Alopecia Androgenetica. Mensen met een haarwerkje?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SvS88

Alopecia Androgenetica. Mensen met een haarwerkje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-20 21:06

Beste bokkers,

Ongeveer een jaar geleden is bij mij Alopecia Androgenetica vastgesteld. Ik merk dat ik mijzelf steeds onzekerder ga voelen, al zegt iedereen in mijn omgeving dat het nog niet zo opvalt.. Ik vroeg mij af of er meer bokkers zijn met deze ziekte? Hoe gaan jullie ermee om? Ik ben ook benieuwd of jullie aanbevelingen hebben voor waar ze goede haarwerken hebben?
Ik zag dat er wel wat topics geopend zijn in het verleden, maar die zijn allemaal vrij oud..

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 22:51

Zelf niet wel een goede vriendin. Zij is nu voor de tweede keer haar, haar verloren en heeft nu gekozen voor een haarwerk. Zij heeft dus wel een andere variant van alopecia. Ze heeft er over geschreven op haar blog.

https://dealgemenewanhoop.wordpress.com ... ia-areata/

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 16:31

Hi TS,

Mijn moeder heeft na het ondergaan van chemotherapie en het slikken van medicatie vele jaren later nog steeds amper haar. Zij heeft al jaren haarstukken van Dierking Haarinstituut. Die zijn echt ontzettend mooi!

Anoniem

Re: Alopecia Androgenetica. Mensen met een haarwerkje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 16:34

Ik had areata 2 jaar geleden. Heb daarvoor injecties gehad die super werkten. Was er denk ik ook optijd bij. Merk wel dat ik het ook op m'n benen heb, want daar is haar gwn foetsie.

Maar m'n hoofd haar maakte me zo onzeker. De helft was weg, dus een flut staartje, altijd vast nooit Los durven. Jakkes. Pruiken/haarstukjes dus thank God geen ervaring mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 16:40

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 16:50

Ik heb ook alopecia androgenetica en heb 3 haartransplantaties ondergaan. Het is niet goedkoop, maarhet resultaat mag er zijn.

Ik zit soms te twijgelen over een haarwerk, maar ik wil er nog niet aan beginnen. Ik wil zo lang mogelijk met mijn eigen haar doen.

Ken je micro hair pigmentation? Wellicht is dat een mooie "tussenstap"

Maar het blijft natuurlijk gewoon kl*te! :(:)

SvS88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-20 17:24

lenaa_tje schreef:
Zelf niet wel een goede vriendin. Zij is nu voor de tweede keer haar, haar verloren en heeft nu gekozen voor een haarwerk. Zij heeft dus wel een andere variant van alopecia. Ze heeft er over geschreven op haar blog.

https://dealgemenewanhoop.wordpress.com ... ia-areata/

Bedankt voor de link zal het eens rustig doorlezen! :)

SvS88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-20 17:36

@Fortitude Bedankt voor de tip, ga zeker eens even op de website kijken!

@Emmaa_ Thnx, Ga hem zeker bekijken!

@Gimme_Joy Wauw, ik wist niet dat dit voor vrouwen ook mogelijk was! Mij werd altijd verteld dat dat niet kon... :( Ga er eens over informeren!
Micro hair pigmentation ken ik niet, zal ik ook eens even wat over gaan inlezen :o
Hoe ga jij er mee om? Heb je het inmiddels een beetje kunnen 'accepteren', voor zover dat gaat?

Tot nu toe spreekt een haarwerk mij eigenlijk het meest aan, dus als er nog meer suggesties voor goede klinieken zijn hoor ik dit graag :))

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 22:36

Het ligt eraan hoeveel haar je hebt in het donorgebied en hoeveel nog in het ontvangstgebied. Ik zou er zeker even een belletje aan wagen. Ik ben behandelt bij Hair Science Institute. Je kan een vrijblijvend consult aanvragen.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik me er niet zo druk over maak. Ja het is poedersuiker en ja ik ben ontzettend jaloers op mensen met een volle bos haar. Maar aan de andere kant heb ik er niet een minder leuk leven door. Ik sta voor de klas en krijg zo nu en dan opmerkingen van leerlingen. Maar als ik het uitleg zijn ze allemaal vol respect. Ik heb nog nooit een nare ervaring gehad met reacties ofzo. Ergens op bokt is nog wel een topic te vinden van één van mijn behandelingen. Heb hier wel alvast een foto van het resultaat na 1 en na 2 transplantaties:
Afbeelding

SvS88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-20 21:47

Gimme_Joy schreef:
Het ligt eraan hoeveel haar je hebt in het donorgebied en hoeveel nog in het ontvangstgebied. Ik zou er zeker even een belletje aan wagen. Ik ben behandelt bij Hair Science Institute. Je kan een vrijblijvend consult aanvragen.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik me er niet zo druk over maak. Ja het is poedersuiker en ja ik ben ontzettend jaloers op mensen met een volle bos haar. Maar aan de andere kant heb ik er niet een minder leuk leven door. Ik sta voor de klas en krijg zo nu en dan opmerkingen van leerlingen. Maar als ik het uitleg zijn ze allemaal vol respect. Ik heb nog nooit een nare ervaring gehad met reacties ofzo. Ergens op bokt is nog wel een topic te vinden van één van mijn behandelingen. Heb hier wel alvast een foto van het resultaat na 1 en na 2 transplantaties:
[ [url=m/KHnT3A.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wow, wat een super groot verschil inderdaad! Ziet er mooi uit! Sorry voor mijn late reactie het was me ontgaan dat er nog gereageerd was.. Is inderdaad tegen de tijd zeker een belletje waard! Bedankt voor je reactie!

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 11:18

Heb je inmiddels al een haarwerk?

Ik heb een haarwerk met clips. Werkt voor mij super.
Je ziet het niet. Maar toch blijft het aanpassen.
Met sporten etc. bv. Het kan wel, maar is toch anders.

Transplantatie hebben ze mij overigens afgeraden ivm mogelijke kans dat ook die worden 'afgestoten' op die plek.

SvS88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-20 14:34

Jnien schreef:
Heb je inmiddels al een haarwerk?

Ik heb een haarwerk met clips. Werkt voor mij super.
Je ziet het niet. Maar toch blijft het aanpassen.
Met sporten etc. bv. Het kan wel, maar is toch anders.

Transplantatie hebben ze mij overigens afgeraden ivm mogelijke kans dat ook die worden 'afgestoten' op die plek.

Ik heb nog geen haarwerkje. Mijn arts vind het nog 'niet heftig genoeg' om mij te verwijzen, en gezien het prijskaartje wacht ik daarom nog maar even.
Het lijkt me inderdaad lastig met sporten e.d. en ik weet van mijn moeder dat zij op gegeven moment ook haarverlies van de clipjes kreeg, dus die worden nu elk half jaar verplaatst.
Transplantatie is voor mij ook niet wat ik wil heb ik besloten, dus zal tzt toch haarwerk of pruik worden

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 00:05

Wat een fijn topic! Ook hier een lichte vorm van AA. Heb nu sinds enkele maanden een T-parting stukje, wat eerst fantastisch uitkomst bood. Ik merkte wel dat na elke wisselronde de klitten heftiger werden en helaas nu de kapper gesloten is is het een dramatisch grote dreadlock geworden. Ik ben het wel een beetje beu en nu toch maar weer gaan nadenken wat ik dan ga doen.

Heeft iemand ervaring met iets als Minoxidil ? Ik merk dat mijn wimperserum heel goed heeft gewerkt, terwijl ik daar eerst sceptisch in stond.

Transplantatie durf ik inderdaad ook niet aan om die redenen. Ik heb tot voor kort aan de Diane 35 gezeten, maar ik merk dat het me steeds meer tegenstaat die mijn hele leven te blijven gebruiken. Nu met mjin haarstukje ben ik er even mee gestopt, maar nu die half eruit is is het weer confronterend.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 00:07

Gimme_Joy schreef:
Ik heb ook alopecia androgenetica en heb 3 haartransplantaties ondergaan. Het is niet goedkoop, maarhet resultaat mag er zijn.

Ik zit soms te twijgelen over een haarwerk, maar ik wil er nog niet aan beginnen. Ik wil zo lang mogelijk met mijn eigen haar doen.

Ken je micro hair pigmentation? Wellicht is dat een mooie "tussenstap"

Maar het blijft natuurlijk gewoon kl*te! :(:)

Ik ken Micro hair pigmentation niet, ik ga zoeken.

Kun je een transplantatie doen op plekken die al lang geen haar meer hebben? Of moet het recent weg zijn, hoe werkt dat?

Mag ik eens zien, via pb, hoe je resultaten zijn?

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 14:40

Als je naar boven scrolt, zie je voor- en na foto's. ;)

Ik dank dat je het beste (als je een transplantatie overweegt) Hair Science Institute kan bellen. Zij kunnen je in een consult vertellen of je geschikt bent voor transplantatie.

Wat ik wel weet is dan transplanteren op een heel kaal stuk lastig is, omdat het kan zijn dat je daar te weinig crafts voor hebt om het hele gebied te dekken. Maar Het ligt er natuurlijk aan hoe groot dat gebied is. Volgens mij maakt het niet uit of dat al een tijd kaal is of niet. Ze transplanteren zelfs op litteken weefsel.

Maar ik ben geen arts, dus het beste is toch even contact opnemen met de kliniek. :)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 18:57

Oops, over het hoofd gezien. Mooi resultaat hoor, zeker van voren moet dat een mooi verschil maken. Ik ga kijken naar het instituut die je noemt.

Vandaag heeft een vriendin & haar moeder mij geholpen bij het verwijderen van mijn haarstukje. Het was echt een ravage geworden met de tape die meer lijm was geworden en mijn broze haartype klit erg snel. Het is wel heel mooi als het net geplaatst is. Ik zal ook even een voor en na foto plaatsen van de 1e keer. De 3e keer zat hij het mooist geplaatst. Ik denk niet dat ik het nog eens durf, dus nu toch maar weer op zoek naar een ander alternatief.

Afbeelding