Dope wintersportkleding (Ridestore) ervaringen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blacky94

Dope wintersportkleding (Ridestore) ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-19 00:30

Ha bokkers,

Heeft iemand toevallig ervaring met het merk Dope (Snow)? Online verkrijgbaar via Ridestore wat blijkbaar gevestigd is in Zweden.

Vorig jaar zag ik deze wintersportkleding voor het eerst voorbij komen maar ik kan er nog niet zo heel veel over vinden. Ik overweeg er een ski-jas en broek van aan te schaffen, maar ik wil wel graag weten hoe de kwaliteit en service is voor ik dit doe :)

Alvast bedankt!

Doubtless

Re: Dope wintersportkleding (Ridestore) ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 07:42

Ik heb me er vorig jaar in verdiept. Wat mij tegen hield was dat de kleding toen niet waterdicht was.

beauty1love

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 09:32

Ik heb vorig jaar mijn ski kleding daar gekocht en ben er heel erg tevreden over! In tegenstelling tot wat de persoon boven mij zegt was mijn ski kleding toch zeker wel waterdicht, heb het een aantal keer uitgeprobeerd door onvrijwillig in de sneeuw te rollen :+

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-19 12:41

De jas en broek waar ik naar kijk hebben beide 15000mm waterdichtheid, 15000g ademend vermogen en getapete naden. De sweaters zitten daar met 10000 iets onder, maar ik wil wel gewoon specifiek een jas :)

Mijn Spex jas (en een oude niet voor wintersport gebruikte O'Neil jas) zitten beide op 5000mm/g. Dus als ik internet goed begrijp zouden de spullen van Dope dus meer neerslag aan moeten kunnen en beter ademend zijn? :)

@beauty1love fijn om te horen dat jij er positief over bent! Kwam het qua pasvorm ook een beetje overeen met andere merken/wat de maattabel op de website zegt?

beauty1love

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 12:53

Ik heb de maattabel op de website aangehouden en dit past prima. De tool die ze op de website hebben houdt goed rekening met groot en klein uitvallen in mijn ervaring.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 23:28

beauty1love schreef:
In tegenstelling tot wat de persoon boven mij zegt was mijn ski kleding toch zeker wel waterdicht

Zij geven zelf aan dat hun kleding waterafstotend is, niet waterdicht

Afbeelding

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-20 13:24

Doubtless schreef:
beauty1love schreef:
In tegenstelling tot wat de persoon boven mij zegt was mijn ski kleding toch zeker wel waterdicht

Zij geven zelf aan dat hun kleding waterafstotend is, niet waterdicht

[ [url=m/tusUkc.jpg]Afbeelding[/url] ]

Maar is wat dat betreft niet heel veel waterafstotend? Want welke kleding is dan eigenlijk echt waterdicht? Of denk ik dan gek?
Gewoon oprecht interesse hoor :)
Nu zal 15K een stuk beter afstotend zijn dan 5K. En alhoewel ik daar meestal wel droog onder blijf ben ik, weliswaar meestal pas na een paar keer wassen, daar ook al wel eens met natte kleding onder vandaan gekomen...

Canon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 01:02

Ik volg even, afgelopen maanden wordt ik gebombardeerd met reclame van ze en wordt ik getagd door vrienden die elke maand opnieuw weer aan me denken.. :=
Ben heel benieuwd hoe dat zit met dat waterdicht-zijn! Dat hield mij toen ook tegen.. Ik heb nu een North face (regen) en een CMP (sneeuw), maar die zijn beide zwart en al drie jaar oud.. Ik twijfel nu vooral tussen Dope en Revolutionrace, maar heb bijvoorbeeld Picture Organic of Dynafit ook altijd heel fijn gevonden.. :j

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 01:21

15k is gewoon prima waterdicht hoor. Mijn snowboardkleding is meestal 10k en heb nog nooit een nat pak gehad.

Hier kan je een uitleg lezen over de waterkolom waarde https://www.snowcountry.nl/snowhow/arti ... j-kleding/

Ik denk dat het verder een prima merk is, zag het vorig jaar regelmatig langs komen op de berg.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 01:24

Waterkolom van 15000 is toch echt wel flink hoor, dat is langere tijd waterdicht met druk
Als de naden dan ook nog getaped zijn
Dan kun je er echt wel flink wat regen overheen krijgen voor je nattigheid voelt

(Mooie timing hihi, zie bericht boven mij )

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 21:49

Ik heb een jas ervan. Gekocht met de blackfriday sale maar nog niet uitgeprobeerd met skiën.

Jas zit verder prima. Is niet erg dik kwa voering maar wel water en winddicht waardoor je je warmte goed vasthoudt.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-20 23:21

Evony schreef:
Ik heb een jas ervan. Gekocht met de blackfriday sale maar nog niet uitgeprobeerd met skiën.

Jas zit verder prima. Is niet erg dik kwa voering maar wel water en winddicht waardoor je je warmte goed vasthoudt.

Ik kwam er ook wel achter idd dat er een paar modellen shell jassen zijn en niet de "standaard" gevoerde jassen zoals ik gewend ben idd. Dus dat als je specifiek ergens naar op zoek bent je daar wel goed op moet letten...
Jas die ik op het oog heb is (helaas?) een shell maar hebben het afgelopen jaar erg warm gehad.. Dus denk wel dat ik er voor ga en dan maar evt iets meer laagjes dragen bij kou :) Mocht het dan weer zo warm zijn hoef ik iig niet weer in een t-shirt te skiën :=

Wel fijn om te horen dat er ervaringen verder positief zijn!