In het geheel genomen durf ik wel zeggen dat ik een optimistische ingesteldheid heb en van het leven geniet. Doorgaans. Maar uiteraard heb ik ook wel eens die momenten waarop ik, na de krant te hebben doorgespit en gefilosofeerd te hebben over de ontwikkelingen in de wereld, behoefte heb aan een stuk positiviteit.
Daarvoor open ik dit topic. Wat heb jij (vandaag) beleefd of gedaan waarvoor het leven de moeite waard is? Wie heb jij of wie heeft jou gelukkig gemaakt en hoe? Welk hartverwarmend nieuws heb jij vandaag te horen gekregen? Wat maakt voor jou het leven de moeite waard? Wat geeft jou hoop voor de toekomst?
Ik start met een eigen gevoel van vandaag. Mijn 11-jarige dochter heeft veel behoefte aan warmte en zorg. Zo wil ze graag dat ik 's ochtends mee naar de bushalte fiets om samen met haar op de bus te wachten en haar uit te wuiven. Op zich al hartverwarmend.

Door omstandigheden gaat dat morgen niet lukken en zal ze alleen moeten gaan. Kan ook best, want ze is er meer dan groot genoeg voor. Het is zo mooit om te zien hoe ze zich dan over haar tegenzin heen zet, zich zelf mooi op voorhand organiseert (niet haar meest sterke punt en dat weet ze zelf ook wel

Dat vind ik zo mooi en daar kan ik echt met volle teugen van genieten!
Wat vond jij vandaag hartverwarmend? Brand los!