Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
IceQueen schreef:Je zegt dat je amandel opgezet is. Zou het niet beter zijn om je amandelen te laten verwijderen? Van opgezette amandelen kan je ook flink ziek worden.
Pocca_Locca schreef:IceQueen schreef:Je zegt dat je amandel opgezet is. Zou het niet beter zijn om je amandelen te laten verwijderen? Van opgezette amandelen kan je ook flink ziek worden.
Oei! Dan moet het wel echt vreselijk erg chronisch ontstoken zijn, wil het misschien nuttig zijn om ze te laten verwijderen hoor! Ze hebben een belangrijke functie!
kiki1976 schreef:Nu krijgt ze Duoresp, Sabutamol (vind ik persoonlijk minder qua werking dan de Ventolin) en een aanvullende neusspray (ook op basis van budesonide, ze mag geen griep meer krijgen van de ha).
Polly schreef:kiki1976 schreef:Nu krijgt ze Duoresp, Sabutamol (vind ik persoonlijk minder qua werking dan de Ventolin) en een aanvullende neusspray (ook op basis van budesonide, ze mag geen griep meer krijgen van de ha).
ventolin = salbutamol. Salbutamol is de stofnaam en ventolin de merknaam.
@TS; ik zou contact opnemen met de huisarts en vragen of er eerder actie mogelijk is.
Hoe is je huis verder, wat voor bank heb je? Heb je vloerbedekking? gordijnen? Wat voor beddengoed (synthetisch dekbed/kussen, anti-allergie matras).
Dagelijks je huis luchten (slaapkamerraam open, beddengoed van je bed af en luchten, beddengoed regelmatig wassen (op 60 graden, bij voorkeur op allergie programma) beneden een uurtje ventileren door bv de achterdeur even lekker open, zeker tijdens of na stofzuigen, regelmatig dweilen), ter overbrugging zou ik hier zeker mee beginnen als je dit nog niet doet.
Bij dit soort klachten is saneren vaak al heel effectief, mijn zoon heeft huisstofmijt allergie, heeft nu dus speciaal beddengoed, geen vloerbedekking, overdag ramen boven open, huis luchten en nu bijna geen klachten.
kiki1976 schreef:@Polly dat weet ik. Maar mijn dochter merkt goed verschil wanneer de de sabutamol neemt tegenover de Ventolin. Wel zijn de hulpstoffen anders en komt daar wellicht het merkbare verschil uit voort
xXxXsasxXxX schreef:Ik heb een stoffen bank, we hebben overal laminaat. We hebben beneden wel een vloerkleed liggen, maar deze is heel kortharig. Beneden hebben we rolgordijnen, boven hebben we gewone gordijnen. Er wordt elke dag of om de dag stofgezogen.
Ik heb geen speciaal kussen, dekbed en matras. Is ook wel een goede om daar even naar te kijken. Maakt dat veel verschil?
Het huis luchten kan ik ook wel meer doen. Dat gebeurt nu te weinig.
Bedankt voor de tips! Ga daar zeker even naar kijken!