Vandaag bij de huisarts geweest, kinkhoest dus.. en daarna nog de GGD gebeld i.v.m mijn werk als leerkracht in het basisonderwijs. Ik mag gewoon werken, maar kan dat nu even niet omdat ik er nu echt ziek van ben. De besmettingsperiode van 3 weken is al voorbij. Mijn directeur gebeld, en wat bleek, hij heeft het zelf ook.. en zijn gezin ook. Het heerst dus echt een beetje op mijn school. Super vervelend, en het komt wel af en toe voor bij volwassenen maar de ervaringen die ik lees en hoor verschillen van een erge verkoudheid tot echt '100 dagen hoesten' waar het om bekend staat.
Tot nu toe gaat het met mij alleen maar slechter, en ik heb al 2 weken niet kunnen paardrijden o.i.d omdat ik er geen energie voor heb en omdat ik extra hoest aanvallen krijg bij veel inspanning. Dezelfde hoestaanvallen krijg ik ook na het eten van iets of gewoon zomaar. Super naar.
Ik vroeg me af of er bokkers zijn met ervaringen, hoe verliep het bij jullie, konden jullie wel gewoon werken, nog tips om het te verzachten?