Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Marisje76 schreef:Idd terug naar de huisarts. Wat je omschrijft zijn paniekaanvallen en die gaan helaas echt niet zomaar weg. En wat je omschrijft dat het minder wordt als je bezig bent dat kan wel kloppen want dan zijn je hersens met iets anders bezig en kun je niet aan de paniek denken.
En idd stress gaan noet weg met slapen maar je moet de oorzaak aanpakken.
H eel veel beterschap in ieder geval
Marije_1997 schreef:Stress verminderen gaat niet werken met uitrusten. Je moet de factor die jou stress bezorgd vinden en deze aanpakken. Ik denk dat je huisarts meer doelt op het moe zijn. Daar voor gaat uitrusten ook niet helpen. Want stress zorgt voor moeheid.
Toch zou ik nog maals naar de huisarts gaan want bultjes in je hals die er al een jaar zitten lijkt me niet helemaal okay?
bigone schreef:Zolang ze niet groeien niks aan de hand??? maar zou wel even een volledig bloedonderzoek eisen. Schildklier, vitamines en mineralen huishouding enz. Nogal vervelend wanneer je denkt dat het stress is en achteraf blijkt dat het een tekort is.
En tekorten kunnen ook zware vermoeidheid, slecht slapen enz veroorzaken.
Lau_ schreef:Marije_1997 schreef:Stress verminderen gaat niet werken met uitrusten. Je moet de factor die jou stress bezorgd vinden en deze aanpakken. Ik denk dat je huisarts meer doelt op het moe zijn. Daar voor gaat uitrusten ook niet helpen. Want stress zorgt voor moeheid.
Toch zou ik nog maals naar de huisarts gaan want bultjes in je hals die er al een jaar zitten lijkt me niet helemaal okay?
de dokter heeft er naar gekeken vorige jaar en zolang ze niet groeien was er niks aan de hand zei z
JorineV schreef:Mocht je het advies krijgen om vaker vleesvervangers te eten, of pillen B12 te nemen, weet dan dat daar veel en veel te weinig in zit. Of nouja... er zit misschien wel de ADH in, maar B12 is moeilijk op te nemen, waardoor je echt veel meer moet innemen om voldoende te hebben (factor 3000 zelfs, meen ik).
Beste supplement, zover ik weet, is een zuigtablet. Die leg je onder je tong zodat het wordt opgenomen in je mondslijmvlies ipv in de darmen. Dat is blijkbaar efficiënter. https://www.bonusan.com/nl/vitamine-b12 ... tabletten-
Injecties zijn ook een optie hoor, maar dat is in principe een kuur (dus geen structurele oplossing), en doet zeer! Is een heel dikke vloeistof, echt anders dan vaccinatie bijvoorbeeld, had ik graag overgeslagen... Maar goed, toen wist ik nog niet van de zuigtabletjes. Beterschap!
Lau_ schreef:Net was het weer raak. Zit gewoon heel rustig op me stoel en voel een steekje achter in me been. En ik voel gewoon een soort leegte over mij heen trekken. Kan het niet echt uitleggen maar is een heel beangstigend gevoel
Skippy01 schreef:Lau_ schreef:Net was het weer raak. Zit gewoon heel rustig op me stoel en voel een steekje achter in me been. En ik voel gewoon een soort leegte over mij heen trekken. Kan het niet echt uitleggen maar is een heel beangstigend gevoel
Echt aandringen op bloedonderzoek. Past goed bij B12 tekort, maar ook bij bloedarmoede of zelfs bij insulineproblemen. Om erachter te komen wát er speelt, doe je echt goed aan een uitgebreid bloedonderzoek.