Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
bigone schreef:Gewoon een lijst maken met werkzaamheden en neerleggen en nooit de officiele werklijst voor akkoord aftekenen. Vertel haar ook duidelijk dat het nu klaar moet zijn, drie uur is drie uur en basta. Ga maar gewoon op je strepen staan, dan moet ze je maar een bitch vinden.
Hevonen schreef:Toevallig had ik gisteren de jaarlijkse evaluatie over de hulp (WMO). Ik ben gelukkig heel tevreden met haar. Heb 1,5 uur per week. Dat is natuurlijk veel te weinig voor wat er allemaal moet, maar zo blijft het wel leefbaar. Ik loop erg slecht en zij doet dus vooral de vloeren en het sanitair. De rest doe ik bij stukjes en beetjes naast mijn werk.
Ik hoorde gisteren dat de WMO van de gemeente samenwerkt met verschillende bureaus voor dit soort zorg. Ik moest dus ook aangeven of ik tevreden was met dit bureau (bereikbaarheid, klachtenafhandeling, etc). Nu heb ik nooit een klacht gehad, maar als er iets is, bijvoorbeeld dat een afspraak moet worden verzet, zijn ze goed bereikbaar.
Waarschijnlijk kun je bij jouw gemeente ook uit verschillende bureaus kiezen. Ik zou gewoon naar de wmo-afdeling van de gemeente bellen.
Nickolay schreef:Hevonen schreef:Toevallig had ik gisteren de jaarlijkse evaluatie over de hulp (WMO). Ik ben gelukkig heel tevreden met haar. Heb 1,5 uur per week. Dat is natuurlijk veel te weinig voor wat er allemaal moet, maar zo blijft het wel leefbaar. Ik loop erg slecht en zij doet dus vooral de vloeren en het sanitair. De rest doe ik bij stukjes en beetjes naast mijn werk.
Ik hoorde gisteren dat de WMO van de gemeente samenwerkt met verschillende bureaus voor dit soort zorg. Ik moest dus ook aangeven of ik tevreden was met dit bureau (bereikbaarheid, klachtenafhandeling, etc). Nu heb ik nooit een klacht gehad, maar als er iets is, bijvoorbeeld dat een afspraak moet worden verzet, zijn ze goed bereikbaar.
Waarschijnlijk kun je bij jouw gemeente ook uit verschillende bureaus kiezen. Ik zou gewoon naar de wmo-afdeling van de gemeente bellen.
Ik heb ook 1,5 uur per week, maar ervoor gekozen om daar 3 uur per 2 weken van te maken.
Woon op 40 m2, dus in die 3 uur kan alles makkelijk gedaan worden door iemand die er wel de energie voor heeft.
Oke dus evaluatie is normaal pas na een jaar?
Anna79 schreef:Ik zou het met haar bespreken. Moet toch niet gekker worden! Wat zegt ze er zelf van dat ze zo vroeg weg gaat? Dat ze klaar is? Ik zou haar gewoon zeggen dat je nog meer klussen voor haar hebt. Ik doe dit werk ook en 1,5 uur is echt weinig, dan kan ze nooit veel gedaan krijgen... En inderdaad niet aftekenen voor 3 uur!!!
fique schreef:Natuurlijk kan ze wel eens wat eerder klaar zijn, maar standaard 1,5 uur terwijl ze het dubbele moet werken kan echt niet.
miramii schreef:Evalueren doen ze meestal per jaar inderdaad. Als ze niet doet wat ze moet doen en dit niet veranderd, klacht indienen bij het bedrijf. Eventueel een andere vragen.
Kijk uit met het stukje uren. Als ze de taken die afgesproken zijn bij intake wel klaar krijgt in 1,5 uur, kan de WMO je uren korten i.p.v. haar meer taken laten doen (dan doet ze tenslotte hetgeen wat moet in minder tijd). Helaas meerdere malen gezien. Dus steek in op de taken die blijven liggen en waar je last van hebt..
Mbt taken: ze hebben een jaarschema hoe vaak speciale taken als ramen gedaan moeten worden. Je ramen worden wel alleen binnen gedaan, buiten vergoed WMO niet
MarliesV schreef:Is er iemand in je omgeving die je hierbij kan ondersteunen. Die wel mondig is en het gesprek met haar aan durft te gaan voor jou?
Want dan ben je een hele last kwijt en hopelijk krijg je dan wel waar je recht op hebt.
Weet zij wel dat ze er voor 3 uur is? Denkt zij niet dat ze maar 1.5 uur heeft?
Anna79 schreef:Het bedrijf waar ik bij werk belt na een paar keer of de klant tevreden is.
Mag ik vragen welke werkzaamheden ze moet doen elke twee weken?
Inderdaad moet je ervoor oppassen om je uren niet kwijt te raken.
LienC schreef:Goed dat je het in ieder geval bij haar hebt aangekaart! Je kan, en mag, altijd de WMO hierover bellen. Dit is absoluut niet de bedoeling en is voor haar, heel flauw gezegd, natuurlijk lekker makkelijk geld verdienen. Drie uur schrijven terwijl je maar anderhalf uur werkt..