Onregelmatige menstruatie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

TinkerTreas

Onregelmatige menstruatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-20 12:39

Ik ben nu 39 jaar en sinds de geboorte van mijn jongste zoon (nu 3,5) rommelt het een beetje met mijn menstruatie.
Vroeger kon ik er altijd de klok op gelijk zetten, maar nu is het de ene keer wat vroeger en de andere keer wat later.
Vorige keer was ik 3 dagen overtijd (leuk als je nog niet zo lang een relatie hebt :roll:)
En nu weer 3 dagen overtijd en niet het gevoel dat er vandaag of morgen iets aan zit te komen.
Verder eigenlijk geen klachten ervan. Is dit iets om met de huisarts te bespreken, of is dit normaal dat het op mijn leeftijd wat veranderd?

Vanmorgen voor de zekerheid een testje gedaan, maar die is echt hartstikke negatief. Dus dat is het niet :D
Ik gebruik trouwens geen anticonceptie, omdat ik erg gevoelig ben voor hormonen.

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 12:42

hier zelfde leeftijd, geen kids, geen hormonen, regelmatig 2/3 dagen te vroeg tot regelmatig 7 tot 10 dagen te laat. heel lastig.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 12:47

Het begon bij mij ook op die leeftijd te veranderen. :j Nu ben ik 44. Tussenin ben ik weer een tijd regelmatig geweest en sinds een paar maanden begint het opnieuw te rommelen. Ik wijt het aan de overgang.

TinkerTreas

Re: Onregelmatige menstruatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-20 12:49

Ok, het is niet heel vreemd dan op deze leeftijd?
Ik vind mezelf eigenlijk nog wel een beetje jong voor de overgang hoor :+
Maar goed, het is vooral lastig.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 12:52

Ja, ik vond mezelf ook wat jong. Nu ben ik aan het idee gewend en voor mij kan het niet vlot genoeg gaan. :P

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 13:04

Je zou eens kunnen kijken naar pcos, dat gaat ook gepaard met onregelmatige menstruatie.
Ik zit nu op cyclusdag 34 wat voor mij ook wel lang is en zit nog steeds niks aan te komen.
Ik heb ook een diagnose PCOS

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 22:33

De overgang kondigt zich aan met heftiger menstruatie, niet met onregelmatigheid.

En ik vind 39 wel vroeg voor mogelijke overgangsverschijnselen.

Ik heb een tiental jaren een cyclus van exact 28 dagen gehad, en een periode een wat langere cyclus.
Wat mij verder niet onbekend voorkomt is dat als er bijvoorbeeld op vrijdag iets belangrijks is, dat ik dan op zaterdag ongesteld werd.