[info] Tattoo's 14!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
melanie0906

Berichten: 1144
Geregistreerd: 03-07-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 20:46

laetitia98 schreef:
Ik loop met een bepaald idee rond al een hele tijd en dat heeft onder andere beetje deze stijl maar ook gewoon strakke lijnen dus zoek iemand die best of both worlds kan. O:) hebben jullie een idee. Liefst omgeving midden Nederland. Maar sta open voor alles [ [url=m/EG7JHm.jpg]Afbeelding[/url] ]


Jetske van tattoo joey kan dit denk ik wel!

njiloj schreef:
Vingers blijven over het algemeen niet super. Scheelt inderdaad of iemand veel met z’n handen werkt, en hoe ‘grof’ de tattoo is. Niet te gedetailleerd en klein blijft meestal het langste mooi. Maar ook dat is geen garantie…

Wat fijn @CastaMickey! Bij mij was het afgelopen week andersom… ik had 4(!) annuleringen van de week, waarvan 2 sleeves. Daar gaat m’n omzet voor januari… _-:(

Dus ik ga vanaf nu een aanbetaling vragen.
Doen jullie tattoo artiesten dit ook?

Ik dacht zelf aan 50 euro aanbetalen. Dit gaat dus van de totaalprijs af, en deze komt te vervallen als je niet komt opdagen of niet 24 uur van te voren verzet/afzegt.

Ik had van de week 2 platen waar meer dan 6 uur tekenwerk inzit, die ik nu zo in de prullenbak kan gooien…


Mijn shop vraagt 1x het uurtarief als aanbetaling voor het ontwerp dit komt neer op 150 euro. Vorige shop heb ik 50 euro aanbetaald. Niet meer als normaal vind ik voor de moeite die er al in gestoken zit!

Kaatastrof

Berichten: 6267
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Re: [info] Tattoo's 14!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 21:12

Ik heb uiteindelijk geen second skin genomen, kon het wel kiezen maar artieste en ik durfde het niet goed ivm mijn atopische eczeem.

IvysToeter

Berichten: 11896
Geregistreerd: 14-10-04
Woonplaats: Nieuwegein

Re: [info] Tattoo's 14!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 11:49

Ik tot nu toe nooit second skin gehad.
Maar gewoon huishoud folie en daarna smeren.

Ontwerp heb ik nog nooit van tevoren gehad.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102021
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [info] Tattoo's 14!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 11:51

Ik hou van second skin. :')

Mars

Berichten: 33277
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: [info] Tattoo's 14!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 14:08

Ik doe niks op mn tattoos, alleen een dun laagje bepanthen, verder aan de lucht laten. Folie etc irriteert mijn huid.

Josien_

Berichten: 9038
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 14:18

haha leuk om de verschillende ervaringen te lezen! We gaan zien wat de shop adviseert :) .
Helemaal niks lijkt mij nu in de winter lang niet altijd een optie, ben een enorme koukleum dus heb altijd vele lagen aan :+ .
Het scheelt dat het een niet al te grote op de binnenkart van mijn onderarm wordt, maar ik wil voorkomen dat het aan mijn kleding of bed gaat plakken. Zo zonde en pijnlijk := .

Ik ben een enorme regeltante en het is mijn eerste tattoo dat merk je wel _O- .

Mars

Berichten: 33277
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: [info] Tattoo's 14!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 14:20

Koukleum ben ik ook, heb oude shirts/longsleeves waarvan het niet erg is als ze een beetje vies worden van inkt of bepanthen. Die droeg ik in de winter met een trui of vest erover. Was altijd goed te doen.

Jester_

Berichten: 12279
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: [info] Tattoo's 14!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 14:46

Huishoudfolie is oook niet geschikt voor hele dagen. Je gaat eronder zweten wat niet bevorderlijk is. Beste is gewoon insmeren en dan aan de lucht laten genezen.

Je tattoo is na zetten ook amper pijnlijk hoor, hoogstens de eerste dag wat geïrriteerd. Op enkele uitzonderingen na. Maar daar voel je niks van in je trui ofzo hoor

Captain

Berichten: 21409
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 14:54

Jester_ schreef:
Je tattoo is na zetten ook amper pijnlijk hoor, hoogstens de eerste dag wat geïrriteerd. Op enkele uitzonderingen na. Maar daar voel je niks van in je trui ofzo hoor


Nou zeg, die van mij hebben vrijwel allemaal echt wel flink pijn gedaan voor 2 dagen. Ofja, tijdens en net na het insmeren. Kleren die er langs schuren voel je dan zeer zeker wel. :j

Jester_

Berichten: 12279
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: [info] Tattoo's 14!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 14:58

Ik heb dat met bepanthen ook, omdat dat dat best een stugge zalf is. Dan moet je best even wrijven, met gewone vaseline is dat al minder. Misschien dat het op een been oid gevoeliger zal zijn met een strakke broek maar een onderarm valt dan echt wel mee met kleding, ik zou dan iig niet kiezen voor afdekken met folie, daar doe je meer kwaad mee

MuSLi

Berichten: 5264
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Re: [info] Tattoo's 14!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 15:09

Tip voor Bepanthen: even in warm/heet water leggen voordat je gaat smeren.

IvysToeter

Berichten: 11896
Geregistreerd: 14-10-04
Woonplaats: Nieuwegein

Re: [info] Tattoo's 14!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 16:49

Ik dacht dat gewone vaseline afgeraden werd?
Omdat dat je huid juist afsluit?

tinkert_tje

Berichten: 6604
Geregistreerd: 14-03-04
Woonplaats: texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 17:18

Jester_ schreef:
Je tattoo is na zetten ook amper pijnlijk hoor, hoogstens de eerste dag wat geïrriteerd. Op enkele uitzonderingen na. Maar daar voel je niks van in je trui ofzo hoor


Whaha nou dat klopt echt niet hoor tenzij een klein tattoo’tje hebt.
Ik kan na 2 weken eindelijk weer zitten en bukken :+
De vorige sessies (op mijn rug) waren ook zeker ruim een week erg pijnlijk.
Ik loop al 8 maanden in slobbertruien en wijde broeken
Al mijn andere tattoo’s waren een paar dagen wat gevoelig maar meer dan dat ook niet.
Ligt er maar net aan op welke plek hij zit.
Mijn voet (wreef) kon ik 14 dagen geen schoenen aan _O- Niet handig als je normaal veel hardloopt hihi
Maar geen schoenen aan was ook goed voor de genezing want na jarennnn ziet hij er nog steeds als net nieuw uit.

PS: vaseline is een no go.
Ik wissel af met bepanthen en hustle butter.
Ben er inmiddels wel achter dat de korsten er beter/sneller afgaan met bepanthen.
Dus ik heb vandaag maar weer bepanthen ingeslagen.

edit:rare typfout haha
Laatst bijgewerkt door tinkert_tje op 01-02-22 17:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Jester_

Berichten: 12279
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: [info] Tattoo's 14!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 17:28

Maar jij laat ook nogal een plaat zetten vol met kleur haha, dat is heel wat anders dan een gewone ergens op je onderarm hahaha

Klopt, vaseline is een no go, maar bedoelde meer het verschil in smeren. Omdat dat makkelijker smeert is dat al minder pijnlijk. Ik laat bepanthen altijd even op me huid opwarmen en ga dan smeren, dan is hij ook al makkelijker te smeren

tinkert_tje

Berichten: 6604
Geregistreerd: 14-03-04
Woonplaats: texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 17:39

nee dat klopt idd dat kan je eigenlijk niet vergelijken :+
Ik zie voor het eerst een beetje tegen de volgende sessie op (billen) :P
Ik heb de bepanthen in de badkamer liggen daar is het lekker warm dus het smeert makkelijk uit.

Jester_

Berichten: 12279
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: [info] Tattoo's 14!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 18:11

Snap ik wel, het is nogal een lig en dan daarna :')

Ik heb eind maart een dagsessie waarbij we vooral me onderarm de achterkant gaan doen. Ik kan niet echt lang op me buik liggen, dan krijg ik maagzuur :+ dus zie dan al daar tegenop, staat staan jou project!

Needje

Berichten: 19209
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: [info] Tattoo's 14!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 18:18

Ik zie niet in waarom vaseline een no go is.
Mijn eerste tattoo’s zaten onder vaseline en die zijn net zo prima genezen als m’n laatsten.

tinkert_tje

Berichten: 6604
Geregistreerd: 14-03-04
Woonplaats: texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 18:34

Jester
Op mijn buik liggen vind ik ook minder comfortabel ik krijg altijd lamme schouders.
De sessie op mijn billen vond ik kwa zetten alle keren appeltje eitje maar het genezen is drama }>
Ik ben al 8 maanden beperkt sporten gaat in periodes omdat het steeds weken nodig heeft om te genezen maar het eind is in zicht *\o/*
En allemaal voor een goed doel dus ik heb het er voor over :j

Needje mijn oude tattoo’s die ingesmeerd waren met vaseline ben ik 5 jaar mee bezig geweest om weg te laseren .
Daar zat binnen 6 weken bijna geen kleur meer in.
Ik heb er van overtuigd dat het mede daardoor komt , vroeger was vaseline heel normaal.
Die van mijn man zien er ook niet meer uit.
Ik gok het er niet meer op.

Needje

Berichten: 19209
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: [info] Tattoo's 14!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 19:15

Ik denk dat de kwaliteit van tattoos door de jaren heen ook beter geworden is.
En er zijn nog steeds shops die vaseline laten smeren.
Er zijn nog zoveel andere factoren die je tattoo kunnen beïnvloeden.

Supervixen

Berichten: 12903
Geregistreerd: 28-04-11

Re: [info] Tattoo's 14!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 20:12

Vaseline heb ik ook bij twee tattoos gebruikt. Is net zo goed genezen als die met bepanthen.

Urielle

Berichten: 50075
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: [info] Tattoo's 14!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 21:06

Breekt in - wat zou er mis zijn met vaseline? Ik kreeg het nl mee van de shop zelf dus ik heb braaf gesmeerd met vaseline . ^)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102021
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [info] Tattoo's 14!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 21:18

Sinds second skin smeer ik niets meer. :+
Ideaal!

wendy1987

Berichten: 6964
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [info] Tattoo's 14!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 22:41

Ik heb mijne ook met vaseline gedaan.. zien er prima uit hoor! Maar das denk ik ook gewoon wat je huid kan hebben en wat de shop adviseert..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 22:42

Het verschil lijkt mij eerder te zitten in de inkt kwaliteit en zetten dan in de vaseline of niet er naderhand op.

MarlonNaldo

Berichten: 1608
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: Westeros

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 22:48

Ik durf second skin niet aan met m'n pleister allergie..

En ben bijna twee weken verder maar ik smeer nog steeds in en als ik kleding er over draag gaat er folie op. Net als de nacht. Heb er knap last van. Als ik niet smeer barst het gewoon stuk.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding