Hartverwarmend topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

soesita

Hartverwarmend topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-20 23:03

Hoi bokkers! :wave:
In het geheel genomen durf ik wel zeggen dat ik een optimistische ingesteldheid heb en van het leven geniet. Doorgaans. Maar uiteraard heb ik ook wel eens die momenten waarop ik, na de krant te hebben doorgespit en gefilosofeerd te hebben over de ontwikkelingen in de wereld, behoefte heb aan een stuk positiviteit.

Daarvoor open ik dit topic. Wat heb jij (vandaag) beleefd of gedaan waarvoor het leven de moeite waard is? Wie heb jij of wie heeft jou gelukkig gemaakt en hoe? Welk hartverwarmend nieuws heb jij vandaag te horen gekregen? Wat maakt voor jou het leven de moeite waard? Wat geeft jou hoop voor de toekomst?

Ik start met een eigen gevoel van vandaag. Mijn 11-jarige dochter heeft veel behoefte aan warmte en zorg. Zo wil ze graag dat ik 's ochtends mee naar de bushalte fiets om samen met haar op de bus te wachten en haar uit te wuiven. Op zich al hartverwarmend. :+:
Door omstandigheden gaat dat morgen niet lukken en zal ze alleen moeten gaan. Kan ook best, want ze is er meer dan groot genoeg voor. Het is zo mooit om te zien hoe ze zich dan over haar tegenzin heen zet, zich zelf mooi op voorhand organiseert (niet haar meest sterke punt en dat weet ze zelf ook wel :P ) en me dan geruststellend zegt dat het allemaal wel gaat lukken. <3 <3 <3
Dat vind ik zo mooi en daar kan ik echt met volle teugen van genieten!

Wat vond jij vandaag hartverwarmend? Brand los!

horzieloverr

Re: Hartverwarmend topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 23:05

Net wat ik zocht dit topic, heb echt hetzelfde als jou. Niet zoveel hartverwarmends te melden maar ik volg :)

ValerieM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 23:11

Mijn man is afgelopen vrijdag aan zijn knie geopereerd, en zal de komende tijd met krukken lopen
Mijn dochter van 2,5 jaar beseft heel goed dat papa een beetje “ziek” is. Toen we vrijdag thuiskwamen wilde ze alleen maar met papa kroelen
Papa heeft een hele grote pleister op zijn knie (lees: drukverband) dus zij wilde ook een pleister... logisch haha
Vandaag stootte ze haar handje. Normaal ben ik degene die haar troost... maar nu moest papa echt even naar dr handje kijken. Alle tranen en pijn waren spontaan verdwenen.

Ik vind het best hartverwarmend

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 23:15

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-20 23:18

@ horzieloverr: :(:) Ik hoop dat je in dit topic de positiviteit vindt die je zoekt! Het leven heeft zo veel mooie kanten maar we vergeten er soms naar te kijken.

@ValerieM: Kinderen zijn zo vaak hartverwarmend. En dat is wat we bedoelen met de door veel kinderlozen niet begrepen zin: "Je krijgt er zoveel voor terug!" Dat spontane, onbevangen, door-en-door vriendelijke van kinderen zie je helaas bij maar weinig volwassen in deze pure vorm terug.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-20 23:19

Anoniem schreef:

Ow leuk! van blijheid kan je niet te veel hebben, toch?

Voor de modjes: doe dan gerust hier een slotje; ik zet een stipje in het vernoemde topic.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 09:34

Nou, dan zet ik deze inderdaad op slot. :)