Alles beu

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

candalisa

Alles beu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-20 21:32

Na een heftige jaar hoopte ik op een beter begin maar helaas schiet het niet op ...

Al sinds 2008 de diagnose me/cvs waar ik mee om heb leren gaan daarnaast ook verschillende kwalen gehad zoals een oog aandoening En endometriose vorig jaar werd er duidelijk dat ik eds had ... puzzel stukjes vielen op hun plek maar ja wat heb ik eraan? Zo heb ik goede momenten en mindere alleen lijken de mindere steeds vaker de overhand te nemen.

Vorig jaar veel stress gehad met mijn merrie en haar dracht ... toen haar veulen geboren werd dacht ik dat ik eindelijk rust had en zou kunnen genieten maar niks was minder waar... ik kon helemaal niet van hem genieten... ik voelde niks voor hem en voelde me daardoor zo schuldig... ik werkte met hem maar ik voelde me altijd zo boos als ik bij hem was en had geen idee waarom ... het werd zo erg dat ik het verschrikkelijk vond om naar stal te gaan ... ik kreeg gewoon paniek als ik erheen moest. Nu is hij ondertussen verkocht en dacht ik dat het mij rust zou geven alleen zit ik nog steeds in een emotionele en lichamelijke achtbaan.

Mijn merrie is terug gedekt en verwacht in mei haar veulentje dit verloopt echt super en ze voelt zich op en top ... nu zijn we vorig jaar begonnen met inrijden van mijn jonge merrie maar door omstandigheden niet door kunnen pakken dus was de bedoeling dat dit jaar te gaan doen. Helaas was ik al 2 weken ziek geweest dus 3 dagen geleden eindelijk even opgestapt en maar een stukje gestapt maar nu ben ik dus weer ziek.
En kan ik weer niet doorpakken. Naast het feit dat ik enorm gefrustreerd ben om weer ziek te zijn merk ik dat ik weer veel onrust heb in mijn hoofd... ik voel me erg prikkelbaar en zelfs met zware slaap medicatie van het zkh kom ik niet in slaap...
ik probeer gezond te eten, te sporten wanneer ik kan, slik vitamine om mijn weerstand te verhogen enz maar niks lijkt te helpen. Ik wil zo graag weer genieten en fit zijn maar momenteel heb ik weinig vertrouwen daarin.

Wat ik hiermee wil bereiken even mijn frustraties van me af schrijven en mss een gouden tip om mezelf weer een beetje op de rit te krijgen ...

Vanillia

Re: Alles beu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 21:52

Wat vervelend dat je je zo voelt. Het lijkt me in jouw situatie niet verkeerd om eens met een psycholoog of andere professional te praten. Krijg uit wat je typt sterk het gevoel dat je erg gefrustreerd bent over je situatie en dat je daardoor in een negatieve cirkel zit waar je niet uit komt. Er is niks mis met hulp vragen als je ergens mee vastloopt. Sterkte!

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 22:01

Ik sluit me helemaal bij vanillia aan.
Heb je al contact met een professional hierover?

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-20 22:52

Ik heb met de kerst antidepressiva gekregen van de huisarts wel wat minder last van wanhopige gevoelens en angst aanvallen maar nog steeds weer helemaal in een dip als ik weer ziek ben. En als het gewoon een verkoudheidje is maar ik lam amper van de kamer van de wc lopen kost zoveel energie dat ik gewoon halve weg op de grond neer plof

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 23:00

Echt heel naar zeg!
De huisarts heeft je dus niet doorverwezen en alleen antidepressiva gegeven?
Zou je het zien zitten nog eens terug te gaan naar je huisarts en een doorverwijzing te vragen?

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-20 13:58

Net weer terug van de huisarts omdat ik zo ontzettend ziek was ... blijk ik een abces in mijn keel te hebben dit heb ik een aantal jaar geleden ook gehad en omdat de huisarts geen actie ondernam in het zkh beland and het infuus nu werd ik weer naar huis gestuurd met als het nog erger wordt bel maar terug dan schrijven we wel antibiotica voor .... ik zat er helemaal doorheen aangegeven dat ik hey niet meer trek om zo vaak ziek te zijn en me zo teneergeslagen te voelen .... antwoord kijk het maar even aan ...

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 14:05

Wat knap dat je hebt aangegeven hoe je je voelt! Wel erg vervelend dat je huisarts je niet begrijpt en er niks mee doet. Is er nog een andere huisarts in de praktijk waar je heen zou kunnen? Of misschien zit er een poh (praktijkondersteuner, vaak de eerste persoon waar je terecht kunt met klachten die niet alleen lichamelijk zijn) bij de praktijk in?
Want dat je je niet goed voelt is wel duidelijk. En daar moet iemand je bij gaan helpen.

Edit: is er iemand in je omgeving die je vertrouwt en hier vanaf weet? Desnoods kan je diegene voor je laten bellen om een afspraak te maken, als je dat zelf lastig vindt.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-20 17:15

Vanmiddag toch met spoed terug bijna 40grd koorts en keel zit echt dicht nu toch een kuur meegekregen en afwachtend anders toch opname ... HA gaf aan dat mijn lichaam nu wss een deuk heeft opgelopen van de stress en dat ik rustig aan moet doen ... vw zou die terugbellen hoe het gaat

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 17:20

Bizar! Hier ervaring met een keelabces dat je dezelfde dag nog langs de kno moet om het abces uit te laten spuiten, goede ab en na een dag nog een controle bij de kno.

Misschien eens een andere huisarts regelen? Heel veel beterschap.