Dat is niet nieuw, ik heb het namelijk altijd koud.
Als mijn vriend straks thuis komt, doet die een short en t-shirt aan, ik zit dan in een joggingbroek en hoodie in mijn elektrisch deken gerold als een worst in een worstenbroodje. Want ook als het hier 24°c is, heb ik het nog steeds koud. Hij puffen en blazen en zweten, ik net niet bibberen. In de zomer lig ik nog steeds onder een donsdeken.
Mijn handen, tenen, neus, oren, benen, buik, ... voelen altijd heel erg koud aan. Mijn rug en schouders verkrampen van het ineen kruipen van de kou. Als ik buiten ga, zet ik een hoofdband op, gevoerd met fleece omdat ik anders binnen de 10 minuten hoofdpijn krijg van de kou. Bibberen en klappertanden zijn ook standaard. Ik drink de hele dag koffie, gewoon om iets warms te kunnen vasthouden. Outdoorlaarzen tot onder mijn knieën, een jas die net niet over mijn knieën hangt. Handschoenen die ik onder mijn jas aandoe zodat mijn polsen niet bloot zijn, lange sokken, een dikke sjaal tot onder mijn neus, ...
Laatst had ik hier een gesprek over met iemand, en die zei dat mijn lichaamstemperatuur waarschijnlijk lager ligt dan bij de gemiddelde mens. Ik maak ook geen koorts aan, zelfs niet als ik half dood lig met een longontsteking (die dan over het hoofd gezien wordt "want je hebt geen koorts").
Vorig jaar in september naar Spanje geweest. Iedereen liep daar in een short, t-shirt, of een kleedje. Ik had een trui met kap aan. Ik kan er niks aan doen, ik heb het gewoon echt ALTIJD koud. Helemaal niet leuk.
Ik heb een gemiddelde lichaamstemperatuur van 35.3°c.
Hoe zit dat bij jullie?
En hoe lossen de andere koukleumen dit op? Valt het op te lossen?
Ik heb bergen thermisch ondergoed en dergelijke, maar niks lijkt te werken..
Ik verlies ook best vaak het gevoel in mijn vingertoppen als mijn handen té koud worden.
Ik loop dus niet graag rond in de vers- of diepvriesafdeling in de supermarkt, daar kom ik altijd half bevroren uit

Hoogzomer is het iets beter. Als ik buiten in het zonnetje zit dan toch

Verder voel ik me vooral zo: