Tekenbeet blijft jeuken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Iejoorr

Tekenbeet blijft jeuken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-19 23:35

Afgelopen oktober heb ik een tekenbeet opgelopen (of gehad, hoe zeg je dat?) op mn been.
Het beestje heb ik niet direct opgemerkt, pas de volgende ochtend dus hij heeft er denk ik zo'n 18 uur gezeten. Overigens was hij absoluut niet volgezogen met bloed en leek hij dood.
Ik hou de plek goed in de gaten maar heb nog geen rode ringen oid gezien. Wel is het zo dat het bultje op zijn tijd erg jeukt. Vooral als m'n been warm wordt begint het enorm te jeuken. Het bultje is trouwens redelijk klein, kleiner dan een muggenbeet.

Aangezien ik totaal geen ervaring heb met tekenbeten, en Google me ook niet heel veel verder helpt ben ik benieuwd naar jullie mening. Want misschien is wat ik nu vertel wel heel normaal? :D

Maureen95

Re: Tekenbeet blijft jeuken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 23:41

Een beet die zo lang blijft jeuken is echt niet goed. Ik zou hiermee echt even langs de huisarts gaan. Lyme is echt geen toffe ziekte om er aan over te houden :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 23:51

Niet echt slim om zo lang te wachten.. Ik zou even langs de huisarts gaan want dat het zo lang blijft jeuken lijkt mij ook niet normaal.
Ik heb in de zomer waarschijnlijk een tekenbeet gehad, ik heb de teek zelf niet gezien maar had opeens een kring op mijn arm, niet de typische rode kring maar het zag er meer uit als uitslag.. Ik dacht eerst dat het een reactie op een muggenbeet was maar het jeukte niet, werd niet dik en aangezien ik de vorm niet vertrouwde heb ik na een week een foto naar de huisarts gestuurd, uiteindelijk 10 dagen aan de antibiotica gezeten en de vlek is verdwenen, jeuk heb ik nooit gehad.

Ik zou het risico op lyme niet nemen, die ellende is makkelijk te voorkomen door contact op te nemen met de huisarts.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 23:56

Ik heb dat ook wel eens gehad na een tekenbeet. Heeft nog maanden gejeukt. Dat is niet gelijk Lyme hoor, kan ook een allergische reactie zijn. maar ik zou zeker even langs de huisarts gaan, better safe than sorry

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 00:46

Niet iedere tekenbeet krijgt een rode ring....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 01:03

Men denkt dat slechts 2% van de tekenbeten ook daadwerkelijk lyme veroorzaakt, maar je zult maar net zien dat jij in die ongelukkige 2% zit. (Als het percentage niet toevallig hoger ligt, omdat de ziekte van lyme niet altijd wordt herkend bij patiënten.)
https://www.rivm.nl/vragen-en-antwoorde ... en-en-lyme

De site geeft ook aan dat huidirritatie een symptoom kan zijn. Dus met dat verhaal in je achterhoofd is het misschien toch wel fijn om met de huisartsenpost te bellen.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 01:14

Ik heb helaas veel ervaring met teken en Lyme. Ben je zeker dat er geen pootje is blijven zitten? En dat dat is gaan ontsteken?

Sowieso antibiotica vragen volgens de Ilads-richtlijnen.

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-19 22:45

Oei, bedankt voor de reacties en waarschuwingen. Ik ga nu zeker gauw een afspraak bij de huisarts maken!
Het zou inderdaad ook kunnen dat er wellicht iets is achtergebleven, maar neem aan dat ze dan dan ook goed onderzoeken.