Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Rakkie123 schreef:Mijn beste vriendin heeft de operatie laten doen.
Ik vond het maar een lijdensweg....
Het duurde heel lang voor ze mocht revalideren, heeft erg lang aan heftige pijnmedicatie gezeten ( waar ze zo gek als een ui van werd )
De revalidatie zelf duurde ook een eeuwigheid.
Het was zeker ruim een jaar een pijnlijk gebeuren.
Uiteindelijk kreeg ze nog geen 5 jaar later kanker en is alles bij elkaar daar binnen de 8 jaar na een hels ziektebed aan overleden.
Ik heb haar nooit de vraag durven stellen of het allemaal de moeite waard is geweest.
Ik vermoed van wel, die eerste jaren erna....
Maar ze heeft er veel te kort van mogen genieten
Rebel_Jits schreef:De operatie waarbij ze de heupkom breken en anders vastzetten, heet PAO (peri-acetabulaire osteotomie). Is flink pijnlijk, zeker 6 weken niet volledig steunen en inderdaad maaanden revalidatie.
En dan dikwijls na een paar jaar alsnog een heupprothese erin![]()
Nekverlenging (stukje bot in je bovenbeen verlengen) of gluteus maximus spier verleggen zijn ook geen lachertjes, maar beter te doen dan een PAO.
Een heupprothese is het makkelijkste, dan mag je (meestal toch) meteen volledig steunen en ben je met een paar weken revalidatie klaar.
Injectie is tijdelijk, maar kan je wel een periode helpen overbruggen (zomervakantie, tot verlof, examens, etc).
Ik werk als fysio in een ziekenhuis op orthopedie en zie deze operatie's dagelijks. Je mag me altijd pb'en met vragen