Allereerst zo wat een reacties! Hier ben ik blij mee 
Luf_Midnight schreef:Hier inmiddels groot en deels koolhydraatarm. Door dat we smokkelen gaat het afvallen niet zo snel als dat ze schrijven maar dat is in ons geval ook niet direct de reden.
We aten weinig groente en fruit en moesten echt gezonder gaan leven.
Ik vind de recepten allemaal erg lekker
Hier ook weinig fruit, wel dagelijks groente. Partner heeft een zwaar beroep dus ik denk dat zijn cheat brood tussen de middag is (kan ook kha)
Palmera schreef:Met ieder dieet, discipline en voldoende sport kun je afvallen.
Maar vooral de discipline lopen de meeste mensen op vast. En dan maakt het niet meer uit welk dieet je volgt, dan zullen het gewoon niet het aantal kilo's worden die je kwijt wilt raken.
Daarom probeer ik nu deze manier, omdat het d.m.v. diëten al effectief (en gezond) is. Wij hebben vrij zwaar werk en lange dagen, dus daarna nog een uur in de sportschool zien we sowieso niet zitten. We lopen en fietsen inmiddels wel
hesterve schreef:Kijk eens op gobento ( op Facebook maar ze hebben misschien ook wel een website)voor een goede uitleg wat hoe het werkt. Denk eraan dat je een omslag moet maken in je leefstijl om af te vallen en gezonder te eten. Er zijn genoeg lekkere recepten maar blijf nadenk wat( en hoeveel ervan) je op eet
Ik ga eens kijken!
madeliefw schreef:Ik ben vorig jaar 10 kilo afgevallen met kha en nu prima gezond slank gewicht weer terug na 2 zwangerschappen. Je moet echt flink doorzetten maar ik heb geen hongergevoel gehad. Ik heb er niet bij gesport, wel dagelijks gefietst naar het werk. Ik heb het onder begeleiding van een diëtist gedaan,dat is echt een aanrader. Goede tips, eetschema, en stok achter de deur. Overigens heb ik wel kh gegeten maar veel minder, volkorenproducten en de tussendoortjes allemaal kha.
Ik wil het eerst zelf uitvogelen en zoeken. (Ik vind dingen uitvogelen wel leuk)
Mocht het weinig opleveren is diëtist natuurlijk een optie.
Wel respect dat je zoveel afgevallen bent!
Benthhh schreef:Ik heb ook een positieve ervaring. Ben nu weer begonnen want na een vakantie was het een beetje in de slop geraakt. Nu ander werk waardoor ik veel meer controle heb op mijn eten + khd arm en het voelt zoooo goed! (Werkte eerst in horeca, vandaar)
Soms moet je een beetje omdenken, maar als je dat een beetje door hebt, besef je je dat je best veel wel kunt eten ipv wat niet.
Vind ik dan, haha.
Nouja op pasta en brood na zijn wij ook helemaal geen rijst/aardappeleters.
We eten juist graag vis vlees en groente dus in dat opzicht hoop ik dat we er voordeel uit halen...