Welk sporthorloge/activity tracker/??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

M_ontana

Welk sporthorloge/activity tracker/??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-19 18:56

Hoi!

Momenteel heb ik sinds dat hij uit is (gok driekwart jaar) een Fitbit inspire HR. Is mijn eerst Activity tracker, vandaar dat ik voor een goedkopere ben gegaan omdat ik niet zeker wist en hoeverre ik hem zou gebruiken. Ondertussen kan ik niet meer zonder, maar wil ik meer van mijn Fitbit dan dat hij kan. Ik ben sindsdien krachttraining gaan doen en ik ben aan het hardlopen gegaan. Daarnaast rij ik ook nog paard en zit ik veel op de fiets. Ik sport dus nogal veel. Ik zoek dus ook een sporthorloge/Activity tracker die dit allemaal bij kan houden. Dit zijn verder mijn eisen:
Waterdicht
Kan hartslag meten
Kan stappen tellen
Heeft een ingebouwde GPS
Geschikt om 24 7 te dragen
Liefst niet boven de 300 euro
Als hij cadans/staplengte en hersteltijd kan meten zou dit ook heel fijn zijn, maar geen pré

Ik neig zelf heel erg naar een Garmin/polar toe, maar daar zijn zo veel modellen dat ik er het verschil niet meer zie :') Welke zouden jullie aanraden?

willemieke

Re: Welk sporthorloge/activity tracker/??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 19:02

Ik heb zelf net de ionic en kan ook niet meer zonder..
Die voldoet aan al he bovenstaande eisen. Ik crossfit er ook mee.
Ik zou alleen graag willen intervallen op hartslag maar dat kan die volgens mij niet helaas.

M_ontana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-19 19:06

De ionic heeft een vriendin van me, en die lijkt me toch minder geschikt. Is ook vind ik redelijk duur voor wat je krijgt. Ik heb het idee dat het meer naar een smart watch toe gaat?

willemieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 19:28

Ik vind dat meevallen. Vind de muziek optie prettig. De smart watch opties gebruik ik verder niet.
De app schijnt prettiger te werken dan polar/Garmin. En vele hebben daar ook geen ingebouwde GPS.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 19:33

Ik heb de Garmin Vivoactive en die voldoet aan je eisen.
Ik gebruik de smartwatch functie verder niet, maar wel de gps, stappenteller, hartslagmeter etc.
Prima ding.

M_ontana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-19 20:21

Welke vivoactive heb jij goof? En meet die ook cadans en staplengte ed?
Fitbit valt voor mij echt af, voor dat geld koop ik dan liever bijvoorbeeld een polar ignite, die is dan goedkoper en heeft meer functies die voor mij belangrijk zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 20:26

Ik heb zelf de huawei band 2 pro. Heb em alleen af als ie even moet laden ideaal, draag em nu ruim een jaar volgens mij.

Ik heb alleen geen idee of deze ook te gebruiken is met andere merken telefoons.

M_ontana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-19 00:14

Die ga ik even opzoeken! En ff kijken of ie werkt met een Samsung.

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 00:28

Ik lees even mee :) Ik gebruik nu een dik jaar de Polar M430. Ben op zich tevreden over de functies van het horloge en kan heel veel verschillende sporten instellen etc. Maar ik vind het horloge nogal lomp, het is redelijk groot ook al heb ik de kleinste maat. Verder mis ik een touchscreen en een kleurenscherm. Kleurenscherm is toch wel erg makkelijk om tijdens het hardlopen snel te kijken in welke hartslagzone je loopt. Op zich zou de Polar Ignite die wensen vervullen, maar dan koop ik quasi hetzelfde horloge opnieuw, ik denk niet dat ze qua functies zoveel verschillen en de reviews op Coolblue zijn wisselend.

Ik ben verder wel heel tevreden over Polar en de Polar Flow app om je gegevens mee te synchroniseren, dus het liefst blijf ik bij Polar :D

De Polar Ignite in koper/zwart vind ik enorm gaaf, maar die verkopen ze alleen in de grotere maten >;)

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 00:41

Ik ga voor de Polar Ignite.

Mijn man heeft hem ook en hij bevalt heel goed.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 00:56

Ik had de garmin vivosmart hr + (nog 1 van tk).
Super tevreden over, alleen aangezien ik hem dag en nacht draag, dus ook als ik een keer op sjiek wil, vind ik hem te lomp.
Daarom heb ik nu gekozen voor de Samsung Galaxy watch Rose gold

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 12:08

Ik volg even. Ik ben vooral benieuwd hoe accuraat die dingen nou zijn. Zelf heb ik twee Fitbits gehad maar er klopte vrij weinig van de stappentellers en dat lees ik ook vaak terug in reviews bij andere sporthorloges..

M_ontana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-19 13:39

MarliesV schreef:
Ik ga voor de Polar Ignite.

Mijn man heeft hem ook en hij bevalt heel goed.

Ja die staat ook hoog aan mijn lijstje.

Samsung Galaxy watch heb ik ook het idee dat die meer naar smart watch toe gaat qua richting? En dat vind ik zonde want dan betaal ik voor dingen die ik niet wil.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 01:00

Ik heb een huwawei band 3 pro activity tracker, die voldoet aan als je eisen. Hij draait bij mij op mijn samsung prima :j

Ik doe zelf een nogal niet standaard sport (korfbal) dus ben blij dat hij naast programmas als fietsen, lopen, hardlopen en zwemmen, ook een "vrij" programma kent.

Bij hardlopen e.d. houdt hij ook je gemiddelde stap lengte etc. bij en hij komt na alle trainingen met intensiteitsniveau en hersteltijd.

Ik ben er helemaal tevreden over. Draag hem 24/7 en hij gaat een dag of 4 a 5 mee.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 04:49

Ik heb de Apple Watch 3 series en die doet dat volgens mij allemaal.
Vind 'm ideaal. Ik heb er zo'n $350 australische dollar voor betaald, dus in Nederland zal die zeker onder 300 euro zijn, denk ik zo.

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 07:26

Ik heb een Suunto fitness 3, werkt via gps van mijn telefoon.
Verder erg fijn horloge! En ze hebben uiteraard ook met ingebouwde GPS, daar ga ik de volgende keer ook voor..