Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
kiomiamigo schreef:Alleerst dapper dat je dit deelt en ook de stap naar de huisarts al gemaakt hebt, daarmee heb je de verantwoording voor je herstel gepakt.
In mijn praktijk zie ik vaker meiden van jou leeftijd. Wat ik daarbij vaak zie is dat de verantwoording, die ze op jonge leeftijd genomen hebben, hun tol begint te eisen. Nou kan ik van hieraf niet zien of lezen of dat bij jou ook het geval is, maar dit zou zeker een rol kunnen spelen.
Wat levert jou ontspanning op? Als jij nu alles zou kunnen laten vallen en kunnen doen waar JIJ blij van wordt wat is dat dan?
Wees lief voor jezelf..... Als je vragen hebt, mijn pb staat open.
lifaya schreef:Heb je moeite met uit bed komen, geen kracht om jezelf tot de dagelijkse dingen toe te zetten?
ik denk eerder (denk ik, kan het fout hebben) dat er wat anders speelt, meer richting depressie. Maar mocht je inderdaad zo lang in je bed liggen, nog steeds moe zijn na uren slapen en weet ik het wat, ja dat zou een burn out kunnen zijn. Wat zegt je psycholoog?
Castilja schreef:Ow girl wat ontzettend vervelend. Ik denk dat je zeker naar een burn-out solliciteert als je nu geen pas op de plaats maakt. Je niet veilig voelen in een omgeving (wat ik op maak uit dat je niet echt aansluiting kunt vinden) levert meer stress op dan je denkt. Ik heb daar ook vaak last van. Wees lief voor jezelf in dat opzicht; ik heb altijd heel lang nodig om te landen in een nieuwe omgeving en hou daar bij grote veranderingen rekening mee. Woon je ver van je ouderlijk huis af? Wat je misschien ook zou kunnen doen is een half jaar een break nemen van je studie om de boel even op orde te krijgen, maar weet niet of je dat zou bevallen..? Ik hou een dagboek bij waar ik alles in neer kwak en ook flink kan schelden en tieren, niemand leest het toch. Helpt mij om het gevoel even kwijt te zijn.Ik heb zelf vorig jaar school wat eerder moeten verlaten (als in; eerder met zomervakantie gegaan) omdat ik overspannen was dus ik snap precies waar je mee loopt te boksen. Stuur me maar een berichtje als je wil praten!
Sara18 schreef:Ik kom inderdaad slecht uit bed maar ik slaap dan ook bijna niet.. nachten wakker met piekeren. Daardoor heb ik ook geen puf om iets te doen zoals bijvoorbeeld koken of andere simpele dingen.