Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
GDG schreef:Wat ontzettend naar! Heb je nergens goede psychische hulp kunnen vinden? Je huisarts weet je ook niet naar de juiste plek te sturen? Geen fijne therapeut waar je CGT/EMDR/... hebt kunnen doen? Geen psychiater voor medicatie?
Depressief schreef:GDG schreef:Wat ontzettend naar! Heb je nergens goede psychische hulp kunnen vinden? Je huisarts weet je ook niet naar de juiste plek te sturen? Geen fijne therapeut waar je CGT/EMDR/... hebt kunnen doen? Geen psychiater voor medicatie?
Ik heb op dit moment een psycholoog. De hulp op zich is het probleem niet. Ze onderschatten de situatie alleen ontzettend hard. Mijn huisarts vind een opname noodzakelijk, de psych niet, omdat ik er heel open over ben.
Medicatie weiger ik. Dat vind ik in mijn situatie levensgevaarlijk. Buiten een simpele pijnstiller komt er niks in huis. En dit is 1 van de voorbeelden waarom de situatie zo onderschat word. Ik zie de gevaren in, maar dat komt juist doordat dat allemaal dingen zijn die ik overweeg. Want wat als mijn zoontje niet meer genoeg is om mij tegen te houden?
GDG schreef:Depressief schreef:
Ik heb op dit moment een psycholoog. De hulp op zich is het probleem niet. Ze onderschatten de situatie alleen ontzettend hard. Mijn huisarts vind een opname noodzakelijk, de psych niet, omdat ik er heel open over ben.
Medicatie weiger ik. Dat vind ik in mijn situatie levensgevaarlijk. Buiten een simpele pijnstiller komt er niks in huis. En dit is 1 van de voorbeelden waarom de situatie zo onderschat word. Ik zie de gevaren in, maar dat komt juist doordat dat allemaal dingen zijn die ik overweeg. Want wat als mijn zoontje niet meer genoeg is om mij tegen te houden?
Maar als het zo hevig is en je er al zo lang niet uitkomt met verschillende hulp dan is de kans dat het zonder medicatie beter wordt toch miniem? Er zijn toch wel mogelijkheden om samen met de huisarts (of psychiater) en apotheker af te spreken dat jij bijv. telkens voor slechts één week medicatie meekrijgt? Of het voor mijn part elke dag op gaat halen bij je apotheek/huisarts/vertrouwd persoon?
Depressief schreef:Het is niet dat ik de medicatie niet wil nemen. Ik wil ze in eerste instantie niet thuis nemen. In opname en dan daar de medicatie afstellen.
Depressief schreef:Het is niet dat ik de medicatie niet wil nemen. Ik wil ze in eerste instantie niet thuis nemen. In opname en dan daar de medicatie afstellen. Maar op deze manier lukt dat niet, simpelweg omdat ze de boel onderschatten. Enerzijds laat mij dat twijfelen of ik mij niet gewoon aanstel, anderzijds maakt het mij maar weer pijnlijk duidelijk dat er slechts 1 iemand is die het zal merken als ik er niet meer ben.
Mijn huidige psycholoog heeft bekend dat het probleem groter is als aanvankelijk gedacht werd, maar niet ernstig genoeg voor een spoedopname. En ja, misschien heeft ze daar een punt aangezien ik er vrij open over ben, maar ik weet ook hoe ik mij voel en dat is praktisch niks meer. Alleen mijn zoontje maakt nog iets van gevoelens los bij mij.
Maar het is ook niet alleen die depressie waar ik tegen vecht. Alles komt terug en blijft terugkomen. Mijn gevecht tegen de stemmen in mijn hoofd, mijn gevecht tegen de anorexia, maar het belangrijkste is nog wel mijn gevecht voor de toekomst van mijn zoontje.
rumay schreef:TS misschien herken je je hierin.
Dysthyme stoornis, wat is het en wat is de beste behandeling.
http://Www.punt.nl
safina schreef:Wat moet jij je verschrikkelijk voelen...
Ik luisterde laatst deze podcast en ik vermoed dat jij er herkenning in kunt vinden. https://www.omroepgelderland.nl/verstrikt