Dingen dichterbij zien ??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Art_Ificious

Dingen dichterbij zien ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-19 22:34

Herkent iemand dit?

Ik zie de laatste dagen bepaalde dingen dichterbij dan ze Werkelijk zijn.
Vaak betreft het draden of linten van omheiningen. Maar ook objecten op de tafel bv.

Ik herinner me dat ik dit als kind ook geregeld had met de draadomheining van het hondenhok. Ik wou die dan vastpakken maar viel voorover omdat de draad dus verder af staat dan dat ik het zag. Soms had ik ook dat ik me misstapte op de trap omdat ik de tredes dichterbij zag.
Heb dit tevens nooit aan mijn ouders gezegd (ik was/ben erg introvert en meld problemen niet snel)

Heb het in mijn tienerjaren niet gehad. En nu ineens sinds een paar dagen wel weer. (Ben 27)

Is er iemand die dit herkent?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 22:40

Kan het zijn dat je een lui oog hebt? Dan werken je ogen niet lekker samen en zie je dus niet zo goed diepte. Vaak wordt het (tijdelijk) erger als je vermoeid bent, lang dichtbij hebt gekeken (beeldscherm, mobiel, boek lezen), te veel koffie op hebt, wat wijntjes achter de kiezen, etc. :P

Misschien toch eens een bezoekje aan de huis- of oogarts waard (ook ivm autorijden, als je dat doet :j )

Danielleeee_

Re: Dingen dichterbij zien ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 22:47

Ik heb dit wel met draden van omheiningen. Als ik die wil vastpakken of overheen wil stappen, grijp ik vaak mis. Maar met voorwerpen heb ik het niet.

Misschien inderdaad eens de huisarts of opticien bellen :)

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 23:17

Draag je een bril? En heb je ook een prisma afwijking.
Ik heb veel moeite met dieptes zien en dat komt mede doordat mijn ogen een groot verschil in afwerking hebben.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-19 23:19

Lui oog herken ik als een oog dat ook niet altijd meedraait, nou dat heb ik dus niet.

Ik draag geen bril :)
Ogen zijn paar jaar geleden getest kleine afwijking en zou eigenlijk een leesbril moeten maar was maar iets van -0,25 en -0,50 (ofzoiets)

Boterbloem90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 23:23

Ik heb dit vaak ook. Vooral achter de kassa als ik geld terug moet geven in iemands hand. Gaat niet altijd in 1 poging haha.
Ik heb een kleine afwijking van +0.25 en -0.50 met cilinder. Pas nog opgemeten maar verder niks bijzonders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 21:54

Art_Ificious schreef:
Lui oog herken ik als een oog dat ook niet altijd meedraait, nou dat heb ik dus niet.

Ik draag geen bril :)
Ogen zijn paar jaar geleden getest kleine afwijking en zou eigenlijk een leesbril moeten maar was maar iets van -0,25 en -0,50 (ofzoiets)

Misschien nog eens opnieuw laten doen? Het kan nog wel eens veranderen. En inderdaad, zo'n prisma doet ook gekke dingen met je! :P

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 22:17

Een lui oog betekent niet dat het niet meebeweegt met het andere he :D Een lui oog verwerkt minder beeld, waardoor je er slechter door ziet en bijv. minder goed (tot geen) diepte ziet. Mijn luie oog gat braaf mee links en rechts hoor, zie je niks van. Maar ik zie geen diepte :7

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 22:24

Laat mij een houten trap aflopen zonder van die zwarte strips op de uiteinden :')

Ik heb een nauwelijks werkend oog, en mis dus een stuk diepte

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 22:28

LadyMadonna schreef:
Laat mij een houten trap aflopen zonder van die zwarte strips op de uiteinden :')

Ik heb een nauwelijks werkend oog, en mis dus een stuk diepte

Ook zonder diepte is dat oefenen! (Maar herkenbaar... wij hebben dat in ons huis en dat ging dus ook mis. Toen had ik alleen die link echt niet gelegd)

Love_Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 22:47

even afspraak maken bij een optometrist. Gewone opticien kan het niet meten. Dan heb je uitsluiting of het aan je ogen kan liggen :). Optometrist kom je ook bij terecht in het zh, enkel veel kortere wachttijd dan wanneer je naar zh gaat.