Verschoven knokkel?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gebroken of verschoven?

Gebroken
2 (33%)
Verschoven
Geen stemmen
Gebroken met verschuiving
4 (66%)

Totaal aantal stemmen: 6

Mirry96

Verschoven knokkel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-19 23:51

Oké dus ik heb twee jaar terug een autodeur vol tegen mijn pink gekregen. Sinds die periode ziet de knokkel er zo uit en hij wordt steeds dikker heb ik het idee. Ik heb Ehlers Danlos dus er zit een silversplint omheen. Nu zit ik zelf te denken aan een verschoven knokkel maar ik weet niet of ze dat gipsen en zetten? Ik doe nu de opleiding maatschappelijke zorg en kan eigenlijk met mijn stage echt geen gips gebruiken. Zou het heel erg zijn pas rond de zomer naar de huisarts te gaan dan gaat er tijd zat zijn het te laten genezen.
Dit ongeval is twee jaar terug gebeurd maar het blijft dik en pijnlijk bij aanraking of erop drukken op de bovenkant van mijn pink.

Afbeelding

LadyMadonna

Re: Verschoven knokkel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 23:52

Wij hebben tenslotte röntgen ogen....

katybug

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 23:53

Huisarts

Mirry96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-19 23:53

LadyMadonna schreef:
Wij hebben tenslotte röntgen ogen....

Nee maar er zitten hier misschien wel ervaringsdeskundigen die hetzelfde hebben meegemaakt daarom staat t bij ervaringsdeskundigen

Mirry96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-19 23:54

katybug schreef:
Huisarts

Die stuurt meteen door naar ziekenhuis wat betekend dat ik misschien gips moet en dat kan ik momenteel echt niet gebruiken. Wil enkel weten of wat ik denk mogelijk is of niet.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 23:54

Nee, het staat bij ervaringen en diensten, dat is voor “wie heeft ervaring met stal x”

Mirry96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-19 23:55

LadyMadonna schreef:
Nee, het staat bij ervaringen en diensten, dat is voor “wie heeft ervaring met stal x”

Welke had ik dan moeten hebben? Xx

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 23:57

Ik weet niet of je een foto erbij wou steken, maar ik 'zie' niks.

Hier ook een ingezakte pink al meer dan 10 jaar geleden. Is gebroken geweest maar hebben ze op de foto 'niet gezien' (is echt een heel slecht ziekenhuis en staat er om bekend) want dat bleek dus later wel zo te zijn. Mijn linker knokkel is dus weg, helemaal verzakt, wil morgen wel een foto trekken. Gelukkig vrijwel geen last van, maar kan hem niet goed bewegen. Indien ik er wel last van zou hebben gehad opereren ze het naar mijn weten, een gips heeft nu geen zin meer en een pink steken ze ook niet in het gips naar mijn weten.

Edit: intussen kan ik de foto zien!

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 23:58

Mirry96 schreef:
LadyMadonna schreef:

Als het niet over de knokkel van een paard gaat, niets uit het tabblad Informatief.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 23:58

Mirry96 schreef:
LadyMadonna schreef:

Menswelzijn & sport lijkt me meer gepast

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 00:01

LadyMadonna schreef:

Welke had ik dan moeten hebben? Xx[/quote]
Menswelzijn & sport lijkt me meer gepast[/quote]
Maar goed, dan hebben we nog steeds geen röntgen ogen en de vraag is concreet of het wel of niet gebroken is...

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 00:03

oomens schreef:
Als het niet over de knokkel van een paard gaat, niets uit het tabblad Informatief.

:')

Je kunt toch gewoon ook aan de huisarts of in het ziekenhuis vragen of het een probleem is om hier nog een half jaar mee rond te lopen? Zo ja en je wilt het toch niet zullen ze je vast niet onder dwang in het gips zetten. Dan maar gewoon even niet meer op drukken.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 00:05

Twee jaar geleden gebeurt dan gaan ze nu niet gipsen. Vermoedelijk het kapsel kapot en dat kan altijd pijn blijven doen. Als 18 jarige mijn duim goed verdraait, altijd wat dikker gebleven en vorig jaar werden er foto’s gemaakt en bleek het kapsel goed stuk. Wanneer ik er ver mee doe word hij ook wat dikker maar er is niets aan te doen. Ga naar de huisarts en misschien dat er een foto gemaakt kan worden zodat je ziet wat er aan de hand is.

Mirry96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-19 00:06

goeroe schreef:
oomens schreef:

:')

Je kunt toch gewoon ook aan de huisarts of in het ziekenhuis vragen of het een probleem is om hier nog een half jaar mee rond te lopen? Zo ja en je wilt het toch niet zullen ze je vast niet onder dwang in het gips zetten. Dan maar gewoon even niet meer op drukken.

Ook als ik er nie op druk doet t zeer zo een zeurende pijn

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 00:07

Wat het is, is zo vanaf een scherm niet te zeggen. Maar als je er al 2 jaar mee rondloopt, zou ik denken dat een half jaar extra ook nog kan.
Een breuk zal ondertussen al geheeld zijn, gezien je EDS hebt kan luxatie altijd.
Is er een reden dat je je nu ineens meer zorgen maakt dan toen het net was gebeurd?

Mirry96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-19 00:07

BrankaZ schreef:
Wat het is, is zo vanaf een scherm niet te zeggen. Maar als je er al 2 jaar mee rondloopt, zou ik denken dat een half jaar extra ook nog kan.
Een breuk zal ondertussen al geheeld zijn, gezien je EDS hebt kan luxatie altijd.
Is er een reden dat je je nu ineens meer zorgen maakt dan toen het net was gebeurd?

CalipsoLover schreef:
Ik weet niet of je een foto erbij wou steken, maar ik 'zie' niks.

Hier ook een ingezakte pink al meer dan 10 jaar geleden. Is gebroken geweest maar hebben ze op de foto 'niet gezien' (is echt een heel slecht ziekenhuis en staat er om bekend) want dat bleek dus later wel zo te zijn. Mijn linker knokkel is dus weg, helemaal verzakt, wil morgen wel een foto trekken. Gelukkig vrijwel geen last van, maar kan hem niet goed bewegen. Indien ik er wel last van zou hebben gehad opereren ze het naar mijn weten, een gips heeft nu geen zin meer en een pink steken ze ook niet in het gips naar mijn weten.

Edit: intussen kan ik de foto zien!

Het is dus meestal bij een pink niet gips maar operatie?

Mirry96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-19 00:08

BrankaZ schreef:

Ja het is zo dat het toendertijd te vroeg was fotos te maken want al was het gebroken dat konden ze dan niet zien. Ben altijd van een breuk uitgegaan maar dat het pijn blijft doen zo een zeurende pijn lijkt mij niet echt normaal. Ik en mama zijn meteen de dag erna naar ziekenhuis gegaan maar dat was te snel dan konden ze nog niks zien zeiden ze omdat het te gezwollen was.
Dat is inderdaad deels wat ik wilde weten dankjewel. Luxatie heb ik ook gehad aan de pols maar dat heelt met rust en tapen en toen stond het niet zo enorm dik.
Laatst bijgewerkt door Mirry96 op 19-12-19 00:12, in het totaal 2 keer bewerkt

Mirry96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-19 00:09

LadyMadonna schreef:
LadyMadonna schreef:

Menswelzijn & sport lijkt me meer gepast[/quote]
Maar goed, dan hebben we nog steeds geen röntgen ogen en de vraag is concreet of het wel of niet gebroken is...[/quote]

Nee :p de vraag is wat het zou kunnen zijn omdat het een zeurende pijn blijft doen en zo raar staat.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 00:12

Operatie is afhankelijk van het soort fractuur. Ik heb 2 keer een vinger gebroken. Eerste keer kwamen ze er na 2 weken achter dat ik een scheurtje in mijn ringvinger had. Die is niet gegipst, maar werd aan mijn ringvinger vastgemaakt. Bij mij met klittenbandjes, maar wordt ook wel eens met tape gedaan.
Tweede keer had ik mijn ringvinger gebroken. Hoekje bij gewricht. Die is een week gespalkt, daarna 4 weken gips.
Beide gevallen dus geen operatie.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 00:14

Maar wat wil je eigenlijk bereiken ?
Als iemand zegt ja gebroken: ah mooi. Dan kan ik er nog wel een half jaar mee wachten. Is vast heel goed voor mn pink !
Als iemand zegt ja verschoven: ah mooi. Dan kan ik er nog wel een half jaar mee wachten. Is vast heel goed voor mn pink !
Als iemand zegt nee hoor niks aan de hand. Ja maar het doet nu nog steeds erg veel pijn/steeds pijnlijker dus er moet iets aan de hand zijn (pun intended) dus zie antwoorden hiervoor...

Waarom niet gewoon eens huisarts vragen en van daaruit kijken wat je ermee kan of niks doen en pas in de zomer kijken wat je er nog mee kan.

Mirry96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-19 00:16

BrankaZ schreef:
Operatie is afhankelijk van het soort fractuur. Ik heb 2 keer een vinger gebroken. Eerste keer kwamen ze er na 2 weken achter dat ik een scheurtje in mijn ringvinger had. Die is niet gegipst, maar werd aan mijn ringvinger vastgemaakt. Bij mij met klittenbandjes, maar wordt ook wel eens met tape gedaan.
Tweede keer had ik mijn ringvinger gebroken. Hoekje bij gewricht. Die is een week gespalkt, daarna 4 weken gips.
Beide gevallen dus geen operatie.

Dankjewel!! Ik draag nu een silversplint dus rust krijgt hij sowieso want de pink staat ook erg ver naar binnen maar die knokkel vind ik er persoonlijk als mmz in opleiding er niet normaal uit zien.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 00:19

Maar wat is dan de reden dat je nu na 2 jaar ineens twijfelt? Als ik last zoveel last zou hebben dat ik wil gaan vragen of ik naar een dokter moet heb ik mijn antwoord wel: dan moet ik zeker gaan om het te laten checken.

Mirry96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-19 00:19

Mondy schreef:
Als iemand zegt ja gebroken: ah mooi. Dan kan ik er nog wel een half jaar mee wachten. Is vast heel goed voor mn pink !
Als iemand zegt ja verschoven: ah mooi. Dan kan ik er nog wel een half jaar mee wachten. Is vast heel goed voor mn pink !
Als iemand zegt nee hoor niks aan de hand. Ja maar het doet nu nog steeds erg veel pijn/steeds pijnlijker dus er moet iets aan de hand zijn (pun intended) dus zie antwoorden hiervoor...

Waarom niet gewoon eens huisarts vragen en van daaruit kijken wat je ermee kan of niks doen en pas in de zomer kijken wat je er nog mee kan.

Mijn huisarts is omdat ik Eds heb overbezorgd en die stuurt mij altijd onmiddellijk door naar röntgen. Liever dezelfde dag dan de volgende dag. Ik wil weten of wat ik zeg mogelijk is of dat ik mij geen zorgen hoef te maken.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 00:20

Mirry96 schreef:
Mondy schreef:

Mijn huisarts is omdat ik Eds heb overbezorgd en die stuurt mij altijd onmiddellijk door naar röntgen. Liever dezelfde dag dan de volgende dag. Ik wil weten of wat ik zeg mogelijk is of dat ik mij geen zorgen hoef te maken.

Ik zou blij zijn met zo’n huisarts. Die zorgen zijn niet voor niets.

Mirry96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-19 00:20

BrankaZ schreef:
Maar wat is dan de reden dat je nu na 2 jaar ineens twijfelt? Als ik last zoveel last zou hebben dat ik wil gaan vragen of ik naar een dokter moet heb ik mijn antwoord wel: dan moet ik zeker gaan om het te laten checken.

Eerlijk? Ik ben bang dat t gezet of geopereerd moet worden en dat kan ik momenteel niet gebruiken wegens de opleiding. Maar aan de andere kant vind ik t fijn om te weten wat er gaat gebeuren.