Aangezien de dokter er niet uit komt en ik zelf ook weinig info kan vinden wil ik hier m’n verhaal neer zetten. Hopelijk is er iemand die het herkent.
Het begon met een geïrriteerde plek in de knieholte van mijn rechterbeen.
Deze was goed rood geworden maar ik dacht dat het kwam door een broek die niet lekker zat.
De volgende dag zat de hele zijkant van mijn rechter dij ook onder.
Links wat plekjes in de knieholte en op de dij maar lang niet zoveel als rechts. Het jeukte lichtelijk maar niet enorm en niet continu.
Van de dokter heb ik hiervoor triamcinolon gekregen.
Zaterdag begonnen met smeren en maandagavond waren de plekken zo goed als paars geworden.
Dinsdagochtend dus weer naar de huisarts en toen heb ik betamethason gekregen.
Ook hij durfde niet goed te zeggen wat het was.
En aangezien ik op vakantie ging kon hij verder ook niet veel doen. Ik kreeg alleen de tip om naar een dermatoloog te gaan als het zo erg bleef.
Nu heb ik gemerkt dat wanneer ik zit/lig de blauwe plekken afzakken. En zodra ik ga bewegen het binnen een paar seconde weer super paars/blauw wordt.
Ik heb verder weinig last, het voelt alleen een beetje trekkerig soms. Maar ik kan gewoon lopen. T is lichtelijk gezwollen.
Ik wil maandag hier naar een arts gaan, maar in de tussentijd hoop ik dat jullie me misschien een idee kunnen geven.
Nog een extra toevoeging, ik heb zaterdag een keratine behandeling laten doen. Dit jeukte erg maar ik durf niet te zeggen of dit met elkaar in verband staat.
Maar omdat meerdere mensen erover begonnen wil ik het er wel bij vermelden.
Excuses voor het lange verhaal
Foto’s even in een spoiler gezet