Allerlei vage klachten en zo verschrikkelijk moe.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Paellapan

Allerlei vage klachten en zo verschrikkelijk moe.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-19 23:06

Hai,

*Ik ben uiteraard bij de huisarts geweest

Ik zou graag wat aan jullie voorleggen, en misschien herkent iemand hier iets in.

Al heel lang, meer dan een jaar heb ik een heleboel vage klachten.
Enorme vermoeidheid. Ik ben zo moe, kan de hele dag wel slapen.

Erge spierpijn van mijn heupen tot mijn enkels, en daarbij heel stijf. Fietsen en traplopen is op het moment een hele onderneming. Van de pijn in mijn heupen word ik 's nachts waker als ik mij omdraai.

Extreme haaruitval, komt er met bossen tegelijk uit.

Duizelingen en hoofdpijn, vaak een hoofd voor watten.

Hartkloppingen en hartoverslagen.

Verdikte schildklier, daardoor een brok in de keel gevoel.

Het concentratievermogen van een dronken goudvis, ik moet alles opschrijven anders vergeet ik het.

Ik kom aan ipv dat het eraf gaat, ik heb overgewicht. Ondanks een gezond eetpatroon.

Ik herken echt mezelf niet meer terug, dacht in eerste instantie aan stress rondom de ziekte en het overlijden van mijn moeder, echter heb ik nu echt wel het idee dat er meer aan de hand is.

Half december ben ik de 1ste keer bij de huisarts geweest.

Bloed laten prikken, want hij dacht aan mijn schildklier.

Schildklier was goed in mijn bloed.

Echo gehad van schildklier, wat kleine cystes te zien en de werking zou oke zijn volgens echo.

Vitamine D was 40, dat tekort wordt inmiddels aangevuld met een stootkuur en daarna nog 12 weken capsules
Vitamine B12 is 182, zou volgens internet te laag zijn. HA vind dat wel meevallen.

Vandaag opnieuw bij de huisarts geweest.

Doorverwijzing gehad voor de internist/endocrinoloog, omdat de huisarts denkt dat het toch mijn schildklier of een andere hormonale afwijking is.

belle_boef

Re: Allerlei vage klachten en zo verschrikkelijk moe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 23:13

Klinkt ook als heel veel spanning/stress.

Paellapan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-19 23:18

Deels zal het ook wel wat stress zijn denk ik, je gaat je toch ook wat zorgen maken.

Voor mijn gevoel is het geen overdadige stress, wel gewoon kalm en rustig.

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 23:18

Verstandig dat je huisarts je door heeft gestuurd.
Wat waren je schildklierwaardes?

Paellapan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-19 23:20

Alleen TSH is gemeten, die was 2,5

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 00:02

Een B12 van minder dan < 350 in combi met klachten is zeker reden voor een (proef)behandeling. Helaas trappen veel huisartsen in het geloof dat een goede waarde (boven de 175) niet fout kán zijn. Omstreden onderwerp.
Alleen TSH meten vind ik ook onverstandig, kan een vertekend beeld geven.

Tot slot rijst bij mij de vraag waarom én je B12 en je D laag zijn. Eet je slecht of kan er mogelijk sprake zijn van een opnameprobleem?

Berryz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 00:05

Ijzer nagekeken? Zorgde voor mij voor veel vermoeidheid

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 00:06

Weleens een teek gehad? Je klachten doen mij aan de ziekte van lyme denken.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 00:09

Hoe oud ben je?

Je klachten komen helemaal overeen met mijn overgangsklachten. Mijn leven heeft er een paar jaar stil door gestaan.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 00:15

Ik moet ook aan Lyme denken. Niet al je symptomen kan je daar direct aan linken maar het kan wel erg vage klachten geven. Misschien is je lichaam zich ook aan het composeren met iets waardoor je stress en haar uitval krijgt?
Goed dat je snel verder gecheckt kan worden op een hormonale afwijking, zeker icm een verdikte schildklier.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 00:20

Mijn dochter heeft veel klachten gemeen met jou. Behalve dan dat ze afvalt terwijl ze meer eet dan ooit. Ze is ontzettend slap en moe, misselijk en duizelig, af en toe heel heet en zweten. Spierpijn, gewrichtspijn en haaruitval. Hartkloppingen. Geen concentratievermogen. Depressie.
te lage vitamine D (27), B12 (236) zou normaal zijn volgens arts en TSH 1,7 (ook normaal zegt arts).

Volgens huisarts stress, maar ondanks wat stressvolle gebeurtenissen in het afgelopen jaar, voelt ze zich niet bijzonder gestrest.

Haar glucose was 1 uur na het eten 3,3 mmol - Lijkt mij laag, maar huisarts zegt dat dat niet vreemd is.

Ook zij/wij vinden dit niet normaal en hebben geen idee waar te zoeken.

Volgend jaar volgt meer onderzoek, op ons verzoek, huisarts vindt het niet echt nodig maar wil wel meewerken.

annibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 00:37

Zeker b12 injecties gaan vragen!
Kijk eens op stichting vitamine b12 tekort op internet.
Ik had precies dezelfde klachten als jij, B12 waarde was ook zo laag en mijn huisarts zei dat t allemaal wel mee viel..
Nu sinds 2 jaar elke week injecties en voel me beter dan ooit!
Edit; vitamine b12, D en een afwijkende schildklier waarde hoort allemaal bij elkaar en past bij de klachten die je hebt.

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 03:39

Wat raar dat ze met een verdikte schildklier alleen de tsh en niet de t4 en t3 hebben gecheckt.
Ik had vrijwel dezelfde klachten als jij, op het aankomen na. Bij mij kwam er een schildklier probleem uit. Veel te hoge tsh, normale t4 en t3. Toentertijd was dat nog een probleem wat niet echt behandeld werd en bij mij is toen een proef behandeling gestart met Thyrax. Dat gaf niet het gewenste resultaat en toen over gegaan op Euthyrox. Sindsdien voel ik me stukken beter. Ik heb minder pijn, ben veel minder moe, kan alles beter handelen, minder vergeetachtig en veel minder haaruitval. Veel minder hoofdpijn ook, hoewel ik dat nog steeds regelmatig heb. Maar niet meer zo extreem. Hartkloppingen zijn eigenlijk ook verdwenen, behalve als ik veel stress heb.

Ik weet dat lyme dezelfde klachten kan geven, dat is iets waar ze mij toen ook op gecheckt hebben, maar dat had ik niet.

Wel fijn dat je een doorverwijzing hebt naar de internist/endocrinoloog hebt. Daar kunnen ze de schildklier verder onderzoeken en je ook weer makkelijk doorverwijzen als er gekke dingen uit het bloed komen. Ik zou ook gewoon vragen of ze daar opnieuw willen testen, zodat je ook vergelijk hebt en ze gelijk alles meenemen.

Ik hoop in ieder geval dat je je snel beter gaat voelen, ik weer hoe k.lote zulke klachten kunnen zijn...

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 06:55

Ik las je verhaal, en herkende mijzelf direct. Ik liep ook enkele maanden met soortgelijke klachten, en dan ook zo extreem vermoeid en hartkloppingen en hartoverslagen dat ik tijdelijk niet kon werken. Ze hebben me door de “molen” gehaald. In eerste instantie niks aan het handje. B12 van 201, maar wel een iets traagwerkende schildklier en ook op de hartfilmpjes waren enorm veel hartoverslagen te zien, alleen geen afwijking.

Na veel inlezen en overleggen met de huisarts toch gestart met 10 weken lang elke week een b12 injectie. Het verschil? Ik ben bijna volledig klachtvrij en heb pas 4 injecties gehad. Ook bij een uitslag in de honderd of tweehonderd kan je klachten hebben van b12. Dring er bij je huisarts op aan en lees je goed in!

Veel beterschap!

roosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 09:06

Ik zou ook graag je ijzer waardes willen weten.
Of heb ik daar overheen gekeken?
Je klachten klinken precies zoals de mijne.
Mijn ijzer was net aan 5
Ik heb een ijzer infuus gekregen.
Had hartkloppingen,elke beweging was te veel.
Moe,moe en nog eens moe.
En pijntjes hier en pijntjes daar.
Klachten waarvan ik maar niet af kwam.
Heb er zelfs een paard door verkocht omdat ik het niet meer trok.
Rijden deed ik ook niet meer omdat ik na 3 boxen mesten en de paddock rusten moest.
Na 2 dagen werken moest ik dag 3 bij slapen.
Normaal tilde ik met gemak een zak biks omhoog.
Ik kreeg m niet eens meer van de grond!
En zo vreselijk duizelig.
Als ik voetjes had uitgekrabt ging ik pootje over.

MarloesNatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 09:45

Veel van jouw klachten zijn bekend bij mij helaas. Bij mij werd het eerst gegooid op herstel van depressie. Na meerdere keren bloedprikken uiteindelijk doorgestuurd naar de internist en door een behoorlijk laag ferritine(ijzer) nu een maand ijzertabletten en deze week weer bloedonderzoek om te kijken of het gestegen is. Zelf had ik ook een relatief laag B12, uit m'n hoofd rond de 170, maar ook bij mij zeggen internist en huisarts dat dit voldoende is. Succes en sterkte!

nessinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 09:48

Eigenlijk klinken jouw klachten me juist als een slaapstoornis, zeker in combinatie met het slechte geheugen.

Paellapan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-19 11:03

Badankt voor de reacties.

Ik ga wat vragen proberen te beantwoorden ;)

Alwiene: Ik eet gezond, ivm PDS dat heb ik al een jaar of 18, gezond, regelmatig en veel vezels houd dat goed onder controle.

BerryZ: ijzr is nagekeken, maar weet de waarde niet.

Har166: Ik ben meerdere keren door een teek gebeten, tijdens een vakantie in bosrijkgebied. 1x uit voorzorg AB gehad omdat er een rode plek op plek van de beet zat.

Boras: Ik ben over de helft van de 40, cyclus is gewoon regelmatig, ook zonder pil. kan er nog steeds de klok op gelijk zetten, overgang denk ik daarom niet direct aan.

casperzazoe: Lyme is niet ter sprake geweest, maar daar ga ik mij over inlezen voor ik naar de internist ga, kan ik het haar ook voorleggen.

Hevonen: dat is ook niet niks zeg! Sterkte voor je dochter en ik hoop dat ze de oorzaak toch kunnn achterhalen.

Annibel: B12 was ik via PB ook al op gewezen, daar ben ik mezelf inmiddels ook in aan het verdiepen, want er komt inderdaad erg veel overeen. HA zei dat ik B12 met internist moet bespreken.

Siesjuh: dat klopt, alleen was de verdikking toen nog niet onderzocht. Toen ik een week later voor de echo mocht waren de bloeduitslagen alweer terug. Verdikking wel gevoeld in hals door HA. Ga ervan uit dat internist alle waarden wel wil weten.

Linsey1998: B12 neem ik mee, ben er al over aan het lezen. Fij dat je er zo snel van opgeknapt bent ;)

Roosa: Ijzer is wel geprikt, maar was goed volgens HA, waardes daarvan weet ik niet.

MarloesNatje: Veel van jullie wijzen op ijzer, dus dat ga ik ook meenemen naar de internist. Ik zal straks de assistente even bellen voor de ijzerwaardes.

Nessinator: Ik heb nog nooit een slaapstoornis gehad, slaap normaal altijd goed en de hele nacht door. Wordt nu alleen wakker van de pijn in heupen en benen als ik mij omdraai of te lang op 1 kant lig.

Ik hoop dat ik zo alles beantwoord heb, vraag het gerust als ik wat vergeten ben :+

Paellapan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-19 11:27

ijzer is 9,7

pvdbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 22:49

PB.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 22:07

Heb je een aantal dagen je temperatuur gemeten, bijvoorbeeld pal na het opstaan en om 9 uur 'savonds nog eens...?

Je lichaamstemperatuur mag wat wisselen in een 24 uurs ritme (mensen hebben nog steeds een siesta dip, we komen als diersoort uit Afrika).

Vooral als je je eigen staltemperatuur weet, kan een lagere of hogere 'score' significant zijn.

Vadiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 22:31

Ik heb een auto immuun ziekte en ik herken veel van jouw klachten. Nu weet ik dat dat niks hoeft te betekenen, maar goed dat je doorgestuurd bent! Laat je ook niet te snel met een half antwoord wegsturen. Sterkte en succes!

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 23:02

Magnesium tekort?

Paellapan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-20 11:44

Dank jullie voor de nieuwe berichten. Ook voor de PB's

Janneke: Temperatuur heb ik niet opgemeten, ik weet wel dat voor mij rond de 36,5 in de ochtend normaal is (dat heb ik om een andere reden een poosje bij moeten houden een aantal jaar geleden)

Vadiz: Dank je wel, ik laat mij zeker niet met een kluitje in het riet sturen, ik ben veel aan het lezen over mogelijke oorzaken. Dat zijn er nogal wat met dezelfde klachten.

Horselover: Magnesium is niet getest bij de huisarts, dat heb ik zelf wel een poos bijgeslikt, maar dat heeft geen resultaat gehad.
Laatst bijgewerkt door Paellapan op 05-01-20 11:59, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 11:45

Ben je getest op cushing? Je klachten komen erg overeen met cushing namelijk. :o En je B12 is echt aan de lage kant. Boven de 300 is beter!