Baby blijft ziekjes

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pikeur

Baby blijft ziekjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-20 12:40

Misschien niet helemaal het juiste forum maar aangezien er hier toch ook genoeg moeders zitten probeer ik het hier ook eens.

2 weken geleden kreeg ons kind van 10 maanden een beetje vieze oogjes, vorige week vrijdag begon hij ook met overgeven en vorige week zondag werd hij dusdanig benauwd dat we naar de hap zijn gegaan en daar is hij in het ziekenhuis opgenomen. Hij heeft daar 4 dagen gelegen met extra zuurstof in zijn neus en toen de zuurstof waarde weer goed was mocht hij weer naar huis om verder uit te zieken. We zijn dus inmiddels al 9 dagen verder sinds het overgeven begon maar hij houdt nog steeds bijna niets binnen. Voorbeeld van vandaag: vanmorgen half 9 wakker geworden, flesje op van 90 ml, uurtje later weer overgegeven waardoor er een deel dus weer verloren is gegaan en daarna nog 4 hapjes van een danoontje op maar daarna weigert hij nog meer te eten. Nu is hij inmiddels weer aan het slapen, hij slaapt erg veel.

Ze zeiden in het ziekenhuis dat het gewoon nog tijd ging kosten voordat hij echt beter zou zijn, maar ik vind het nu wel heel lang duren. Het was altijd een lekker dik stevig ventje maar hij begint nu echt af te vallen (logisch ook als je al meer dan een week bijna niets binnen houdt).

Hij is verder wel heel vrolijk en huilt helemaal niet, behalve dan als ik weg ga want sinds hij ziek is heeft hij extreme verlatingsangst en wil hij alleen nog maar tegen me aan liggen.

Herkent iemand dit of heeft iemand tips voor me? Is het slim om weer de hap te bellen of is dit echt een kwestie van nog langer uitzieken?

Polly
Moderator Algemeen

Re: Baby blijft ziekjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 12:44

heeft ie nog wel plasluiers? minder dan anders? Drinkt hij de helft minder dan anders?
Ik zou wel even contact opnemen met de HAP, zeker als ze zo kort na een opname klachten heeft die lijken op de eerdere klachten waarvoor de opname was dan zou het me niks verbazen als ze rechtstreeks doorsturen

NB: heb je het ziekenhuis zelf al gebeld? Daar zou ik persoonlijk mee beginnen.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 12:45

Heeft hij ook koorts? Bij twijfel altijd bellen hoor! Beter 10x teveel dan 1x te laat. Sterkte!

katybug

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 12:48

Ik zou de HAP bellen voor overleg. Beterschap voor de kleine!

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-20 12:58

Ik denk dat hij gisteren 250 ml vocht binnen heeft gehouden. Er zit wel wat plas in de luier. Dat zijn de vragen de ze woensdag in het ziekenhuis ook stelden en die heb ik ook zo beantwoord maar daar zeiden ze alleen maar dat ik zetpillen moest geven en dat ik hem de tijd moest geven om uit te zieken, en dat hij plasluiers moest blijven houden. Maarja als je lang genoeg wacht met een luier dan komt er vanzelf wel wat plas in, maar wie zegt dat het genoeg is. Ik wil geen zeur zijn maar het zit me gewoon helemaal niet lekker. Het is gewoon zo dubbel omdat hij heel gezond en helder toont maar hij houdt gewoon niets binnen en hij heeft geen eetlust. En dat voorraadje vet wat hij had dat is ook niet oneindig. Ik ga toch maar weer bellen inderdaad

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 13:00

De helft minder drinken of echt minder plasluiers (huilt hij met tranen?) kan wel duiden op uitdroging.
Ik zou inderdaad even bellen met het ziekenhuis of met de HAP.
Mooi dat ze in het ziekenhuis dezelfde vragen stelden, dat zijn namelijk de vragen zoals we ze leren op de opleiding.
Ongerustheid zeker uiten, dat mogen ze namelijk ook gewoon meenemen in de beoordeling. Kinderen zijn vaak bij de dokters wat wakkerder en helderder (niet altijd) maar een goede arts prikt daar wel doorheen.

Idd gewoon even bellen. Laat je even weten wat ze zeiden?

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 13:06

Hier een paar weken geleden beetje hetzelfde gehad, dochter begon al te huilen als ze me aan zag komen met de fles... ben er wel een keer mee naar de huisarts gegaan, maar kreeg daar ook hetzelfde te horen, ze moet uitzieken, eten en drinken aan blijven bieden, desnoods diksap, thee, water, fruithap en ORS en luiers in de gaten houden... duurde hier een week en daarna begon ze weer beetje te drinken... Als het je niet lekker zit gewoon naar de dokter gaan!

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 13:30

Ik werk op een kinderdagverblijf maar, ben geen moeder.
Maar ik zou bellen lijkt mij te lang.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 13:30

Eten is minder belangrijk als ze maar blijven drinken en plassen. Als ie beduidend minder volle plasluiers heeft, minder alert en blij is moet je oppassen voor uitdroging.

Maar die virussen kosten altijd wel wat tijd om uit het lichaam te vertrekken, en misschien heeft ie er wel een paar achter elkaar te pakken dat het langer duurt. Hier ook een tijd aan het kwakkelen geweest, maar die van mij blijft wel veel drinken. Wel spugen, maar daarna drinkt ie er gewoon weer bij.

Maar je moedergevoel is belangrijk, dus als je het niet vertrouwt gewoon weer bellen. Kunnen ze weer even alles checken :)

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 13:44

Je kunt altijd even bellen voor overleg.
De 2 jarige hier had ook een virus en heeft helemaal niet echt reserves en ook een week amper gedronken en niets gegeten. Ik heb werkelijk alles uit de kast getrokken om er iets in te krijgen van vla tot Fristi, maar t hielp amper. Het is dus wel herkenbaar als ik ook de reactie van spottedponie lees. Je wordt zelf ook een beetje wanhopig he?
Een zetpil proberen is ook geen gek idee ook al heeft ie geen koorts. Voor hetzelfde geld heeft ie keelpijn waardoor eten of drinken ook niet fijn is.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 13:46

Wij hebben die ellende met RS virussen destijds ook gehad. Bij ons hebben ze behalve zuurstof echter ook vloeistof (infuus) bijgegeven in het zh.
Om de melk binnen te houden hielp het bij ons om er een beetje venkel thee in te doen (dus enkel venkel, geen echte thee). Dat hielp blijkbaar om de maag wat rustiger te houden.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 13:46

Mijn oudste heeft iets vergelijkbaars gehad. Uiteindelijk bleek hij geen melk(producten) te kunnen verdragen.

Kan natuurlijk ook een virus zijn, zulke jonge kinderen kunnen daar heel erg ziek van zijn.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 13:49

Heeft hij nog koorts?? In mijn tijd als moeder wel geleerd om altijd naar je onderbuikgevoel te luisteren, vertrouw je het niet, bellen. Kleintjes zijn kwetsbaar en echt zien dat ze afvallen is geen goed teken, wanneer je een huidplooitje vastpakt en loslaat, veert het meteen terug? Zo niet zeker bellen.

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-20 18:36

We zijn vanmiddag naar de hap geweest want ze wilden hem toch wel heel even zien, maar konden gelukkig geen uitdrogingsverschijnselen ontdekken dus het advies blijft toch dat hij alleen uit moet zieken en als hij nog steeds niet gaat drinken mag ik gewoon weer langs komen en dan kijken ze weer of hij niet uitgedroogd is. Maar het gaat gelukkig nog goed. Bedankt voor de reacties en jullie ervaringen in ieder geval, ik had wel verwacht dat het geen spoedsituatie was maar het zat me toch niet helemaal lekker.

Nymeria schreef:
Je kunt altijd even bellen voor overleg.
De 2 jarige hier had ook een virus en heeft helemaal niet echt reserves en ook een week amper gedronken en niets gegeten. Ik heb werkelijk alles uit de kast getrokken om er iets in te krijgen van vla tot Fristi, maar t hielp amper. Het is dus wel herkenbaar als ik ook de reactie van spottedponie lees. Je wordt zelf ook een beetje wanhopig he?
Een zetpil proberen is ook geen gek idee ook al heeft ie geen koorts. Voor hetzelfde geld heeft ie keelpijn waardoor eten of drinken ook niet fijn is.

Haha ik heb helemaal geen huisarts meer nodig met jullie. Dit was precies wat hij ook zei, zijn keel was best rood dus daarom dacht hij ook dat het drinken slecht ging en dat ik inderdaad gewoon door kon gaan met een zetpil, zelfs al was er geen koorts