Ervaringen met EGym?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

listiglistje

Ervaringen met EGym?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-19 14:59

Aangezien ik niet van sporten houd, maar wel wat wil gaan doen, sprak dit mij erg aan.
2 x per week een half uur effectief sporten moet te doen zijn!
En minder kans op blessures, ook fijn :D

Zijn er ervaringen? Ik ben benieuwd?
Kan er nog weinig over vinden.
Vooral het resultaat op wat langere termijn.

Ik wil in januari starten.

SincereQ

Re: Ervaringen met EGym?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 15:19

Ik heb het een tijdje gedaan, helaas door een andere blessure gestopt, maar ik vond het heel prima te doen. Je weet zeker dat de apparaten altijd goed ingesteld staan en je voortgang wordt gemonitord. Ik deed destijds een herstel programma met hele kleine stapjes vooruit, maar merkte na een paar weken echt al wel verschil. Over de lange termijn kan ik je niks zeggen helaas. De instructrice van de sportschool waar ik t deed, zei wel als je echt fitter wilt worden of af wil vallen de egym niet voldoende is, omdat het echt puur spierkracht trainen is.

Ik ben niet zo sportief type, dus vond het vooral heel chill dat je redelijk snel klaar bent (deed ervoor en erna altijd nog ff crosstrainer) en het is heel ‘simpel’ om te doen. Als in de apparaten die uit zichzelf goed gaan staan, je hoeft niks in te stellen.

SUSANNEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 15:23

Ik doe het sinds 2 maanden en vind het echt super leuk :) Vind het echt super motiverend door die curve op het schermpje, je blijft jezelf een beetje uitdagen. Daar naast merk en zie je inderdaad snel verschil, omdat je ook regelmatig een nieuwe krachtmeting moet doen. Bij ons heb je nu ook EGym premium, waar je wel speciale programma's hebt die zich stuk voor stuk richten op een ander doen. Afvallen, uithoudingsvermogen, spieropbouw, bodyshaping etc.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-19 20:07

Klinkt goed! Bedankt :)
Ik denk dat dit al een goede stap is.

Bewegen is bewegen...beter dan niets doen :o
Ik verwacht er ook geen wonderen van, maar wel kleine resultaten en een sterker lichaam.

Dat Premium klinkt ook goed als eventueel vervolg op de basis!
Ik zal eens hier in de buurt informeren waar dat mogelijk is.

Sourire

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 20:16

Ik doe het ook. Vind het ideaal. Hoef die apparaten niet in te stellen (alleen de eerste keer natuurlijk), om de 6x een krachtmeting waarna hij de gewichten eventueel bijstelt en de bijbehorende app vind ik ook leuk. Volgens mij verschilt het wel per sportschool welke apparaten ze hebben staan, het is wel wat "algemeen". Maw als je een specifieke spiergroep wil trainen kan je dat niet uitgebreid doen met enkel de Egym.

Ik ben wel tevreden in ieder geval. :D