtuig?
Een kennis van mij had dit ook en dat kwam vermoedelijk door de airco/het luchtsysteem in het vliegtuig. Daar kon ze erg slecht tegen.

Heb je geen pollenallergie? Misschien dat je hier steeds in Nederland was tijdens het pollenseizoen?

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 09:23

Maar wat houdt je tegen om naar een huisarts te stappen? :) blijkbaar ervaar je last. Dat lijkt mij voldoende reden om even een allergietest te doen.

Het wordt extreem lastig voor anderen om te “gokken” wat het probleem zou kunnen zijn, wij weten immers niet wat er allemaal is in jouw omgeving.

Ik zou gewoon even een afspraak maken bij de huisarts en een testje laten doen. Simpel, snel en accuraat. :D dan kun je vervolgens meteen de bron aanpakken.
Voel je vooral niet bezwaard, allergieën zijn meestal niet levensbedreigend, maar gewoon vervelend. En ook dat is een reden om naar de huisarts te gaan.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 09:41

ik zou t ook op een allergie gooien. Ik reageer ook zo :)

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 09:44

Wat voor kussen gebruik je hier? ik heb een zomer lang last gehad toen ik jong was en het bleek een veren kussen te zijn (huisstofmijt allergie). Vooral last van m'n ogen toen idd, terwijl normaal m'n astma mee doet.

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-20 10:01

Muurp schreef:
Maar wat houdt je tegen om naar een huisarts te stappen? :) blijkbaar ervaar je last. Dat lijkt mij voldoende reden om even een allergietest te doen.

Het wordt extreem lastig voor anderen om te “gokken” wat het probleem zou kunnen zijn, wij weten immers niet wat er allemaal is in jouw omgeving.

Ik zou gewoon even een afspraak maken bij de huisarts en een testje laten doen. Simpel, snel en accuraat. :D dan kun je vervolgens meteen de bron aanpakken.
Voel je vooral niet bezwaard, allergieën zijn meestal niet levensbedreigend, maar gewoon vervelend. En ook dat is een reden om naar de huisarts te gaan.

Daar heb je gelijk in! Ik ben al eens getest en hier kwam dus alleen kattenallergie en huisstofmijt uit. Normaal zou ik zeggen huisstofmijt maar ik weet dat ik daar normaal anders op reageer. Plus mijn moeder's huis is veel schoner dan het mijne was :') Ik ga nog wel speciaal wasmiddel halen om huisstofmijt te doden, wellicht dat het helpt.

@ Cayenne ik ga inderdaad met het vliegtuig maar heb het de andere kant op nooit gehad. Het komt ook vaak pas opzetten na 2 of 3 nachten hier slapen.

@ Chessie de vulling van het kussen is polyester en er zit geloof ik ook nog een allergiehoes omheen. Maar ik vind het geen fijn kussen dus ik ga eens een andere halen en zien of dat verschil maakt.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 10:10

Allergieen bouw je op. Dus wat je toen getest hebt zegt niets over hoe je er nu voor staat. En t probleem kan hem al zitten in juist meer schoonmaken oid. door t gebruik van bepaalde schoonmaakmiddelen etc.

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 10:27

Waar verblijf je? Is dat bv bij je ouders thuis? Heb je al geprobeerd of het ook net zo erg is wanneer je bijvoorbeeld bij iemand anders logeert of heb je er ook last van (gehad) in NL in een hotel/B&B, andere regio etc?

Net wat Kiwiwitje zegt; allergieën bouw je op. Als het een plek betreft waar je vroeger kwam en nu zo nu en dan een keer dan kan het zijn dat er helemaal niets veranderd hoeft te zijn, maar dat jij nu zo reageert omdat je lichaam in het buitenland weer even rust krijgt en pas hoef te reageren op het moment dat je weer in NL bent. Vaak wordt het dan ook steeds heftiger iedere keer als je er mee in aanraking komt.

Plaatselijk is overigens een rekbaar begrip. Bijvoorbeeld wanneer het (delen van) het huis betreft (al reactie bij op bezoek (woonkamer/keuken) of pas op het moment van overnachten(slaapkamer)) of als het de regio is (bomen/zee/noem maar op) Dus probeer eerst uit te vinden of het iets zeer plaatselijk is of niet.

Lastig als het dat is, want dan kun je bijna er van uit gaan dat je of ergens anders moet gaan verblijven of aan de antihistamine moet.

Veel succes!

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-20 12:00

Anthistamine zit ik al aan, werkt totaal niet helaas. Ik kan eventueel een tijdje in een ander huis verblijven, maar hier wordt binnen gerookt en daar zit ik eigenlijk niet zo op te wachten. Ik denk zelf dat het wel met de slaapkamer te maken heeft aangezien het het ergst is als ik wakker wordt, vandaar dat ik denk eerst het beddengoed aan te pakken.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 12:15

Hoe gebruik je de medicatie? :) wanneer en welke dosering?

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 12:23

Mijn vriendin heeft ook zoiets? Hele rode ogen ook. Zij is wel naar de huisarts gegaan en inmiddels doorverwezen en gaat nu een behandeltraject in. Hoe en wat weet ik ook niet precies hoor. Het is in ieder geval niet aan jaargetijde gelinkt. Dat roken in huis (?!?!?!?) zal er vast ook niet goed aan doen, dat slaat toch op je ogen (en je longen en de rest). Is het heel vochtig in huis?

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 13:20

Het afgelopen jaar was ik aan één stuk door in het buitenland, behalve één week in juni. Het hele jaar had ik helemaal geen last van allergie, terwijl ik daar normaal heel veel last van heb. Ik was één dag in Nederland en het was er weer volop. Het kan dus best zo zijn dat er hier al meer pollen in de lucht zijn waar je op reageert? Of misschien ander wasmiddel, meer stof, etc.