4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lis_Ol

Berichten: 4471
Geregistreerd: 24-08-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 00:56

Hoi meiden!
Hier momenteel beetje druk met alle voorbereidingen, zal denk de komende periode ook wat minder posten.

Ccccc: netjes dat je het voornamelijk veel bij salades heb gehouden tijdens de bbq! En net lijstje had je vandaag.

Mara: fijn dat er niks ‘engs’ uit je darm onderzoek is gekomen. En je bent weer op de goede tour bezig zo te lezen! Fijn dat je progressie merkt.
Lekker lijstje hoor!

Kimmie: wanneer was je jarig? Of bent... geen idee hoevaak je het nu gevierd heb :))

Hier gaat het opzich zn gangetje. Weekend was niet super gezond (zondag Mac :') ) maar de rest vd dag niet veel gegeten ter compensatie.
Vandaag opzich best tevreden:
O: 150 gr Griekse yoghurt met 1/2 grote appel, 15 gr müsli, kaneel en 200 ml optimel drink.
L: 2 speltboterhammen met kruidenkaas, kipfilet, rucola en komkommer. 2 pruimen.
T: 2 sultana aardbei
T: 2 snack a Jacks paprika
A; pasta el pollo van Happy italy
T: mini magnum
Totaal: (geschat, weet de pasta niet precies) 1818
B: dik 10.000 stappen en een buitenritje van 40 minuten.

We hebben zojuist toch een last minute vakantie geboekt, dus zaterdag gaan we lekker weg <3, zal dan het eten ook wel loslaten hoor. Komende dagen wil ik nog wel even strak houden, ook voor mijn huid :Y)

CCCCC

Berichten: 5152
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Den Bosch

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 09:23

Lekker Lisanne! Waar gaan jullie heen??

Hier flinke spierpijn na het crossfit avontuur van afgelopen zondag. We hebben ons wel ingeschreven en hopen donderdag weer te kunnen gaan!

Vandaag weer een dagje thuiswerken, niets nieuws onder de zon :+ Vanavond komt onze AH bestelling binnen met lekker veel groenten en fruit <3 .

O/T: Cappuccino en havermoutje met diepvriesfruit, amandelmelk en koek en speculaaskruiden
L: 2 Knackebrod met eiersalade, 2 kiwi gold
T: Shake met whey en melk
A: Kip Tandoori (Knorr)
T: Perenijsje :9

Totaal zo'n 1750 kcal.
Beweging: Ga een half uurtje yoga doen vanavond en een rondje wandelen!

Lis_Ol

Berichten: 4471
Geregistreerd: 24-08-06
Woonplaats: Drenthe

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 19:30

Ccccc: naar Tenerife <3 kijk er echt naar uit haha.
Wat goed dat je nu meer gaat crossfitten! En lekker veel vers fruit met dit weer :)

Hier weinig te melden vandaag, vanmiddag flink gezweten met een uurtje les en nu versleten haha.
O; 150 gr Griekse yoghurt met een kleine appel, 15 gr müsli, kaneel en 200 ml optimel drink.
L: 2 bruine bollen met een plak oude kaas en 1/2 avocado.
T: perenijsje, blikje redbull sugarfree
T: wasa sandwich tomaat
A: homemade Pokebowl met rijst, sla, paprika, edamame bonen, advocado, komkommer, kip, sesamzaadjes en sojasaus.
T: glas Malibu-cola, 100 gr coockie dough ijs van HD <3
Totaal: 1962
B: zo’n 12.000 stappen, uur dressuur les.

Kimmie25501

Berichten: 7593
Geregistreerd: 19-01-14

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 19:39

CCCC, netjes hoor!

Mara, ook weer goed bezig!

Lisanne, ik was 25 mei jarig. Tot nu toe heb ik het drie keer gevierd en er komen er in ieder geval nog twee aan :D
Lekker zeg!

Vandaag toch besloten om geen ui te introduceren, omdat ik toch nog wat pijnklachten heb. Maar meteen even de diëtiste gemaild om te vragen waar dat van kan komen. Nog van de tarwe of misschien de warmte? Even aankijken dus of ik morgen klachtenvrij ben, zodat ik dan wel de ui kan introduceren.
O: smoothie.
L: halve spelteierkoek, drie zuurdesem speltboterhammen met zalm met ei en roomboter met pure chocoladepasta.
T: glutenvrije toastjes met gerookte zalm.
A: speltpasta met rode saus en Parmezaanse kaas.
T: mini stukje brownie.
T: ik denk een bakje druiven.
B: 10 minuten gefietst en mijn paard verzorgd. Nou, dit voelde oprecht alsof ik een marathon had gelopen. Ik was zelfs zo kapot dat het even zwart werd voor mijn ogen := Ik heb duidelijk na twee weken niks doen flink conditieverlies. Dus ik heb vandaag geleerd, wat rustiger opbouwen :D

miramii

Berichten: 1193
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: In een hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 08:43

Hallo! Mag ik mij hier ook melden? Al jaren zit ik tussen de 78 en 82 kg met mijn 175cm. Teveel, maar wel altijd een slank middel/buik gehad, dus bijzonder weinig motivatie.. tot de zomer, en dan komt de schaamte weer. Grootste deel zit rond mijn heupen en bovenbenen. Motivatie is echt een issue, in combinatie met een echte zoetekauw. Na een zwangerschap die de boel wat oprekt is ook het laatste stukje trots verdwenen, dus nu echt maar aan de slag.

Ik merk dat ik weinig beeld heb van een goed en gezond eetpatroon. Je leest zoveel verschillende dingen die elkaar ook tegen spreken. Zo eet ik bijvoorbeeld graag brood, maar in diverse dieeten raden ze dat enorm af. In de OP hier geven ze aan dat sporten niet noodzakelijk is, in andere artikelen dat dat de key is.

Ik ben qua bewegen begonnen met een 30 dagen challenge. Iedere dag vijftien tot twintig minuten intensieve oefeningen doen. Daarnaast hoop ik z.s.m. weer te starten met paardrijden.

Eetpatroon van bijv gisteren:
O: 2 boterhammen met grilworst
T: 2 rijstwafels met pasta
L: Tosti kaas
T: banaan
A: Pasta pesto
T: 2 snoepjes en 4 stukjes chocola

Mijn man is overigens ook niet zo'n beste eter (ook wat overgewicht), en ik merk dat we door drukte snel geneigd zijn om eten te bestellen, even wat makkelijks te eten en om te snacken. Dit helpt absoluut niet qua motivatie, ik laat me dan snel overhalen tot bestellen of ga mee eten met hem.
Hopelijk motiveert deelname me hier ook wat meer om mijn best te doen. :)

Lis_Ol

Berichten: 4471
Geregistreerd: 24-08-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 18:58

Dan ben ik laat, maar niet minder gemeend; nog gefeliciteerd Kimmie Y)(^)

Welkom miramii, hopelijk kan je hier wat motivatie en inspiratie opdoen!
En het is lastig om per persoon te zeggen wat helpt om af te vallen. Zo snoep ik elke dag wel iets lekkers en val daarmee nog af/ blijf gelijk. Eet vrij veel brood en andere koolhydraten.
Gewoon voor jezelf gaan uitzoeken wat voor jou helpt.

Mijn lijstje voor vandaag:
O: eierkoek met een dun laagje chocoladepasta, 200 ml optimel drink.
T: snack a Jack paprika
L: 2 pistoletjes (1 wit en 1 bruin) met 1/2 old Amsterdam crème, 1/2 geitensmeerkaas en een hele met filet americain.
T: notenreep
A: carpaccio salade met volkoren pennen, rucola, pijnboompitten, gedroogde tomaten, parrano snippers, groene pesto en uiteraard carpaccio :9
T: 100 gr coockie douch ijs van HD
Totaal: 1794, misschien neem ik vnv nog iets kleins.

Beweging, geen idee. Heb de laatste dagen mijn horloge niet om omdat ik die niet teveel in mijn pols wil hebben staan. Maar mezelf kennende kom ik wel aan de 10.000 stappen.

Kimmie25501

Berichten: 7593
Geregistreerd: 19-01-14

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 20:53

Miramii, natuurlijk, welkom! Het is altijd even zoeken wat voor jou werkt. Hypes komen en gaan, maar het belangrijkste is om iets te zoeken wat bij jou past. De OP is samengesteld aan de hand van wetenschappelijk onderzoek en best goed kloppend. Ik zal je een lijstje geven die ik gekregen heb van de diëtiste wat eten betreft wat in de basis een fijn hulpmiddel is.
Wat moet je nu binnen krijgen op een dag?
- 200 gram fruit (meer mag altijd).
- 250 gram groente. Het liefst zo veel mogelijk 'vaste groente' en dus niet alleen maar rauwkost.
- 75-100gr vlees of vis.
- Beleg op het brood / cracker.
- Volkoren pasta / zilvervliesrijst / aardappelen.
- 4 porties volkoren brood / vezelrijk knäckebröd / roggebrood / havermout / All Bran
- 25 gram noten
- 2L vocht
- Beetje halvarine op het brood en wat vloeibare boter/olie bij de warme maaltijd.
- 400 ml zuivel.

Als ik zo naar jouw lijstje kijk, ga je al best goed in de juiste richting. Had je groente bij je pasta pesto? En gebruikte je volkoren pasta?
Verder kreeg ik nog een handige tip, je mag drie keer per dag iets kleins en drie keer per week iets groots. Je mag dus best drie koekjes op een dag, maar dan drie keer per week wat groters. Je moet het wel leuk houden voor jezelf. Nu had je twee snoepjes en vier stukjes chocola, probeer dat dan bijvoorbeeld bij één snoepje en twee stukjes chocola te houden. Zo kun je wel wat lekkers eten, maar niet te veel.
Verder is het ook handig om naar lijstjes van anderen in het topic te kijken. Daar kun je vaak ook veel inspiratie uit halen. Ten slotte is sporten zeker gezond, maar zorg dat je ook rustdagen inplant voor jezelf zodat je lichaam kan herstellen.
Hopelijk kun je hier veel motivatie en inspiratie opdoen!

Dankjewel Lisanne!

Vandaag toch maar begonnen met het introduceren van ui, ik kijk even aan hoe het gaat met de klachten. Mijn hypnotherapeut vroeg me of ik was afgevallen, dus daarom even gecheckt. Inderdaad sinds de laatste keer twee kilo eraf. Helaas voor mezelf vind ik het jammer dat ik dus nog steeds niet kan zien wat anderen zien, ondanks dat ik zo m'n best doe wat betreft zelfacceptatie. Ik heb dus nog steeds iets meer stapjes te zetten dan ik dacht.
O: lactosevrije vanillieyoghurt met zelfgemaakte granola en blauwe bessen.
T: speculaasje.
T: halve spelteierkoek.
L: salade met tonijn.
T: aardbeien.
T: zuurdesem speltboterham met roomboter en pure chocoladepasta.
A: broodje hamburger met dus 1 eetlepel rode ui haha, ik ben heel benieuwd.
B: helaas weer niks.

miramii

Berichten: 1193
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: In een hutje op de hei

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 21:45

Dankjewel voor je lijstje, dat helpt inderdaad wel. Dit klinkt als best wel veel, is dit een "normaal" eetschema? Het concept van minder binnenkrijgen dan je inneemt klinkt veel simpeler dan het is geloof ik :o

&Yes! Als ik kook is het eigenlijk altijd wel met groenten. Voor Pasta pesto: 500 gr Champignons, 500 gr boontjes voor, 200 gr kip, ui, knoflook, pesto en magere kookroom.

Vandaag:
O: 1 perzik, halve banaan en 1 kiwi
L: drie boterhammen met appelstroop en kaas
T: 2 rijstwafels met pasta
A: kip tandori met komkommer en wortel.
T: yoghurt met een handje cruesli

En dan nog twee bekers limonade, een kop thee en twee bekers melk.

Ik heb volkoren pasta en wraps wel geprobeerd, maar vond ze niet echt lekker. Brood is idd altijd wel volkoren.

m9ara

Berichten: 936
Geregistreerd: 19-08-10

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 07:03

@Lisanne, oh wat heerlijk dat jullie een vakantie hebben geboekt! Super fijn vooruitzicht! De laatste voorbereidingen en dan lekker genieten :)

@CCCCC, is de spierpijn al wat weggetrokken haha?

@Kimmie, Hoe gaat het met het introduceren van ui? Vergeet niet dat jij jezelf elke dag ziet en daardoor 2kg minder waarschijnlijk voor jezelf ok gewoon minder opvalt! Je bent goed op weg met zelfacceptatie, dus zie het niet teveel als domper :)

@Mirami, welkom! Bij afvallen draait het uiteindelijk inderdaad om meer verbranden dan je binnenkrijgt. Het is inderdaad makkelijker gezegd dan gedaan :D Ik ben geen voorstander van bepaalde ‘normale’ producten schrappen. Dat je niet moet leven op chips is logisch, maar brood past prima in een normaal voedingspatroon. Ik zou wel adviseren je portiegrootte eens te monitoren. Jouw laatste lijstje kan bijv. qua kcal heel netjes uitpakken, maar ook enorm hoog zijn. Een heel dun laagje pasta op een rijstwafel zal zo’n 50kcal zijn, besmeer je hem echter volledig dan is dit al snel 150kcal. Hetzelfde met cruesli. 10gram zal ongeveer 45 kcal zijn en als je 10 gram afweegt is dat echt niet veel -O- Dit kan in je resultaat een enorm verschil maken :)

Hier gaat het goed! Ik ben enorm benieuwd naar de weegschaal na twee weken morgen! Ik begin het idee te krijgen wat ‘droger’ te worden dus dat is mooi! Nu aan mezelf de opdracht om niet door te slaan en op tijd weer naar kcal voor onderhoud of licht bulken te gaan :)

Lijstje voor vandaag (rustdag, alleen paardrijden)
O: Zelfgebakken gezonde wortelcake
T: Smart bar crunchy, nectarine
L: 1 sandwich van speltboterhammen, ham, rookvlees en tomaat. 1 speltboterham met kaas en mosterd
T: pakje petit beurre koekjes
D: Kip met ananas uit de oven, aardappeltjes, aubergine
T: 100gr magere kwark met een 1/2 kandijkoekje, cacao nibs en 5gr walnoten
Totaal 1958 kcal

Kimmie25501

Berichten: 7593
Geregistreerd: 19-01-14

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 20:00

Miramii, dit is wel redelijk normaal inderdaad. Het is goed om in je hoofd te houden dat afvallen niet betekent zo weinig mogelijk eten. Supergoed die groente! Je moet natuurlijk geen eten gaan eten dat je niet zo lekker vindt. Probeer dan de inname van witte pasta en wraps een beetje te beperken. Zie het echt als iets lekkers (één van de drie grote lekkere dingen per week), zodat je het niet iedere dag gaat eten.
Ik ga idd ook mee met wat Mara zegt! Ik zou die pasta inderdaad ook zien als een klein lekker onderdeeltje, zo kun je dus prima twee rijstwafels met pasta eten en een blokje chocola, maar is meer in het begin nog niet slim. Niet dat ik me daar altijd aan hou, maar het is wel een goede richtlijn.

Lisanne, geniet van de komende tijd!

CCCC, hoe gaat het met je spierpijn?

Mara, tot nu toe gaat het goed en nog geen echte klachten gehad. Dus dat is heel fijn. Je hebt zeker gelijk. Het zou makkelijk zijn als alles snel ging en ik vanzelf minder streng werd voor mezelf, maar dat is toch moeilijker dan het lijkt.

Vandaag tweede dagje ui introduceren, ging nog steeds prima. Nadat ik een hele grote deadline had ingeleverd van het hele jaar, kreeg ik even een mini vreetbui :D
O: smoothie.
T: rijstwafel met kipfilet.
L: vier zuurdesem speltboterhammen met boter en kaas, zes cherrytomaatjes.
T: frambozen.
T: paar plakjes kaas.
T: speculaasje en vier blokjes chocola.
A: 75g speltpasta met rode saus en Parmezaanse kaas. Nu 36 gram uit toegevoegd, dus ik ben heel benieuwd.
T: 2 blokjes pure chocola.
T: ik weet nog niet wat, even kijken waar ik zin in heb.
B: voor de verandering weer niks. Straks gaan sporten wordt vrees ik heel zwaar als dat weer mag -O-

CCCCC

Berichten: 5152
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Den Bosch

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 09:20

Lisanne: Oh wat lekker Tenerife!!

Mirami: Welkom! Je hebt al goede tips gekregen zie ik! Ik probeer 2 'snoepmomenten' in te plannen per week. Zo heb ik woensdag een bakje chips gehad en ga ik morgen naar een concert waar we een borrelplankje hebben. Verder probeer ik wel echt voor de gezonde dingen te kiezen.

Kimmie: Netjes hoor die 2 kg. Jammer dat je het zelf nog niet ziet, hopelijk komt dit snel! Fijn dat het met ui goed gaat tot nu toe! Ah joh soms mag je die spanning best loslaten door iets te snoepen, is toch niet erg. Verder vind ik je lijstje netjes.

Mara: Goed te horen dat het lekker gaat. Was de weegschaal lief vanmorgen?


Ik was even een paar dagen offline! 2 dagen op pad geweest voor werk en dat zijn altijd lange dagen. Op zich prima gegeten wel! Gisteren weer naar Crossfit geweest, weer helemaal kapot gegaan :+ Vind het wel enorm leuk! En bijna 600 kcal verbrand in een uurtje. De spierpijn begint alweer te komen..

Vandaag ben ik een ochtendje thuis aan het werk (ik heb een halve dag vrij genomen), vanmiddag ga ik even een powernap doen want slecht geslapen en een cadeau scoren voor een vriendinnetje die jarig is. Vanavond even spoedtesten voor het concert morgen en daarna verjaardag van het jarige vriendinnetje.

Vanmorgen ook gewogen, -0,2 ten opzichte van vorige week. Niet veel, maar zolang het naar beneden gaat ben ik blij.

Lijstje vandaag:
O/T: Cappuccino en een bak kwark met frambozen, aardbeien, blauwe bessen en granola
L: Ik denk 2 of 3 ovenbroodjes met kipfilet en eiersalade
T: 2 kiwi gold
A: Eet bij het jarige vriendinnetje, volgens mij maakt ze shakshuka
T: Vast een paar drankjes en wat olijfjes of zo!

B: Uurtje wandelen in de pauze, verder HEEL VEEL spierpijn :+

miramii

Berichten: 1193
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: In een hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 11:14

:o maar dat zou inhouden dat je avondeten dus ook je "snoepmoment" is omdat je geen volkoren wraps neemt?

Wat voor avondmaaltijden maken jullie gemiddeld dan?
Ik kook tegenwoordig met veel meer ui, knoflook en kruiden ipv sausen. Maar in de basis eten we vrij veel rijst, wrap, ovenschotel of Pasta gerechten. Het simpele droge Aardappels, broccoli en vlees is niet bepaald aan mij besteed. Wel een manier om zo min mogelijk te eten :=

Hoe zien jullie het, dieet je of creëren jullie een levensstijl oid?

@kimmie wat fijn, twee kilo is echt al veel, daar mag je best trots op zijn! Hoe bedoelde je: meer is in het begin nog niet slim?
Ik doe inderdaad een heel dun laagje en dan twee rijstwafels op elkaar (een droog, de ander met een beetje pasta dus) Zelfde bij limonade, inimini laag om het water net een betere smaak te geven. Rijstwafels, ontbijtkoek of een cracker zie ik zelf wel als gezond tussendoortje (naast fruit natuurlijk) :+.

Gister:
O: 2 volk boterhammen met grilworst
T: 1 banaan
L: 2 volk boterhammen met kaas
T: 1 snelle jelle zonder suiker
A: Pasta met paprika-tomaat saus

Heb enorm de neiging moeten onderdrukken om een ijsje te halen haha. Vandaag tot op heden alleen water gehad. Ik denk een brood bij de lunch, fruit tussendoor en een patatje als avondeten. Heel gezond :+
Ik woog gisteravond overigens -0,5 kilo. Maar het blijft altijd interessant of dat met inspanning of met hormonen te maken heeft :').

Kimmie25501

Berichten: 7593
Geregistreerd: 19-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 18:28

CCCC, ui is uiteindelijk helaas niet helemaal lekker gegaan. Kreeg toch wel weer klachten. Niet zo heftig als bij tarwe, maar wel aanwezig.
Goed bezig jij zeg!

Miramii, hmm dat is ook wel lastig ja. Dan zou ik je echt aanraden om kcal te gaan tellen, omdat in wat jij noemt vaak meer kcal zitten. Daar zul je dan minder van kunnen eten dan aardappels/groenten/vlees. Bedenk wel dat afvallen niet betekent zo weinig mogelijk eten. Ik creëer echt een levensstijl. Ik hoef ook eigenlijk niet meer af te vallen, maar ben in dit topic blijven hangen, omdat het gewoon gezellig is én omdat ik nu een bepaald dieet volg, waarbij soms tips qua eten wel fijn zijn.
Meer snoepmomenten in het begin is nog niet slim bedoelde ik. Ontbijtkoek zit best veel suiker in; is dus niet per se supergezond. Natuurlijk prima om eens te eten. Naast fruit kun je bijvoorbeeld ook een handje noten eten of zelf iets bakken met gezonde producten.
Als ik nu naar je lijstje kijk, mis ik nog zuivel. Dat zou je nog kunnen aanvullen. Verder zeker netjes!
Maar euhm, wat jij als laatste benoemt is echt niet goed. Ik kan het niet vaak genoeg zeggen, maar afvallen is niet enorm weinig eten. Dat is totaal niet gezond. Ik hoop niet dat dit bewust was -O-
In hoeveel tijd was die halve kilo?

Met mij gaat het wel redelijk nu. Ui ging uiteindelijk niet helemaal lekker, maar heb het wel afgemaakt. Beetje jammer. Verder heeft paard een flinke wond, dus hele weekend stress gehad om dat allemaal te verzorgen enzo. Lijstje vandaag is typisch weekend.
O: twee zuurdesem speltboterhammen met pure chocoladepasta.
T: kwart spelteierkoek.
L: kwart spelteierkoek, vier zuurdesem speltboterhammen met boter, rosbief, gekookte ham, aardbeien en roomboter met pure chocoladepasta.
T: handje ongezouten pinda's, restje gezouten macademianoten en klein handje naturelchips.
A: weet ik nog niet zo goed. Heb eigenlijk helemaal geen trek, dus ik wacht even af of dat nog komt. Skippen is natuurlijk niet slim, dus ik kijk even wat ik nog ga pakken.
B: allebei de paarden verzorgd en 10 minuten gefietst.

m9ara

Berichten: 936
Geregistreerd: 19-08-10

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 08:49

@CCCCC, Wat goed bezig met de crossfit! Super dat je het zo leuk vind. Naar welk concert was je geweest? Heerlijk dat dat steeds meer kan weer he!

@Miramii, Voor mij is gezond eten wel een levensstijl. Ik vind het gewoon heel belangrijk en fijn om voldoende groente en fruit, niet al te veel suiker, etc. binnen te krijgen. Echter zit ik er verder niet heel strikt in. Voor mij is pasta bijv. geen snoepmoment. Ik vind ook dat het haalbaar en leuk moet blijven. Afvallen hoeft in mijn optiek ook helemaal geen strafkamp te zijn :) Ik zou dus echt op zoek gaan naar wat goed bij jou past. Wat heb jij nodig om niet af te haken na een korte periode?
Ik ga wel met Kimmie mee, afvallen betekent niet dat hoe langer je niets eet/zo min mogelijk eet, hoe beter je bezig bent. Vasten is een van de methodes natuurlijk, maar hier zou ik me dan eerst goed in verdiepen. Ik ben er geen voorstander van. Ik zou je BMR berekenen en daar dan iets boven gaan zitten (afhankelijk van je beweging) qua kcal inname.

@Kimmie, Balen dat de ui uiteindelijk niet helemaal lekker ging.. Enig idee of het echt de ui was of nog een 'restje' buikpijn omdat je vooraf ook wat klachten had? Wat balen van je paard.. Wat is er gebeurd?

Hier was de weegschaal niet zo lief vrijdag :Y) +0,3, terwijl ik in kcal omlaag was gegaan ten opzichte van de vorige weken en daarmee wel afviel. Ik maak me er dus niet druk om. Het zal waarschijnlijk een combinatie warmte/hormonen etc. zijn. Ik ben namelijk wel tevreden met ontwikkeling in de spiegel :)

Ik denk dat ik nog een paar weken de focus op gewichtsafname houd en daarna of switch naar gewichtsbehoud of weer naar lean bulk. Ik wil aan de ene kant heel graag weer focussen op spieren opbouwen, maar voor de zomer ook graag zo strak mogelijk zijn.. Lastige keuze :D

Het weekend is iets te gezellig geweest :+ Zaterdag bbq bij vrienden en gisteren iets meer wijntjes gedronken dan de bedoeling was tijdens de EK wedstrijd. Vandaag dus heel even een pas op de plaats.
O: Ontbijttaartje van o.a. banaan, cacao en speltvlokken
T: Smart bar crunchy, nectarine
L: 1 speltboterham met kastanjechampignon, rookvlees en oude kaas uit de oven, 150gr magere kwark met walnoten, cacaonibs en een half kandijkoekje
T: 2 rijstwafels met kaas
D: Panzanella met o.a. mozzarella light, aardbei, balsamico en tomaat
T: 2 speltcrackers of halotop ijs
Totaal 1800 kcal

CCCCC

Berichten: 5152
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Den Bosch

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 09:14

Mirami: Ik ben het eens met Kimmie, je moet wel echt genoeg eten. Dus alleen wat brood, fruit en frietjes is echt te weinig! Probeer vooral de 'gezonde' dingen te nemen. Misschien kan je ontbijten met havermout of kwark met fruit o.i.d. En tussendoor inderdaad noten, of groenten met hummus, of een appeltje met pindakaas. Er is zoveel om uit te kiezen! :D

Kimmie: Wat rot van je paard! hoe is het gekomen? (misschien heb ik het gemist, sorry daarvoor!) En ook echt balen dat ui niet zo lekker ging.

Mara: Ik ben naar Racoon geweest <3 Was mega leuk. Jouw weekend was net als de mijne :+ Af en toe moet dat kunnen hé.

Mijn weekend was ook niet best. Vrijdag had ik een verjaardag en die liep nogal uit de hand.. Eindstand 3 wijntjes en 3 gin tonics verder. Zaterdag katerrr haha! Die dag weinig gezonds gegeten en in de avond concert. Daar frietjes met truffelmayo gegeten en 2 cocktails gedronken.

Gisteren ging ook mwah, nog steeds een kater ( :+ ) In de avond weer friet (want dat doen we altijd op zondag). Alle dagen wel veel bewogen, dus dat maakt het nog een klein beetje positief.

Vandaag weer vol goede moed!
O/T: Cappuccino en een bak havermout met rood fruit
L: 3 gebakken eieren op 2 boterhammen :9
T: Cappuccino en een banaan
A: Pasta
T: Handje ongebrande/ongezouten noten

Totaal: 1773 kcal
Beweging: uurtje wandelen (of in de pauze of na het avondeten, ligt aan de warmte) en misschien ga ik een uurtje naar open gym vanavond

Kimmie25501

Berichten: 7593
Geregistreerd: 19-01-14

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 18:29

CCCC, wat goed bezig met het sporten! Je hebt niks gemist hoor haha, ik had nog geen verdere info gegeven.

Mara, dat weet ik dus niet eerlijk gezegd. Daarom ga ik ui denk ik later nog eens testen. Paard heeft waarschijnlijk zijn been opengehaald aan een scherpe rand aan de voerbak.

Vandaag weer even een rustdagje, voordat ik morgen begin met het introduceren van knoflook.
O: lactosevrije vanilleyoghurt met zelfgemaakte granola en 40 gram blauwe bessen.
T: handje ongezouten pinda's.
L: vier zuurdesem speltboterhammen met roomboter, kaas, gekookte ham, rosbief en pure chocoladepasta.
T: kwart spelteierkoek.
T: aardbeien.
T: twee glutenvrije crackers met boter met kaas en pindakaas met aardbeienjam.
T: klein beetje naturelchips.
A: groenten van de bbq en een varkenslapje.
T: nog geen idee.
B: 40 minuten fietsen, 20 minuten oefeningen en paard verzorgd.

miramii

Berichten: 1193
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: In een hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 19:50

Wat vervelend dat je er zo'n last van hebt Kimmie! Kunnen ze geen allergietest doen oid?

@ccc thanks voor het meedenken! Helaas ben ik ook wel een beetje een pietleut met eten. Brood of vanilleyoghurt gaat nog goed, maar normale yoghurt is echt te zuur in de ochtenden. :+ Super goed bezig met sporten en feesten haha! Moet kunnen toch, alleen de kater erna is nooit zo vriendelijk. :')


Overigens eet ik niet standaard zo hoor. Vrijdag is mijn vrije dag en dan kom ik meestal wat trager op gang. Gisteren 4 boterhammen met kaas, als avondeten een salade, yoghurt, banaan, appel en rijstwafels. En eindelijk weer een heerlijke buitenrit van twee uur gemaakt. <3

Vandaag:
O: boterham met kaas en melk
L: Tosti kaas en een bolletje 100% pindakaas
T: perzik en twee rijstwafels
A: spinaziecurry
T: appel

Niet zo heel veel bewogen vandaag, druk op het werk. En nog trouw bezig met mijn 30 dagen challenge. Was wel weer even afzien op zo'n warme dag haha.

CCCCC

Berichten: 5152
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 11:51

oliebol ik had een heel bericht geplaatst en toen was ie weg ;(

Kimmie: Hoe is het nu met je paard? En hoe ging de knoflook toevoegen?

Mirami: Al een stuk beter lijstje dan de vorige! Welke challenge doe je?

Ik ben gisteren weer naar crossfit geweest en heb iets meer gegeten dan gepland (2200 kcal). Vandaag mega spierpijn, dus lekker rustig aan.

O/T: Cappuccino en een krentenbol met kaas
L: Krentenbol met kaas en een smoothie van melk, eiwitpoeder, fruit en havermout
T: Perenijsje
A: Wilde zalm, broccoli en zoete aardappel
T: 2 blokjes pure chocolade :9

Rond de 1700 kcal, ga zo een uurtje wandelen :D

m9ara

Berichten: 936
Geregistreerd: 19-08-10

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 11:36

@CCCCC, Super gaaf zeg!! Ik kan me voorstellen dat het super was. Als je flink fanatiek bent geweest met crossfit is 2200 kcal nog hartstikke netjes. Dan kan je lichaam ook nog een beetje oke herstellen :)

@Kimmie, Hoe gaat het introduceren van knoflook? Ik hoop dat het je goed afgaat, dat is toch lastig te controleren buitenshuis.Hoe gaat het met je paard?

@miramii, Ik heb door je lijstjes het idee dat het je lukt om steeds wat bewuster te kiezen! Onder anderen met fruit en groente. Sporten is inderdaad heftig nu! Maar goed dat je het vol houdt.

Hier gaat het prima. Vanochtend gewogen en iets eraf deze week. Het gaat in gewicht niet zo snel als ik had gedacht na mijn bulk, maar het grappige is dat ik mezelf in de spiegel echt al een stuk droger vind. Zo zie je maar dat de weegschaal lang niet alles zegt!

Ik heb het racefietsen ook weer lekker opgepakt! Hopelijk blijft de voorspelde regen niet te lang, zodat ik daar lekker mee bezig kan blijven. Vanochtend ging het sporten (krachttraining) even wat minder, maar dat komt misschien ook door de hitte..

Lijstje vandaag:
O: homemade pancakes met kwark en bramen
T: Myprotein filled cookie, 130 gr galiameloen
L: Restje stokbrood met kaas, tomaat en runderrookvlees, 2 speltcrackers met cacao pinda pasta
T: 3 rijstwafels met pindakaas
D: Baked pasta met ricotta, prei en spinazie
T: 100gr magere kwark met kandijkoekje, walnoot en pure chocolade
Totaal 2341 kcal

Lis_Ol

Berichten: 4471
Geregistreerd: 24-08-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 11:08

Hoi meiden!

Wat een rust hier, ik kom ook weer onder mijn steen vandaan ( of van mijn roze wolk _O- )
Onze bruiloft was echt waanzinnig, nog veel mooier en beter dan we van te voren hadden gehoopt. Weer was perfect, de sfeer was goed en we hebben echt super genoten <3
Afgelopen vrijdag op zaterdag nacht terug gekomen uit Tenerife, echt zo onwijs genoten.
Ook echt super veel gegeten en cocktails gedronken, dus ik vreesde wel een beetje voor de weegschaal haha.
Gelukkig viel het mee, zaterdagochtend 63.2 en vanmorgen alweer 62.0, dus zal voornamelijk veel vocht geweest zijn.
Vanaf vandaag het ‘gezondere’ eten weer oppakken en weer netjes met jullie mee kletsen!

Ga vandaag weer werken na mn vakantie, dus ook makkelijker herpakken denk ik
Mijn lijstje voor vandaag:
O: 150 gr Griekse yoghurt met 1/2 appel, 15 gr müsli, kaneel en 200 ml perzik sinaasappel drink.
T: noten reep
L: 2 bruine bollen met gebraden gehakt en kiprolade
T: twix salted caramel, blikje redbull sugarfree
T: 150 gr witte druiven
A: salade bowl met kip pesto (van de jumbo)
T: liga evergreen
T: 250 gr stracciatella magere kwark, 3 maïs wafels paprika.
Totaal: 1881.
Qua beweging geen idee, mijn smart watch is leger als leeg, dus die doe ik straks weer om als ik ga werken.

Oh en deze kan en wil ik niet voor jullie achter houden :D de eerste foto die ik heb gehad van onze fotograaf hihi. Afbeelding

miramii

Berichten: 1193
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: In een hutje op de hei

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 18:48

Wauw! Wat een mooie foto! En wat een mooi figuur! <3

CCCCC

Berichten: 5152
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Den Bosch

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 09:42

Wat een mooie foto Lisanne! En fijn dat jullie zo'n droombruiloft hebben gehad!! <3

Ik ben even heel druk met werk/sport/vrienden/familie geweest afgelopen weekend! Ik zal vanmiddag weer even lijstjes posten :D

Lis_Ol

Berichten: 4471
Geregistreerd: 24-08-06
Woonplaats: Drenthe

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 13:39

Dankjewel meiden <3
We krijgen deze week alle foto’s, kunnen we alles weer mooi herbeleven.

Klinkt wel als een gezellig weekend Ccccc :D

Hier tevreden over gister. De maïswafels en Liga evergreen niet gegeten, maar wel een omelet en stroopkoek. Kwam uiteindelijk uit op 1919 :)

Vandaag:
O: 150 gr Griekse yoghurt met 1/2 appel, 15 gr müsli, kaneel en 200 ml optimel drink.
T: 2 snack a Jack paprika
L: speltcracker met geitensmeerkaas, 2 speltboterhammen met gebraden gehakt en kiprolade
T: twix salted caramel en blikje redbull sugarfree
T: 2 sultana aardbei
A: macaroni met gehakt groente en kruiden, beetje parrano kaas
T: 150 gr witte druiven
T: 250 gr stracciatella kwark, stroopkoek
Totaal: 1913
B: zit nu op 7.000 stappen en ga zo werken. Heb ook al 45 minuten paard gereden :)

little_birdy
Berichten: 12234
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 14:57

Lis prachtige foto !!
Ik heb geen mooie lijstjes om te delen want hou het niet meer bij .
En dat gaat echt heel goed . Verder ook weinig te delen al lees ik wel alles mee

Kimmie25501

Berichten: 7593
Geregistreerd: 19-01-14

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 19:14

Miramii, helaas niet, dit is eigenlijk mijn allergietest. Ik volg een Fodmap dieet waarin je één voor één allerlei producten test om te kijken of je er last van hebt.
Je hebt al een stuk beter lijstje dan de vorige! Bewuster kiezen gaat geloof ik steeds beter.

CCCC, het gaat gelukkig goed! Hij is erg vrolijk en heeft nergens last van. De wond is nog steeds best flink open, maar hij wordt langzaam minder diep. Het was natuurlijk ook een enorme wond en omdat hij niet gehecht kon worden, duurt het herstel veel langer. Knoflook toevoegen ging goed! Maar hele lichte klachten gehad, dus dat is heel positief.
Super zeg! Klinkt als een gezellig weekend ;)

Mara, hoe bedoel je buitenshuis? Ik ben namelijk naar mijn idee niet weggeweest haha!

Lisanne, wauw! Wat een prachtige foto! Je straalt en ziet er echt fantastisch uit!

Deze week begonnen met het introduceren van lactose. Gisteren een beetje aan de diarree en ook echt iedere keer rennen :') Vandaag tot nu toe nog nergens last van. Even afwachten dus.
O: 200 ml halfvolle yoghurt met 40 gram blauwe bessen, handje zelfgemaakte granola en paar schepjes suiker.
L: halve spelteierkoek met boter en kaas, 3 zelfgesneden zuurdesem speltboterhammen met boter en gekookte ham, pindakaas met komkommer en boter met hagelslag.
T: snee droog zuurdesem speltbrood.
T: bakje naturelchips en glas cranberrysap.
A: zelfgemaakte ovengebakken quinoa met spinazie en kaas.
T: moet ik nog even bedenken.
B: allebei mijn paarden verzorgd en 10 minuten fietsen.

Ik mag trouwens vanaf volgende week weer gaan sporten *\o/* Superveel zin in, dus ik heb mijn personal trainer al een berichtje gestuurd, zodat ik wel onder begeleiding rustig weer kan beginnen.